Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Lobelia röstar på bumpo, Ceta, Qitis
Sasse röstar på bumpo, Ceta, Ceta
Heffaklumpen röstar på Elo, hemlig, Madalitso
Ceta röstar på Hemlig, Harrysen, Snurrfian
hemlig röstar på Elo, Ceta, Heffaklumpen
Elo röstar på sasse, Sasse, LenaH
LenaH röstar på hemlig, hemlig, Heffaklumpen
Islandshästryttare röstar på qitis, Harrysen, Sasse
Snurrfian röstar på Madalitso, Harrysen, Blacksmithfarm

Eftersom jag är trög och inte tydligen kan läsa inlägg så ger jag mig på och tittar på röstningarna. Sen behöver jag ha med att det finns en fårulv i leken så kan man inte riktigt lita på röstningen men det som är intressant är att Lobelia och Sasse har röstat väldigt lika de två första dagarna.

Elo låste fast på Sasse två dagar men bytte sen till LenaH. LenaH låste fast vid hemlig för att sen byta till heffaklumpen som är den samma som hemlig röstar på? Hur gick tankegången där @LenaH ?

Sen är det lite mer spridda skurar som är svårt att säga någonting om. Men jag behöver rösta nu för att inte missa röstningen, det är lite mycket som ska fixas ikväll. Jag klurar lite på om inte Lobelia och Sasse sitter i lyan och Lobelia är fårulven. Jag vet att Masalitso var inne på den tanken igår också. Jag tänker att de följde varandra för att dölja att en av rösterna inte räknades. Snurrfian röstar på Lobelia och Sasse eftersom jag tror att Lobelia är fårulven och Sasse är en ulvkollega som har följt med i röstningarna.

röstlista dl 4 (dubbel Lynch )

17.07 Islandshästryttare röstar på LenaH
17.07 Islandshästryttare röstar på Sasse
17.49 hemlig röstar på Heffaklumpen
17.51 hemlig röstar på ceta
19:56 Ceta röstar på Snurrfian
19:56 Ceta röstar på Sasse
19:57 Snurrifan röstar på Lobelia
19:57 Snurrfian röstar på Sasse

LenaH 1
Sasse 3
Heffaklumpen 1
Ceta 1
Snurrfian 1
Lobelia 1

DL 4 (dubbel lynch) 21:30

17:07 Islandshästryttare röstar på LenaH
17:07 Islandshästryttare röstar på Sasse
17:49 hemlig röstar på Heffaklumpen
19:57 Snurrfian röstar på Lobelia

Sasse 3
LenaH 1
Heffaklumpen 1
Ceta 1
Snurrfian 1
Lobelia 1

RL drar i mig ikväll och kommer vara upptagen en stund (oklart hur länge) och behöver rösta nu för att vara säker.

Utifrån röstningshistorik tror jag det kan ligga något bakom Madas röst på Heffa igår och därför:

Elo röstar på Heffaklumpen

Samt:

Jag tror att Ceta la upp Harrysen som offer för att ha alibi i DL2, misstänker att hon visste varthän det barkade.

Elo röstar på Ceta

20:07 Elo röstar på Heffaklumpen
20:07 Elo röstar på Ceta

Sasse 3
Heffaklumpen 2
Ceta 2
LenaH 1
Snurrfian 1
Lobelia 1

@heffaklumpen
Varför röstade du på @Madalitso ?

Jag vet att det kan vara hetsigt att lägga en så pass sen röst men nog borde du ha koll på att du låg risigt till, du var ju inne under kvällen. så varför röstade du inte på någon av dem som hade röster för att säkra din plats? Även om du misstänkte Mada hårt så var det ju en bortkastad röst.

Nu åkte du inte men det kunde du inte vete, om du nu inte hade koll på fårulvens röster.

Eftersom jag är trög och inte tydligen kan läsa inlägg så ger jag mig på och tittar på röstningarna. Sen behöver jag ha med att det finns en fårulv i leken så kan man inte riktigt lita på röstningen men det som är intressant är att Lobelia och Sasse har röstat väldigt lika de två första dagarna.

Elo låste fast på Sasse två dagar men bytte sen till LenaH. LenaH låste fast vid hemlig för att sen byta till heffaklumpen som är den samma som hemlig röstar på? Hur gick tankegången där @LenaH ?

Sen är det lite mer spridda skurar som är svårt att säga någonting om. Men jag behöver rösta nu för att inte missa röstningen, det är lite mycket som ska fixas ikväll. Jag klurar lite på om inte Lobelia och Sasse sitter i lyan och Lobelia är fårulven. Jag vet att Masalitso var inne på den tanken igår också. Jag tänker att de följde varandra för att dölja att en av rösterna inte räknades. Snurrfian röstar på Lobelia och Sasse eftersom jag tror att Lobelia är fårulven och Sasse är en ulvkollega som har följt med i röstningarna.
Jag röstade inte på Ceta igår, utan Qitis. Har du förväxlat mig med Lobelia kanske? Jag minns inte var hon röstade dock.

Lobelia – Jag hoppas Lobelia är god, åtminstone håller jag med henne en del i olika teorier, men det kan man ju göra oavsett. Hon är i varje fall ingen jag kommer lägga fokus på idag.

Elo – Jag fick en bra känsla av Elo när hon godförklarade sig i DL1. Som jag skrivit tidigare, jag tror inte hon har någon viktigare roll, för då tänker jag att hon lagt mer krut på att rädda sig själv. Men typ bybo?

Heffaklumpen – håller med Lobelia om att Heffaklumpen enbart tycks flyta med i den här leken, och inte driva den framåt alls. På riktigt minns jag inte alls vad hon skrivit, så osynlig är hon. Hennes röst igår sticker ut, jag håller med Lobelia om det.

Tycker Lobelia hade en intressant teori om att Heffaklumpen ”försvarat” Harrysen som ny deltagare, men islandshästryttare som också är ny har inte försvarats.

Heffaklumpen har röstat väldigt diskret leken igenom dessutom.

Hemlig och Snurrfian – har ingen aning om någon av dessa två i dagsläget.

Islandshästryttare – känns typisk ny i sina teorier, vilket gör det jättesvårt att sätta henne på någon sida alls.

LenaH – har jag inte reagerat så mycket på. Spontant fick jag en bra vibb av henne igår när Q fick röster på sig, men det kan ju vara ett spel för gallerierna.

Ceta – Jag pendlar mellan var jag ska sätta henne. Fårulv? God? Vanlig ulv? Spontant gillar jag inte hennes teorier mot mig, det är bara något som skaver. Jag hade uppenbart fel om Q, men det var jag inte ensam om. Cetas röst sticker ut i alla fall. Fine att det var många sidor att läsa igenom, men det var en väldigt ointetsägande röst, liksom Heffaklumpen.

Liksom Heffaklumpen har Ceta röstat relativt diskret, minus rösten på Harrysen då. Men som jag skrivit någonstans tidigare så är det inte helt omöjligt att det är en alibiröst. Speciellt inte om lyan trodde Harrysen riskerade att åka, och/eller om Ceta är fårulv.

Jag måste rösta, och eftersom jag vill förbättra mina egna odds eftersom alla som röstar på mig är av banan så kommer jag rösta efter den jag känner mig säkrast på är god:

Sasse röstar på Heffaklumpen för att jag tycker hon är väldigt osynlig, driver inte leken framåt, och röstar "undvikande".

Sasse röstar även på Ceta för att jag igen tänker att hon kan vara fårulv, eller åtminstone ulv som alibiröstat på Harrysen

Kom just hem och är än så länge på mobil (utan simkort...) så börjar lite kort:

Jag tror som igår att @heffaklumpen är i lyan.
Jag tror Mada hade rätt i sina teorier där och jag kommer med största sannolikhet lägga den ena rösten där.

Jag har inte hunnit räkna ut om hon kan vara fårulven men jag har för mig att jag lyft det tidigare (ska kolla när jag är vid datorn) och dessutom förklarar det randomrösten igår, den dolda var antagligen på q.

@Snurrfian - du frågade om jag släppt @hemlig - ja, det har jag tills vidare, min teori dl 1 var ju just dl1 och dl2 hade jag ju inte hunnit hänga med tyvärr.

Hemlig kan ff vara ond men ursprungsteorin är spolad då jag faktiskt har andra tankar om hur dl1 gick till och de har jag ju redovisat igår. :)

Fortsättning följer.

20:07 Elo röstar på Heffaklumpen
20:07 Elo röstar på Ceta
20:29 Sasse röstar på Heffaklumpen
20:29 Sasse röstar även på Ceta

Sasse 3
Heffaklumpen 3
Ceta 3
LenaH 1
Snurrfian 1
Lobelia 1

Kvar att rösta: Heffaklumpen, LenaH, Lobelia?

@Lobelia har varit (för mig) rätt blek i leken och inte mått riktigt bra men jag får inte direkt några ulvvibbar av henne, inga bloopers ;) och inget som sticker ut och känns mest som en ensam bybo vilket gör att jag lägger henne åt sidan tills vidare.

@Sasse känns också god vilket iofs kan lura mig helt men i en lek utan info får man ju gå lite på känsla och skum är hon inte för mig just nu.
Rösten på q var ju bevisligen uppåt väggarna men nej, inte primary suspect ikväll.
Dessutom tror jag vi är överens om Heffa så rösten ikväll gör också att jag avvaktar där.

@heffaklumpen
Varför röstade du på @Madalitso ?

Jag vet att det kan vara hetsigt att lägga en så pass sen röst men nog borde du ha koll på att du låg risigt till, du var ju inne under kvällen. så varför röstade du inte på någon av dem som hade röster för att säkra din plats? Även om du misstänkte Mada hårt så var det ju en bortkastad röst.

Nu åkte du inte men det kunde du inte vete, om du nu inte hade koll på fårulvens röster.
De flesta rösterna kom in mellan 21.19 och 21.29 igår och innan det var det bara Q som hade 2 röster. Q hade visserligen varit "all over the place". Men inte så mycket att jag var beredd att rösta på henne och spika lådan för det. Och ja, jag misstänkte att jag kunde bli utröstad, men kände väl att jag i så fall var beredd att offra mig. Vet inte om det var svar på din fråga så du får fråga igen annars.

Alltså @Elo ... :D Alla håller Elo som god efter dl1 vilket egentligen är helt grundlöst bara för att "hon kändes genuint ledsen att åka ut som god" men det värsta är att jag känner typ likadant! :p
Det enda som stör (i likhet med @Ceta ) är oviljan att ta ställning igår och lägga en uddaröst i elfte timmen och det skaver en aning. Åas röstar hon på Heffa ikväll vilket också talar till hennes fördel.

@Ceta då, där känns det mer skumt, dels för rösten igår och sen faller jag tillbaka på den där teorin om inte Harrysenlynchen var ett spel som gick snett? Ceta skulle kunna vara fårulven som la en alibiröst och sen fick för många anhängare.
Dessutom röstar Elo och Sasse där och nånstans måste jag välja.

@Snurrfian verkar helt av banan :D och jag hade/har en tanke på henne som ulv i cetascenariot med Harrysenlynchen med en alibiröst också, sen sabbade Mada planen men i ärlighetens namn känns hon mer som om hon inte riktigt är med i matchen? Jag skulle absolut kunna tänka mig att rösta där för hon tickar en hel del boxar som ulv men det vore en rätt meningslös röst om hon inte får fler röster ikväll. Röstar ceta alibi där månne?

Det är nån kvar, måste kolla!

Alltså du får gärna rösta på mig om du vill, men den här rösten var märklig, du konstaterar att jag och Ceta röstar lika DL1 och 2 och sen hänvisar du till Madas gårdagsteorier.

1. Jag har inget som helst minne av Mada misstänkte mig- tvärt om vi debatterade mycket och hon skrev typ att vi tyckte nog lika, men citera gärna jag kan ha missat det. Mada skrev att det var en korkad tanke att en ulv skulle följa en ulv, att det inte finns någon anledning att outa sig för en ulv eller något i den stilen, jag håller helt med. Och hur skulle det dölja en fårulvsröst?

Mada nämnde mig också in sin dödsruna en gång, där verkade hon inte direkt misstänka mig (eller hålla mig god i och för sig) Hur döljer man att en av rösterna inte räknas genom att två ulvar röstar på samma?

Är ceta god tror jag inte sasse, Lobelia eller hemlig är fårulven. Det säger dock inget om huruvida de är ulvar, Filch eller goda.
Kontentan, varför påstå att du följer Madas teroi utan att visa vart den skulle finnas? Finns den ens? Och varför menar du att ulvar är så korkade att de skulle följa varandras röster 2 gånger även om det på något mystiskt vis skulle kunna döja en fårulvsröst?

Alltså @Elo ... :D Alla håller Elo som god efter dl1 vilket egentligen är helt grundlöst bara för att "hon kändes genuint ledsen att åka ut som god" men det värsta är att jag känner typ likadant! :p
Jag har känt typ samma. Min känsla vill ha henne som god, men tänk om hon lurar brallorna av mig? Bara för att hon skrev att hon var god i DL1, något som jag själv gjort flera gånger som ulv :rofl:

Tänker gå igenom alla deltagare för sig nu, sedan måste jag rösta då jag inte vet om jag kommer att se ut.

(Kommer dela upp inlägget i flera inlägg eftersom det blev väldigt långt)

Heffaklumpen - jag

hemlig - missade som sagt pratet om fördelningen onda/goda men det var innan DL1 och har redan varit uppe för diskussion. Misstänkte (och röstade) på Elo i DL1 och trodde inte att svärdet skulle avgöra såpass tidigt. Tycker det låter rimligt att man inte vågar använda svärdet så tidigt som i DL1. La tredje (och sista) rösten på Ceta i DL2. Måste kolla vidare på det. Tycker att min röst i DL2 skaver (jag har redan erkänt att det var en kass röst?) och röstar därför på mig i DL3 och med en av rösterna idag (DL4). Tyckte sedan att Ceta var skum som röstade udda (ceta fick den andra rösten idag). Vad jag hittat så bygger hemligs röst på mig på att hon tycker att min röstmotivering i DL2 var dålig (pga en teori som hon också hade skrivit om). För mig skaver det att ta något som jag skrivit innan DL2 och använda som röstmotivering i DL4, @hemlig du reagerar alltså inte att något av det jag skrivit i teoriväg från DL2 tills nu? Men röstar på mig pga min röst på dig i DL2? För mig skaver det och det ger mig känslan av att vi inte spelar för samma sida.

Ceta - La första rösten på Harrysen i DL2, vilket drog igång ett drev (eller vad man ska kalla det?) där det slutade med att Harrysen fick 4 röster och lynchades (beroende på vart fårulvens röst låg kan det ha blivit duell Ceta-Harrysen). Har efter det blivit utpekad som en potentiell fårulv och att första rösten i så fall skulle varit en ren alibiröst från Cetas sida. Kan hålla med om att det var en svag röstmotivering, men kan också på ett sätt förstå det. Har själv tyckt att det varit svårt att rösta och motivera rösterna i denna leken, speciellt eftersom den mesta aktiviteten, rösterna och inläggen kommit typ de sista 30 min innan DL. Hade ulvvibbar mot cirkus igår och det visade sig ju stämma. Dock kan ju även onda misstänka onda (enligt det jag sa häromdagen om att onda brukar misstänka onda blandat med goda), så det kanske inte säger så mycket. Har ulvvibbar mot Lobelia om jag fattat det rätt, vilket grundar sig i att hon gick hårt på Ceta vilket även cirkus gjorde (som visade sig vara ulv). Kanske ligger det något i det? Men samtidigt, hade två onda verkligen kört på samma taktik mot samma person? Å andra sidan var ju cirkus (osv BSF) utanför lyan så om inte delfin fått kontakt med lyan kanske de helt enkelt inte visste om varandra. Och att onda ibland går hårt mot andra onda för alibi har vi ju sett tidigare, speciellt om personen i fråga redan är på tapeten, så jag vet inte. Ja, jag vet inte, det är i alla fall inte något som gör att jag vågar godförklara/sätta Ceta åt det godare hållet just nu.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar