Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Rättar mig själv (det fetade ^)! Vi är 9 deltagare kvar vilket innebär att det borde vara 6 eller 7 goda kvar.

Det betyder att onda borde kunna vinna först imorgon kväll. Men det förutsätter att vi råkar lyncha 2 goda idag, ulvarnas käk lyckas imorgon och vi lynchar en god imorgon (och hur sannolikt det nu är kan ju diskuteras..).

MM

Iom att alla sätt att döda extra har försvunnit borde det se ut så. Å andra sidan vet vi inte om någon form av beskydd finns kvar heller?

I en lek utan info hamnar vi nu också utan extra död och ev också utan beskydd. Det liknar mer och mer originalspelen.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta
Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

DL 3 21:30
13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis
21:24 Ceta röstar på Snurrfian
21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm
21:26 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 Elo röstar på LenaH
21:29 Heffaklumpen röstar på Madalitso

qitis lynchas, elev, ravenclaw
Blacksmithfarm begår självmord - Argus Filch IV - självmordsbombare
Madalitso dras med i självmordet, god, gryffindor - Harrieth

Käket misslyckas (?)

(uppdaterad så att jag kan hålla koll)

MM

Iom att alla sätt att döda extra har försvunnit borde det se ut så. Å andra sidan vet vi inte om någon form av beskydd finns kvar heller?

I en lek utan info hamnar vi nu också utan extra död och ev också utan beskydd. Det liknar mer och mer originalspelen.
Svärdet följde ju med cirkus och diademet följde med Hedinn. Men bägaren borde finnas kvar och den ger ju skydd mot käk oavsett vem som har den, så en teori skulle ju vara om ulvarna försökt käka den som har bägaren? Men det vet bara ulvarna och jag tror inte att någon av dem kommer att säga det i så fall.

Annars är det ju som diskuterats tidigare, om ulvarna kanske valde Madalitso (eller BSF?) som käkval. Även om det var en stund mellan självmordsbombaren och DL så finns ju faktiskt möjligheten att ulvarna inte var inne och såg det/hann ändra. Men inte heller det tror jag att ulvarna kommer att tala om/hinta om.

Svärdet följde ju med cirkus och diademet följde med Hedinn. Men bägaren borde finnas kvar och den ger ju skydd mot käk oavsett vem som har den, så en teori skulle ju vara om ulvarna försökt käka den som har bägaren? Men det vet bara ulvarna och jag tror inte att någon av dem kommer att säga det i så fall.

Annars är det ju som diskuterats tidigare, om ulvarna kanske valde Madalitso (eller BSF?) som käkval. Även om det var en stund mellan självmordsbombaren och DL så finns ju faktiskt möjligheten att ulvarna inte var inne och såg det/hann ändra. Men inte heller det tror jag att ulvarna kommer att tala om/hinta om.
Kom på att vi har ju Nick kvar också som får dela ut två skydd. De skulle visserligen redan kunna vara förbrukade beroende på hur/när/om Nick valt att använda dem (och inte heller här tror jag att Nick kommer att hinta om det).

Jag har råkat glömma min lur på jobbet så jag kommer varken läsa eller svara förrän jag är hemma från stallet, dit jag ska åka nu. 😀

Jag lägger två röster nu ifall jag inte orkar (mentalt) att gå in lite senare.

Islandshästryttare röstar på LenaH då jag tycker hon teoriat spretigt och inte synts så mycket i leken. Kan vara en fårulv som försöker flyta med.

Islandshästryttare röstar på Sasse då hon var först ut och röstade på Qitis igår som vi vet nu var god. Det kan innebära att hon vet vilka som sitter i lyan och då räknat ut att Qitis var god.

Ska se om jag orkar in lite senare ikväll en stund men behöver koppla av leken lite ikväll för mitt eget mående. Men kan ju vara värt att kolla röstlistan iallafall för att se vad som händer. Imorgon är jag i stallet hela förmiddagen och kommer inte in förrän på eftermiddagen om jag inte åkt ut då såklart.

Börjat läsa ikapp gårdagen lite noggrannare, va mycket lättare det är på laptop än på mobilen 😂
Så lite tankar. Kommer fler inlägg med resterande deltagare.

Snurrfian
Fortfarande misstänkt fårulv (eller vanlig ulv) i min bok. Min misstanke bottnar i att jag tror det var en alibiröst i utröstningen av Harrysen, och Madalitso (som jag hade som alternativ fårulv) har ju åkt ut som god nu. Snurrfian röstade dessutom på Madalitso i andra DL. Plus felsägningen om att Harrysens röst på Hedinn i DL1 var tredje rösten och inte andra som det såg ut i tråden.

LenaH
Var inte så närvarande i leken förrän igår, då det tog fart. Hängde på min röst i DL 1, vilket inte säger så mycket. Skriver själv att hon är lite mer "genomtänkt" som ond, och det speglar lite av min uppfattning av henne i denna leken. Teoriade även igår om personer som nu åkt ut och var på rätt väg (exempelvis Q och BSF)

Lobelia
Går hårt på mig för att jag inte la en avgörande röst igår. Förstår att mitt ordval inte var helt genomtänkt, men jag hade faktiskt inte hunnit sätta mig in tillräckligt, och ville ändå få uttryckt den teori jag hunnit bilda mig, och röstade enligt den. Gick ju även på mig om min röst på Harrysen, innan det kom fram att jag hade rätt där.
Cirkus gick ju också ganska hårt åt mig innan hon åkte ut, så kan inte låta bli att få lite ulv-vibbar här.

Det som gör mig lite fundersam är att i röststatistiken har hon hittills röstat på två goda (tre om man räknar rösten på mig). Statistiskt sätt är det lättare att rösta på goda som god, och tänker Lobelia nog borde röstat på en medulv nån gång som ond dock. Så vet inte om rösterna gör mig mycket klarare.

Börjat läsa ikapp gårdagen lite noggrannare, va mycket lättare det är på laptop än på mobilen 😂
Så lite tankar. Kommer fler inlägg med resterande deltagare.

Snurrfian
Fortfarande misstänkt fårulv (eller vanlig ulv) i min bok. Min misstanke bottnar i att jag tror det var en alibiröst i utröstningen av Harrysen, och Madalitso (som jag hade som alternativ fårulv) har ju åkt ut som god nu. Snurrfian röstade dessutom på Madalitso i andra DL. Plus felsägningen om att Harrysens röst på Hedinn i DL1 var tredje rösten och inte andra som det såg ut i tråden.

LenaH
Var inte så närvarande i leken förrän igår, då det tog fart. Hängde på min röst i DL 1, vilket inte säger så mycket. Skriver själv att hon är lite mer "genomtänkt" som ond, och det speglar lite av min uppfattning av henne i denna leken. Teoriade även igår om personer som nu åkt ut och var på rätt väg (exempelvis Q och BSF)

Lobelia
Går hårt på mig för att jag inte la en avgörande röst igår. Förstår att mitt ordval inte var helt genomtänkt, men jag hade faktiskt inte hunnit sätta mig in tillräckligt, och ville ändå få uttryckt den teori jag hunnit bilda mig, och röstade enligt den. Gick ju även på mig om min röst på Harrysen, innan det kom fram att jag hade rätt där.
Cirkus gick ju också ganska hårt åt mig innan hon åkte ut, så kan inte låta bli att få lite ulv-vibbar här.

Det som gör mig lite fundersam är att i röststatistiken har hon hittills röstat på två goda (tre om man räknar rösten på mig). Statistiskt sätt är det lättare att rösta på goda som god, och tänker Lobelia nog borde röstat på en medulv nån gång som ond dock. Så vet inte om rösterna gör mig mycket klarare.
En rättelse, jag kommenterade att du var nöjd över att inte röstat ut en god, när du lade en röst som saknade betydelse och inte skulle fått ut någon. Hade du lyckats få mig dig någon så hade det i och för sig blivit en god.

Jag vet inte riktigt om det är ulvigt, eller rättare sagt det är i mina ögon extremt ulvigt, så ulvigt att en ulv kanske inte skulle vågat göra det.

Jag har egentligen inte kollat på dig, men ska göra det - jag har egentligen ingen uppfattning om dig - än. Det kan finnas skäl att du rök istället för goda Q, ett skäl är fårulven och inte alls en duell. Åh andra sidan så kanske ulvarna skattade åt att 2 goda stod mot varandra.

Jag lägger två röster nu ifall jag inte orkar (mentalt) att gå in lite senare.

Islandshästryttare röstar på LenaH då jag tycker hon teoriat spretigt och inte synts så mycket i leken. Kan vara en fårulv som försöker flyta med.

Islandshästryttare röstar på Sasse då hon var först ut och röstade på Qitis igår som vi vet nu var god. Det kan innebära att hon vet vilka som sitter i lyan och då räknat ut att Qitis var god.

Ska se om jag orkar in lite senare ikväll en stund men behöver koppla av leken lite ikväll för mitt eget mående. Men kan ju vara värt att kolla röstlistan iallafall för att se vad som händer. Imorgon är jag i stallet hela förmiddagen och kommer inte in förrän på eftermiddagen om jag inte åkt ut då såklart.
Jag antar att du menar att jag är ulv för att jag röstade först på Q? För det finns väl inga onda utanför lyan kvar.

En rättelse, jag kommenterade att du var nöjd över att inte röstat ut en god, när du lade en röst som saknade betydelse och inte skulle fått ut någon. Hade du lyckats få mig dig någon så hade det i och för sig blivit en god.
Vad menar du med andra meningen här? Jag får inte ihop det riktigt.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Hedinn
lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta
Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

DL 3 21:30
13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis
21:24 Ceta röstar på Snurrfian
21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm
21:26 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 Elo röstar på LenaH
21:29 Heffaklumpen röstar på Madalitso

qitis lynchas, elev, ravenclaw

Blacksmithfarm begår självmord - Argus Filch IV - självmordsbombare
Madalitso dras med i självmordet, god, gryffindor - Harrieth

Käket misslyckas (?)

Knappt två sidor att läsa nu, lite skillnad mot tidigare i leken :laugh: .

Jag tror inte det finns något sätt för goda att veta vem som blev eller skulle bli käk om ingen ulv försäger sig, det finns ingen info kvar att få i leken, så var det ett skydd så var det tur/intuition/förmåga att läsa leken eller något liknande. Sen kanske vissa riskerar att bli käkade mer än andra.

Jag tror i och för sig på ett annat scenario kan vara aktuellt, att självmordsbombaren drog med det tilltänkta käket. Sen kanske @Madalitso var skyddad också. Om nu ulvarna vågade att satsa på att äta Mada.
Mada tycktes ju tro själv igår att hon skulle bli käk.

Det är bra det inte är så många sidor att läsa nu, men jag står fortfarande lost.

Det jag reagerat på mest hittills i leken var BSF som var snabb att rösta på Sasse.
Har också reagerat på att Heffaklumpen röstade på mig med en motivering jag redan skrivit om henne och sen kunde hon ändå inte komma på vart hon läst saker.

Jag reagerade även när Cirkus som ett kanonskott röständrade till Snurrfian, efter att denne pratat om antal röster på Harrysen.
Cirkus var god, vet dock inte var det ställer Snurr.

Island har jag noll koll på känner jag.
Vill gå tillbaka och kolla lite hur Mada tänkte igår, när hon pratade om att samla rösterna. Ville redan innan hålla henne åt det goda hållet (annars hade hon lyckats lura mig riktigt bra :D) och nu vet vi ju det var så.

Vad menar du med andra meningen här? Jag får inte ihop det riktigt.
Du skrev
Jag hann helt ärligt inte läsa nog av tråden för att bilda mig teorier kring de som rösterna samlades mot. Och nu visade ju sig Q vara god dessutom, så är nöjd med min röst.
Men ska bidra mer i tråden imorgon då det finns mer tid efter jobbet :)
Och nu visade ju sig Q vara god dessutom, så är nöjd med min röst.

Jag är inte nöjd med min röst, och skulle inte vara mer nöjd om det var jag som lade din (och du min). Det känns inte riktigt som du bryr dig om att en god lynchats, men är nöjd för att du fegat och röstat så närma blankt man kan och inte kan anklagas för att ha röstat ut Q,

Du lade dessutom på en röst på en som flertalet höll som god (och var god).

Ikväll/natt tänkte jag faktiskt försöka somna i rimlig tid, men ville skriva nått om jag inte hinner in imorgonbitti.

Jag börjar fundera på om jag inte luktar hundmat. För att skydda mig mot att ätas upp skriver jag ut detta i leken, så kan ulvarna i mitt tycke få våndas fram och tillbaks mellan om dom tycker jag är störig nog att de vill ha bort mig eller om de ska skippa, för blir jag inte käkad efter att jag skrivit ut att jag tror att jag kommer bli det så, hallå ond som försöker verka god genom att låtsas vara rädd för att käkas upp.

Så några kvällstankar från mig:
Heffa är fortfarande uppe på tapen som ond för mig. Hade gärna velat veta om det var duell eller direktlynch av q, men vet inte om jag litar på Heffa till att berätta det. Dock indikerar hennes röstinlägg att hon trodde hon skulle lynchas, så tror nog ändå det var en duell, om Heffa var i lyan, annars hade hon vetat om fårulven kunde rädda henne. Men kan ha helt fel om det inlägget och om heffas roll.

Om fårulven röstade på q lades den dolda rösten också där. Är en av rösterna på Heffa från fårulven tror jag att det då är LenaH som är fårulven och att hon igår då lade den dolda rösten på ceta.

Men funderar en runda till på ceta efter hennes röst idag.

Jag tror inte cirkus hann hitta ormviskaren, jag har inte sett något som jag tolkat skulle vara Harriet som försöker säga det.

Däremot undrar jag om cirkus kan ha trott att q var ond, även om hon hade fel om det. Jag tror också att cirkus hade både mig och snurrfian som goda, men hon kan ha haft fel om det också.

Att q inte är ond öppnar upp en plats i lyan för de som jag tror kan vara onda men inte fårulv, första tanken där rent spontant är hemlig och kanske Elo, men ta det med en nypa salt, skriver allt från minnet och på känsla.

Är island ond tror jag hon är Filch, men jag kan ha fel. Och är hon Filch tror jag hon tror ceta och Heffa är i lyan.

Är ceta god tror jag inte sasse, Lobelia eller hemlig är fårulven. Det säger dock inget om huruvida de är ulvar, Filch eller goda.

Tror det var huvudragen av mina tankar om leken så här långt.
Det här inlägget tänkte jag på.

Med tanke på mina egna misstankar tidigare samt även Madas ovan så väljer jag att lägga min ena röst på Heffa idag. Särskilt skaver hennes röst på mig med motivering som jag själv skrivit.

hemlig röstar på Heffaklumpen

Du skrev

Och nu visade ju sig Q vara god dessutom, så är nöjd med min röst.

Jag är inte nöjd med min röst, och skulle inte vara mer nöjd om det var jag som lade din (och du min). Det känns inte riktigt som du bryr dig om att en god lynchats, men är nöjd för att du fegat och röstat så närma blankt man kan och inte kan anklagas för att ha röstat ut Q,

Du lade dessutom på en röst på en som flertalet höll som god (och var god).
Men alltså, jag röstade ju på en person som fortfarande är kvar i leken? - Snurrfian!?
I övrigt håller jag med dig om att det var klantigt uttryckt. Men jag tycker inte om att lägga avgörande röster när jag inte känner att jag har på fötterna.

Ceta har jag också reagerat på och jag undrar om hennes röst på Harrysen var en chansning att alibirösta. Eller att lyan inte tänkt att det skulle bli så många röster där.

Därför blir det så att andra rösten hamnar där, jag tror det var en alibiröst.

hemlig röstar på Ceta

Jag är öppen för att ändra om det handlar om att samla röster och det låter rimligt.

Men alltså, jag röstade ju på en person som fortfarande är kvar i leken? - Snurrfian!?
I övrigt håller jag med dig om att det var klantigt uttryckt. Men jag tycker inte om att lägga avgörande röster när jag inte känner att jag har på fötterna.
@Lobelia , vill tillägga, men ska inte ändra i inlägget.

Ja, det var ytterst klumpigt uttryckt av mig. Men jag tycker det är jobbigt nog med alla diskussioner i leken och att bli anklagad till höger och vänster i lekarna (ren KBT det här för mig) så ja, jag var igår nöjd att jag på så kort tid hade hunnit hitta en person som jag tyckte var misstänkt och la min röst där. Sen var det korkat av mig att tro att jag skulle få mindre skit för det än om jag varit med i utröstningen av q.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar