Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Men alltså, jag röstade ju på en person som fortfarande är kvar i leken? - Snurrfian!?
I övrigt håller jag med dig om att det var klantigt uttryckt. Men jag tycker inte om att lägga avgörande röster när jag inte känner att jag har på fötterna.
Sorry tog fel på vem du röstade på, det var dock inte poängen. Frågan för mig är inte om det är klantigt eller inte utan om det speglar vad du tyckte eller inte. Är du en ulv som mest konstaterar att en god åkte ut och du är glad att du inte var med i lynchen (alltså som det låter) eller ett olyckligt ordval av en god.

Sasse
Var väldigt aktiv första sidorna gällande obligatoriska frågan och dess efterverkningar. Har mer ställt frågor och kommenterat andras inlägg än att komma med egna teorier. Kan vara ett sätt att försöka undvika misstanke som ulv? Mycket inlägg som bara ifrågasätter andras teorier, och går sen in och driver rätt hårt mot Q. Lutar inte åt goda sidan i min bok... Har precis som Lobelia röstat på två som visat sig vara goda (+ mig) i DL.

Elo
Det som sticker ut här är ju godförklarandet efter DL1. Det i sig är ju inte riktigt kutym att göra så tidigt, men samtidigt upplevde jag uppgivenheten som väldigt äkta, och som jag sagt tidigare, tycker inte det hade varit ok att uttrycka sig så och ljuga. Första riktigt ingående teoriinlägget kom igår kväll, och nja, blir inte mycket klokare av det.
Elo har röstat på Sasse de två första DL och sen LenaH. Säger inte jättemycket det heller.

Heffaklumpen
Har skrivit lite korta teoriinlägg under onsdagen. Tycker inte till särskilt mycket om någon, men förklarar också varför hon inte vill uttrycka sig allt för säkert om någon utan grund. Kan inte minnas hur hon spelar som ond, så ser inga direkta mönster hit eller dit på henne. Röstar dock på Mada igår, vilket talar emot hennes godhet.

Fortsättning följer!

@Lobelia , vill tillägga, men ska inte ändra i inlägget.

Ja, det var ytterst klumpigt uttryckt av mig. Men jag tycker det är jobbigt nog med alla diskussioner i leken och att bli anklagad till höger och vänster i lekarna (ren KBT det här för mig) så ja, jag var igår nöjd att jag på så kort tid hade hunnit hitta en person som jag tyckte var misstänkt och la min röst där. Sen var det korkat av mig att tro att jag skulle få mindre skit för det än om jag varit med i utröstningen av q.
Jag tror folk som jag generellt reagerar mer på om någon lägger en obetydlig uddaröst (hittar någon att rösta på som ingen annan är intresserad av) än röstar ut någon. Det är det som bryter av från det vanliga jag letar efter. När du dessutom uttrycker att du är nöjd över det går ulvradarn igång. Sen innebär det inte att du är ond, jag var på Qitis för hennes röst, din reagerade jag egentligen inte så mycket på, däremot hur du skrev.

Ulvlekar går i mina ögon ut på att ifrågasätta och luska i allt folk gör. Snälla, ta inte illa vid dig, det är en lek :heart

Jag tror folk som jag generellt reagerar mer på om någon lägger en obetydlig uddaröst (hittar någon att rösta på som ingen annan är intresserad av) än röstar ut någon. Det är det som bryter av från det vanliga jag letar efter. När du dessutom uttrycker att du är nöjd över det går ulvradarn igång. Sen innebär det inte att du är ond, jag var på Qitis för hennes röst, din reagerade jag egentligen inte så mycket på, däremot hur du skrev.

Ulvlekar går i mina ögon ut på att ifrågasätta och luska i allt folk gör. Snälla, ta inte illa vid dig, det är en lek :heart
Tack! Det går faktiskt bättre denna leken än tidigare att skilja på det och att hitta vilka copeingstrategier som behövs för att klara av det :)

Hemlig
Är nog den i tråden som jag just nu känner mig mest lost på. Har många inlägg i tråden, men första hälften av dem är bara frågor och röstlistor. Tycker hon skrivit en del vettigt till bland annat Harrysen om hur de osynliga reglerna är i dessa lekarna. Ifrågasätter i DL två varför jag röstade när jag inte var säker, och svarade inte på min fråga hur man ska vara säker på en röst som god i DL2. Röstar på mig i DL med i mina ögon en väldigt svag röst, särskilt efter att ha ifrågasatt varför jag la en röst på någon jag inte var säker på var ond. Försöker att inte bli allt för påverkad av att en av rösterna läggs på mig även ikväll.

Islandshästryttare
Alltid svårt med nya spelare och jag blir inte riktigt klok här. Jag tyckte ju Harrysens spelstil kändes misstänkt "nybörjar-ulv", men samtidigt känns inte IHR så ny i sitt sätt att skriva. Är det ett tecken på stöd utanför tråden, eller bara en naturbegåvning? Verkar i alla fall ha uppfattat spelets regler väldigt bra. Skriver en del försök till teorier, men sammanfattar mest vad andra skrivit. Tar det i detta fallet snarare som ovant spel än som ulv. Vet att jag själv haft mycket problem med att inte bara ta till mig andras teorier utan komma på egna 😅

Knappt två sidor att läsa nu, lite skillnad mot tidigare i leken :laugh: .

Mada tycktes ju tro själv igår att hon skulle bli käk.

Det är bra det inte är så många sidor att läsa nu, men jag står fortfarande lost.

Det jag reagerat på mest hittills i leken var BSF som var snabb att rösta på Sasse.
Har också reagerat på att Heffaklumpen röstade på mig med en motivering jag redan skrivit om henne och sen kunde hon ändå inte komma på vart hon läst saker.

Jag reagerade även när Cirkus som ett kanonskott röständrade till Snurrfian, efter att denne pratat om antal röster på Harrysen.
Cirkus var god, vet dock inte var det ställer Snurr.

Island har jag noll koll på känner jag.
Vill gå tillbaka och kolla lite hur Mada tänkte igår, när hon pratade om att samla rösterna. Ville redan innan hålla henne åt det goda hållet (annars hade hon lyckats lura mig riktigt bra :D) och nu vet vi ju det var så.
Cirkus var väl ändå ond?

röstlista dl 4 (dubbel Lynch )

17.07 Islandshästryttare röstar på LenaH
17.07 Islandshästryttare röstar på Sasse
17.49 hemlig röstar på Heffaklumpen
17.51 hemlig röstar på ceta

Sasse
Var väldigt aktiv första sidorna gällande obligatoriska frågan och dess efterverkningar. Har mer ställt frågor och kommenterat andras inlägg än att komma med egna teorier. Kan vara ett sätt att försöka undvika misstanke som ulv? Mycket inlägg som bara ifrågasätter andras teorier, och går sen in och driver rätt hårt mot Q. Lutar inte åt goda sidan i min bok... Har precis som Lobelia röstat på två som visat sig vara goda (+ mig) i DL.

Elo
Det som sticker ut här är ju godförklarandet efter DL1. Det i sig är ju inte riktigt kutym att göra så tidigt, men samtidigt upplevde jag uppgivenheten som väldigt äkta, och som jag sagt tidigare, tycker inte det hade varit ok att uttrycka sig så och ljuga. Första riktigt ingående teoriinlägget kom igår kväll, och nja, blir inte mycket klokare av det.
Elo har röstat på Sasse de två första DL och sen LenaH. Säger inte jättemycket det heller.

Heffaklumpen
Har skrivit lite korta teoriinlägg under onsdagen. Tycker inte till särskilt mycket om någon, men förklarar också varför hon inte vill uttrycka sig allt för säkert om någon utan grund. Kan inte minnas hur hon spelar som ond, så ser inga direkta mönster hit eller dit på henne. Röstar dock på Mada igår, vilket talar emot hennes godhet.

Fortsättning följer!
Det är så jag leker. Ifrågasätta, låta andra svara, och därefter teoria.

Den här leken är alldeles för avancerad för min trötta hjärna, därav inte mycket teorier i stil med att vända och vrida på alla möjligheter ála Madalitso.

Jag reagerade även när Cirkus som ett kanonskott röständrade till Snurrfian, efter att denne pratat om antal röster på Harrysen.
Cirkus var god, vet dock inte var det ställer Snurr.

Cirkus var väl ändå ond?
Precis som Sasse så undrar jag lite över det Hemlig skriver, var inte Cirkus ond utanför lyan? Å andra sidan rentvår det knappast mig eftersom jag inte tror att de onda utanför lyan har en aning om vilka som är i lyan men knepigt ändå att benämna henne som god.

Teoriinlägg är på väg! Jag både läser och skriver så snabbt jag bara kan, ville bara kommentera här medan jag fortfarande kommer ihåg det :)

Ja, det var ytterst klumpigt uttryckt av mig. Men jag tycker det är jobbigt nog med alla diskussioner i leken och att bli anklagad till höger och vänster i lekarna (ren KBT det här för mig) så ja, jag var igår nöjd att jag på så kort tid hade hunnit hitta en person som jag tyckte var misstänkt och la min röst där. Sen var det korkat av mig att tro att jag skulle få mindre skit för det än om jag varit med i utröstningen av q.
Jag hade kunnat skriva precis samma sak. Jag var med i min första lek 2019 (hjälp! Är det så länge sedan? Har alltså lekt ulvlekar i 1/5 av mitt liv O_o) och tycker fortfarande att det är jättejobbigt att bli misstänkt hit och dit oavsett vad man skriver. Så det är inte alltid helt lätt när det är det hela leken går ut på, men det blir bättre. Personligen så upplever jag också att det blir bättre när vi leker mer regelbundet. Vet egentligen inte vart jag ville komma mer än att säga att du i alla fall inte är ensam <3

Sasse är först ut att rösta på Q. Följd av BSF som vi vet är ond och även Lobelia dras med där. Jag tror att iaf en av Lobelia och Sasse är onda och det var ett riktat försök att få ut q.

Heffa var ju också uppe på 3 röster. Var det duell? I så fall tror jag inte att Heffa var ond, tror inte att lyan skulle vilja lägga upp till 3-3 efter q ledde så "klart". Å andra sidan kan fåraulven lätt ha lagt sin röst där (som alibi) så att det inte alls var duell. Eller, för den delen, på någon annan med sin dolda röst fortfarande på q.

Heffa röstar på Mada - som vi vet var jättegod. här vet jag dock inte om det är en randomröst (som jag - trodde inte på varken Q eller Heffa) och bara göra det för slippa undan lägga en avgörande röst, eller om det var utstuderat. Heffa hade ju lätt kunnat rösta på q för att rädda sig själv. MEN! Heffa skulle också kunnat sitta i lyan och vetat om att en av rösterna på henne var fåraulvens och därför inte räknades. Så antingen genomond eller som jag - god utan specialkrafter. Men lutar nog åt det håriga hållet.

Snurr lägger upp BSF som alternativ, tidigt. Först tänkte jag att Snurr borde vara god, pga det, men BSF var utanför lyan. Så det är inte alls säkert att Snurr visste att BSF var ond (eller ja, borde inte ha vetat iaf). Så det hjäpte inte alls i tänket heller.

Ceta har röstat på hemlig, Harrysen och Snurrfian. Hon var tidigt ute med röst på Harrysen i DL2, antingen för att hon är god och verkligen trodde på Harrysen eller misstänkte att många andra skulle rösta ut, och därför ville ha till en alibiröst.

Jag blir inte klarare på LenaH. Tycker hon är överallt och ingenstans.

Nu var du självmordsbombaren (ond), men jag väljer att kommentera ändå. Tycker ändå att det är intressant att du inte alls nämner alternativet att jag kan vara god utan specialroll som valde att offra mig själv istället för att riskera att offra en god med specialroll. Nu röstade jag visserligen på Madalitso som visade sig vara just god med specialroll, men det visste i alla fall inte jag igår.
Varför känner du att du behöver påpeka att en känd ond faktiskt är ond? Det känns lite som om du försöker visa att du är god genom en som är ute ur spelet?
Snurrfian
Fortfarande misstänkt fårulv (eller vanlig ulv) i min bok. Min misstanke bottnar i att jag tror det var en alibiröst i utröstningen av Harrysen, och Madalitso (som jag hade som alternativ fårulv) har ju åkt ut som god nu. Snurrfian röstade dessutom på Madalitso i andra DL. Plus felsägningen om att Harrysens röst på Hedinn i DL1 var tredje rösten och inte andra som det såg ut i tråden.
Hur menar du att jag skulle kunna vara fårulv? Eller ulv för den delen. Det är väl ännu mer suspekt att du röstade på Madalitso igår?

Varför känner du att du behöver påpeka att en känd ond faktiskt är ond? Det känns lite som om du försöker visa att du är god genom en som är ute ur spelet?

Hur menar du att jag skulle kunna vara fårulv? Eller ulv för den delen. Det är väl ännu mer suspekt att du röstade på Madalitso igår?
:banghead: Det går ju verkligen bra för mig att läsa rätt, nej det var @heffaklumpen som röstade på Madalitso igår.

För att jag har svårt att hålla alla roller i huvudet och speciellt roller som inte är så ofta förekommande (= förekommer i typ varje lek), så jag var själv tvungen att dubbelkolla om självmordsbombaren spelade för goda eller onda sidan. När jag skrev inlägget så skrev jag ut det bara för att förtydliga för mig själv/i mitt huvud och sen blev det kvar när jag postade.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta
Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

DL 3 21:30
13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis
21:24 Ceta röstar på Snurrfian
21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm
21:26 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 Elo röstar på LenaH
21:29 Heffaklumpen röstar på Madalitso

qitis lynchas, elev, ravenclaw

Blacksmithfarm begår självmord - Argus Filch IV - självmordsbombare
Madalitso dras med i självmordet, god, gryffindor - Harrieth

Käket misslyckas (?)

Nu har jag läst igenom @heffaklumpens inlägg. De är inte så jättemånga och större delen handlar om (inte i någon speciell ordning)

1. Regler och tolkningar
2. Röstlistor
3. OT
4. Andra listor
5. Resonemang och funderingar kring döda spelare hur de kan ha tänkt (BFS/Cirkus) efter de dött då.
6. Försvar av harrysson
7. Förklaring av varför man inte får lägga folk som goda/onda när det finns få ledtrådar och att det är misstänkt. Lite obegripligt då det är typ det enda vi gör försöker hitta varför folk är goda respektive onda.
8. Teori om varför Mada kan vara ond (före lynchen) och med en meningslös röst på henne istället för att rösta strategiskt för att klara sig.
9. Jo det fanns några teorier också, främst något röstinlägg och inför DL1.

Jag förstår förför jag missat Heffa, hon skriver inget konstigt (före rösten på Mada) hon skriver typ inget att reagera på om man inte kollar noga och nu reagerar jag mest på den totala bristen på försök att föra leken framåt och att bidra till ulvsökning. Resonemanget om cirkus landade i att om Cirkus nu satt i lyan (vilket hon vid den tidpunkten bevisligen aldrig gjort) så borde hennes lya både innehålla goda och onda, men det nu inte var så betydelsefullt för cirkus var ond utanför lyan och inte kunde veta säkert. Och det var nog det mest matnyttiga jag hittade. Heffa har kanske haft tidsbrist men den tid hon haft har i vartfall inte fokuserats på att leta ulvar.

Sen tänkte ja på en sak till, jag tror någon annan nämnde det. Heffa ursäktade Harryson som nybörjare och försvarade, island började hon virra om det skumma i att nämna vilka man tyckte verka goda och onda och att Island uppförde sig lite ulvigt (och de av alla som hållt folk både onda och goda i leken). Det känns mer som Heffa vill ta hand om nybörjare, men bara vissa. Kanske lyakompisar.

Med risk att betraktas som ulvig av @heffaklumpen så håller jag henne på onda sidan

Läser lite bakåt i tråden, fokuserar främst på Mada, q och cirkus som var rätt aktiva igår. Ser att Madalitso var inne på liknande spår som jag är på Snurrfian.

Även inlägget nedan från Q (vilket är en teori jag borde sett själv egentligen), gör ju inte att mina funderingar på Lobelia och sasse minskar.

Sasse hade också röster i går , var den första med två röster på sig sedan kommer sasse själv samt Lobelia in och lägger två raka röster på ceta som då hamnar jämsides med ceta (2 röster vardera )
Här skulle man kunna tänka sig att ceta faktiskt är god och att sasse och lobelia skulle kunna vara onda och försöker rädda sasse
På detta följer dock en teori mellan q och Mada om att sasse följt/härmat Lobelias röster i de två första DL. Det känns ju som ett märkligt beteende om båda är onda...

Snurrfian
Fortfarande misstänkt fårulv (eller vanlig ulv) i min bok. Min misstanke bottnar i att jag tror det var en alibiröst i utröstningen av Harrysen, och Madalitso (som jag hade som alternativ fårulv) har ju åkt ut som god nu. Snurrfian röstade dessutom på Madalitso i andra DL. Plus felsägningen om att Harrysens röst på Hedinn i DL1 var tredje rösten och inte andra som det såg ut i tråden.

Lobelia
Går hårt på mig för att jag inte la en avgörande röst igår. Förstår att mitt ordval inte var helt genomtänkt, men jag hade faktiskt inte hunnit sätta mig in tillräckligt, och ville ändå få uttryckt den teori jag hunnit bilda mig, och röstade enligt den. Gick ju även på mig om min röst på Harrysen, innan det kom fram att jag hade rätt där.
Cirkus gick ju också ganska hårt åt mig innan hon åkte ut, så kan inte låta bli att få lite ulv-vibbar här.

Det som gör mig lite fundersam är att i röststatistiken har hon hittills röstat på två goda (tre om man räknar rösten på mig). Statistiskt sätt är det lättare att rösta på goda som god, och tänker Lobelia nog borde röstat på en medulv nån gång som ond dock. Så vet inte om rösterna gör mig mycket klarare.

Sasse
För mig står det främst mellan dessa tre i denna lynch. Väljer att lägga mina röster nu, men är öppen för att ändra mig om jag blir övertygad av andra teorier. Velar mellan Lobelia och Sasse, men valet faller på den senare just nu.

Ceta röstar på Snurrfian
Ceta röstar på Sasse

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar