Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Jag hann helt ärligt inte läsa nog av tråden för att bilda mig teorier kring de som rösterna samlades mot. Och nu visade ju sig Q vara god dessutom, så är nöjd med min röst.
Men ska bidra mer i tråden imorgon då det finns mer tid efter jobbet :)
Är du nöjd att Q åkte? Du kunde räddat henne.

Det är mest ulvarna som är nöjda med att Q lynchas skulle jag tro.

Ikväll/natt tänkte jag faktiskt försöka somna i rimlig tid, men ville skriva nått om jag inte hinner in imorgonbitti.

Jag börjar fundera på om jag inte luktar hundmat. För att skydda mig mot att ätas upp skriver jag ut detta i leken, så kan ulvarna i mitt tycke få våndas fram och tillbaks mellan om dom tycker jag är störig nog att de vill ha bort mig eller om de ska skippa, för blir jag inte käkad efter att jag skrivit ut att jag tror att jag kommer bli det så, hallå ond som försöker verka god genom att låtsas vara rädd för att käkas upp.

Så några kvällstankar från mig:
Heffa är fortfarande uppe på tapen som ond för mig. Hade gärna velat veta om det var duell eller direktlynch av q, men vet inte om jag litar på Heffa till att berätta det. Dock indikerar hennes röstinlägg att hon trodde hon skulle lynchas, så tror nog ändå det var en duell, om Heffa var i lyan, annars hade hon vetat om fårulven kunde rädda henne. Men kan ha helt fel om det inlägget och om heffas roll.

Om fårulven röstade på q lades den dolda rösten också där. Är en av rösterna på Heffa från fårulven tror jag att det då är LenaH som är fårulven och att hon igår då lade den dolda rösten på ceta.

Men funderar en runda till på ceta efter hennes röst idag.

Jag tror inte cirkus hann hitta ormviskaren, jag har inte sett något som jag tolkat skulle vara Harriet som försöker säga det.

Däremot undrar jag om cirkus kan ha trott att q var ond, även om hon hade fel om det. Jag tror också att cirkus hade både mig och snurrfian som goda, men hon kan ha haft fel om det också.

Att q inte är ond öppnar upp en plats i lyan för de som jag tror kan vara onda men inte fårulv, första tanken där rent spontant är hemlig och kanske Elo, men ta det med en nypa salt, skriver allt från minnet och på känsla.

Är island ond tror jag hon är Filch, men jag kan ha fel. Och är hon Filch tror jag hon tror ceta och Heffa är i lyan.

Är ceta god tror jag inte sasse, Lobelia eller hemlig är fårulven. Det säger dock inget om huruvida de är ulvar, Filch eller goda.

Tror det var huvudragen av mina tankar om leken så här långt.

Är det månne du som är Filch ? Kändes konstigt hela inlägget
Nej, jag är inte Filch.
Fast som ond som riskerar åka kan det ju vara ett genidrag? "Om Heffa och Mada är i lyan ihop skulle ju Heffa aldrig rösta där"
Alt
"Det ska se ut som att det är en upprörd ond som lägger en hämndröst, men är en dubbelbluff och egentligen sitter de i lyan ihop"

(Är det ett tecken på något farligt när man börjar skriva folks teorier mot en själv åt dem?)
Nej, har inte tänkt en sekund på några av de alternativa teorierna som du nämner här. Jag postade min röst 15 sekunder innan klockan slog över till 21.30 (och började skriva typ 4 min innan det) så att tänka ut något sånt fanns det liksom inte tid till. Det var snarare en panikröst för att jag var tvungen att rösta någonstans och hellre röstar utefter något jag skrivit idag, jämfört med något jag skrev igår eller i förrgår. Hade jag röstat efter något jag skrev igår eller i förrgår hade det också blivit misstänkt, ellerhur?

Och vad är ens en dubbelbluff? Det har antagligen gått mig helt förbi men jag har, helt ärligt, ingen aning om vad det är eller betyder.

Jag trodde att det är typ såna slutsatser man ska dra med goda och onda i leken utifrån sina teorier så därför har jag försökt göra det. Har noll koll på några oskrivna regler. Utan bara försökt göra det jag trott att man ska göra utifrån spelet. Är också lite svaren jag fått av LL när jag frågat om några saker jag inte riktigt förstått i spelet, att hitta onda och goda (antar att det är enkelt sätt att förklara för en nybörjare).
Jo, det ska man ju göra. Tänkte bara på att när jag var nybörjare så fick jag höra att det kunde vara risky att sätta någon åt det onda/goda hållet för tidigt i spelet eftersom det kan tolkas som att man sitter på info. Om det inte finns så mycket info i leken så brukar den "infon" kopplas till att sitta i lyan eftersom de har koll på vilka som är med i lyan och inte är det :)

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Hedinn
lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta
Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

DL 3 21:30
13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis
21:24 Ceta röstar på Snurrfian
21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm
21:26 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 Elo röstar på LenaH
21:29 Heffaklumpen röstar på Madalitso

qitis lynchas, elev, ravenclaw

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Hedinn
lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta
Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

DL 3 21:30
13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis
21:24 Ceta röstar på Snurrfian
21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm
21:26 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 Elo röstar på LenaH
21:29 Heffaklumpen röstar på Madalitso

qitis lynchas, elev, ravenclaw
Passade på att färglägga lite.

Dagens lynch stod i största del mellan mig, qitis och Heffaklumpen. Tyvärr rök qitis som var god. Jag hade andra skumma men valde Q för att jag inte ville fega ur och ta någon som inte hade fått någon röst på sig när jag la min röst.

Röster som sticker ut från mönstret DL 3 för mig är:
- Islandshästryttare, som röständrar från Elo till Sasse - kommer ärligt inte ihåg vad hon skrev just nu, måste gå tillbaka och läsa det.
- Ceta röstar på Snurrfian. Hon hade en massa att läsa ikapp, så kan ändå förstå att hon inte ville avgöra om hon ens hade koll på röstläget när hon röstade.
- Elo röstar på LenaH, även det verkade mest vara tidsbrist.
- Till sist Heffaklumpen som inte lägger en röst för att rädda sig själv? Jag eller qitis hade röster på oss och var möjliga val för att rädda sig. Varför inte försöka? Kanske är det så att Heffa är ond och beroende på vilken sorts ond hon då är kan hon ha vetat var bluffrösten låg, kanske var hon aldrig i fara?

Är du nöjd att Q åkte? Du kunde räddat henne.

Det är mest ulvarna som är nöjda med att Q lynchas skulle jag tro.
Så jag ska få skulden för att andra röstar ut en god? Ser inte riktigt det rimliga i att lägga en avgörande röst när jag inte hunnit läsa tillräckligt av tråden för att kunna välja mellan dem.

Du röstade ju dessutom på henne, men fint sätt att flytta fokus.

Jo, det ska man ju göra. Tänkte bara på att när jag var nybörjare så fick jag höra att det kunde vara risky att sätta någon åt det onda/goda hållet för tidigt i spelet eftersom det kan tolkas som att man sitter på info. Om det inte finns så mycket info i leken så brukar den "infon" kopplas till att sitta i lyan eftersom de har koll på vilka som är med i lyan och inte är det :)

Okej inget jag varit medveten om eller fått information om.

kommer inte vara inne så mycket idag märker att jag har fått tillbaka gamla stressymptom och vaknade mitt i natten och tänkte på leken vilket inte är bra. Jag har också en kronisk sjukdom som gör att dåligt med sömn är farligt för mig. Även om det är roligt att leka så går min hälsa först. Jag kommer självklart att gå in och rösta ikväll om jag inte åkt ut i natt DL men kommer inte att komma med så mycket nytt idag.

kommer inte vara inne så mycket idag märker att jag har fått tillbaka gamla stressymptom och vaknade mitt i natten och tänkte på leken vilket inte är bra. Jag har också en kronisk sjukdom som gör att dåligt med sömn är farligt för mig. Även om det är roligt att leka så går min hälsa först. Jag kommer självklart att gå in och rösta ikväll om jag inte åkt ut i natt DL men kommer inte att komma med så mycket nytt idag.
Var rädd om dig, det är bara en lek! Hälsan går först!

UPPDATERING!

harry-potter.gif

@Blacksmithfarm var Argus Filch IV, ond självmordsbombare
@Madalitso var Harrieth Potter, elev tillhörande Gryffindor

Det är fortfarande natt-DL kl 9.30

Så jag ska få skulden för att andra röstar ut en god? Ser inte riktigt det rimliga i att lägga en avgörande röst när jag inte hunnit läsa tillräckligt av tråden för att kunna välja mellan dem.

Du röstade ju dessutom på henne, men fint sätt att flytta fokus.
Det skrev jag inte, men när du väljer at inte ta ställning utan röstar på en som troligen inte får fler röster så har du också bidragit. Det är ju inte direkt så att du kämpat hårt för att få ut din kandidat heller.

Din röst var lika avgörande som min skulle jag tro. Du kunde valt Heffa eller BSF och påverkat. Tror du att BSF och Heffa är goda eftersom du valde att inte rösta på dem?

Ta hand om dig ♥️ , ingen lek är värld hälsan. Det kommer troligen bli mycket färre inlägg när Q och Mada är borta :cry: så lättare att hänga med.

Det skrev jag inte, men när du väljer at inte ta ställning utan röstar på en som troligen inte får fler röster så har du också bidragit. Det är ju inte direkt så att du kämpat hårt för att få ut din kandidat heller.

Din röst var lika avgörande som min skulle jag tro. Du kunde valt Heffa eller BSF och påverkat. Tror du att BSF och Heffa är goda eftersom du valde att inte rösta på dem?
Men vi vet ju att BSF var filch, så vad menar du?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar