Jag jobbar och jobbet går före, sen missade jag att kolla om det kommit något nytt.Ok, var ju ändå ganska lång tid emellan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag jobbar och jobbet går före, sen missade jag att kolla om det kommit något nytt.Ok, var ju ändå ganska lång tid emellan.
Men fortfarande, jag hade inte läst tillräckligt i tråden för att hinna bilda mig en uppfattning av dem.Det skrev jag inte, men när du väljer at inte ta ställning utan röstar på en som troligen inte får fler röster så har du också bidragit. Det är ju inte direkt så att du kämpat hårt för att få ut din kandidat heller.
Din röst var lika avgörande som min skulle jag tro. Du kunde valt Heffa eller BSF och påverkat. Tror du att BSF och Heffa är goda eftersom du valde att inte rösta på dem?
Helt okej. Det jag reagerar på är att du gratulerar dig själv till att inte ha röstat på en god när du snarare valt att lägga en obetydlig röst och inte gjort något för att varken rösta ut goda eller onda.Men fortfarande, jag hade inte läst tillräckligt i tråden för att hinna bilda mig en uppfattning av dem.
Frågan är väl om BSF har någon koll på Sasses roll alls, BSF röstar ofta tidigt pga jobb.Tycker att BSF var snabb att rösta på Sasse häromkvällen. Gör det sasse god? Vet inte.
Tycker fortfarande heffa och ceta skaver för mig.
Kommer själv ha ont om tid under dagen idag.
UPPDATERING!
Efter gårdagens turbulens med den skenande kvasten (som fick ett helt gäng andra kvastar att kasta av sina elever och följa med) var alla väldigt trötta (och blåslagna). Sen väcktes alla av Filchs explosion och fick hjälpa till att släcka bränder.
Det blev en välförtjänt sovmorgon.
DL 4 med dubbellynch kl 21.30
Ni ska då rösta på två spelare. Fårulven röstar dolt båda gångerna.
Jag tror inte det finns något sätt för goda att veta vem som blev eller skulle bli käk om ingen ulv försäger sig, det finns ingen info kvar att få i leken, så var det ett skydd så var det tur/intuition/förmåga att läsa leken eller något liknande. Sen kanske vissa riskerar att bli käkade mer än andra.Ska vi tolka detta som att antingen ängellärlingen skyddat eller bägaren? (skulle iofs kunna vara båda som skyddat samma).
Vem blev skyddad? Nick som skyddade sig själv, Nick som skyddade annan (hur visste denne vem som behövde skydd? Eller tur?) eller var bägaren i spel och skyddade innehavaren? (för den kunde inte användas för att skydda annan spelare, eller?)
Det hade alltså varit intressant att veta vem som skulle blivit käk.
(eller så orkade LL inte döda någon och bara sket i det... men högst otroligt)
Jag tror inte det finns något sätt för goda att veta vem som blev eller skulle bli käk om ingen ulv försäger sig, det finns ingen info kvar att få i leken, så var det ett skydd så var det tur/intuition/förmåga att läsa leken eller något liknande. Sen kanske vissa riskerar att bli käkade mer än andra.
Jag tror i och för sig på ett annat scenario kan vara aktuellt, att självmordsbombaren drog med det tilltänkta käket. Sen kanske @Madalitso var skyddad också. Om nu ulvarna vågade att satsa på att äta Mada.
Oups, tänkte inte på det, nej det är sannolikt att de kollade. Inte säkert dock.Du menar att ingen av ulvarna skulle ha varit inne mellan den explosiva uppdateringen och natt DL och ändradt käk?
Oups, tänkte inte på det, nej det är sannolikt att de kollade. Inte säkert dock.
Oavsett så är det ett alternativ att ha i åtanke.Nej. Inget är säkert, någonsin, men de borde (?) haft tid att ändra i så fall. De kan ju till och med *ha* ändrat men då stött på beskydd av något slag
Nu var du självmordsbombaren (ond), men jag väljer att kommentera ändå. Tycker ändå att det är intressant att du inte alls nämner alternativet att jag kan vara god utan specialroll som valde att offra mig själv istället för att riskera att offra en god med specialroll. Nu röstade jag visserligen på Madalitso som visade sig vara just god med specialroll, men det visste i alla fall inte jag igår.- Till sist Heffaklumpen som inte lägger en röst för att rädda sig själv? Jag eller qitis hade röster på oss och var möjliga val för att rädda sig. Varför inte försöka? Kanske är det så att Heffa är ond och beroende på vilken sorts ond hon då är kan hon ha vetat var bluffrösten låg, kanske var hon aldrig i fara?
Det är helt okej, det var bara en notering från min sida. Nu när vi vet att BSF var Argus Finch så finns det inga fler onda utanför lyan, vilket innebär att jag är mer inne på spåret att jag tror att du är god (pga vad jag skrev i inlägg #838).Okej inget jag varit medveten om eller fått information om.
Ta hand om digkommer inte vara inne så mycket idag märker att jag har fått tillbaka gamla stressymptom och vaknade mitt i natten och tänkte på leken vilket inte är bra. Jag har också en kronisk sjukdom som gör att dåligt med sömn är farligt för mig. Även om det är roligt att leka så går min hälsa först. Jag kommer självklart att gå in och rösta ikväll om jag inte åkt ut i natt DL men kommer inte att komma med så mycket nytt idag.
Om vi utgår ifrån att det var 6 onda från början, varav två var utanför lyan så betyder det att det nu är 3 ulvar kvar (varav en är fårulven).Tror att jag fick med alla nu. Det betyder att vi som är kvar är:
Heffaklumpen (jag)
hemlig
Ceta
Islandshästryttare
Snurrfian
LenaH
Lobelia
Sasse
= 8 deltagare kvar
Jag vet inte heller hur mycket tid jag kommer att ha till leken idag och är fortfarande förvirrad. Vet knappt vilka som fortfarande är kvar i leken så tänker börja där.
1. heffaklumpen
2. QueenLilith - Hufflepuff
3. cirkus - delfin
4. hemlig
5. Ceta
6. bumpo - Gryffindor
7. Hedinn - Ravenclaw med diademet
8. Islandshästryttare
9. Harrysen - ulv
10. Snurrfian
11. LenaH
12. Elo
13. Blacksmithfarm - Augus Finch (självmordsbombaren)
14. Madalitso - Harrieth Potter (Gryffindor)
15. Lobelia
16. qitis - Ravenclaw
17. Sasse
Tror att jag fick med alla nu. Det betyder att vi som är kvar är:
Heffaklumpen (jag)
hemlig
Ceta
Islandshästryttare
Snurrfian
LenaH
Lobelia
Sasse
= 8 deltagare kvar
Du har just inspirerat mig, nästa gång jag är LL tror jag att jag ska låta bli att berätta i tråden vilka som lynchas och käkas, istället får alla bara fortsätta skriva tills ena sidan vinner, och varje dl efter dag 2 lottas en person till att få reda på en deltagare som lynchats/käkats, men man får inte skriva ut det i tråden*räcker upp handen*
jag är kvar också!
(om inte du vet något som jag inte vet...)
Men herregud, FÖRLÅT!*räcker upp handen*
jag är kvar också!
(om inte du vet något som jag inte vet...)
Rättar mig själv (det fetade ^)! Vi är 9 deltagare kvar vilket innebär att det borde vara 6 eller 7 goda kvar.Om vi utgår ifrån att det var 6 onda från början, varav två var utanför lyan så betyder det att det nu är 3 ulvar kvar (varav en är fårulven).
Om det var 5 onda från början så är det 2 ulvar kvar (varav en av dem är fårulven)
Med 8 deltagare kvar borde det alltså vara 5 eller 6 goda kvar.
Och nu hittar jag inte vinstvillkoren. Men jag har för mig att de goda vinner när samtliga lyamedlemmar dör och att onda vinner när de är fler än goda (någon får rätta mig om jag har fel).
Utgår från det jag precis skrev, om jag räknat rätt så borde det betyda att onda kan vinna först imorgon bitti. Och goda kan vinna tidigast ikväll, förutsatt att det bara var 3 i lyan från start. Har dock för mig att det till slut kom fram som mest troligt att de var 4 i lyan, vilket innebär att goda kan vinna tidigast imorgon kväll.
Det betyder att det skulle kunna bli en avgörande lynch ikväll (även om det är ett av de mindre troliga alternativen). Men det skulle också inte kunna vara det.