Hjo??Dåligt?Bra?

G

girl_tea

Är det någon som tycket det var bra på hjo i år?? har kollat deras gästbok och det är väldigt mycket klagomål!! men va tyckte ni andra??

Sv: Hjo??Dåligt?Bra?

Klart att det va bra.Men dom får kanske tänka om vad det gäller inträdet. Det var för dyrt dr på lördagen.

Senast ändrad:

Nja; sådär de var ju bättre att rida där en att vara publik.
För liten läktare. För liten framridningsvolt. Dom hade ju knappt nått folk som hjälpte till. Mkt dåligt med utställare överhuvudtaget.
Och den sura Bitchen från Almunge med sina broderier hon kan ju stanna hemma nästa år. Ucsh vad otrevlig man kan vara.
Synd att prisrosetterna inte kommit. men dom kunde ju tagit in dom 5 förstplacerade iallafall.
Men jag vet att de är ett jäkla slit men en då.
Hoppas dom tar åt sig av kritiken på hemsidan så de kan bli mkt bättre.
Jag tycker inte de var en Atävling om man ser på nivån på dom som var med och red. Synd de drar ju faktiskt ner. Reningen var INTE bra.

Hjo Ko...

- Dyrt med elen till husvagen när inte det ens fanns ett elskåp i närheten så kablarna räkte inte utan vi fick snacka med deras elektriker...
- Inte ens en riktigt kalv till roping klasserna så tyingen var nära att ställas in om inte två goa tjejer hade åkt och hämtat en kalv!
- Inga priser eller pokaler som delades ut på plats...
- Dyrt inträde...

Jag har säkert missat en hel del saker men jag tycker att allt var väldigt rörigt!!
Hoppas dom börjar sammarbeta och tar tag i saker till nästa år, om det blir någon tävling då...

Sagt o tyckt!
MVH Malin :)

- Inte ens en riktigt kalv till roping klasserna så tyingen var nära att ställas in om inte två goa tjejer hade åkt och hämtat en kalv!

De hade faktiskt fixat en riktig dummy. Men denna hade på en träning lyckats slå ut tänderna på en kille så den ansågs för farlig att tävla med. Därför blev det lite strul med dummyn.

De hade faktiskt fixat en riktig dummy. Men denna hade på en träning lyckats slå ut tänderna på en kille så den ansågs för farlig att tävla med. Därför blev det lite strul med dummyn.

Herregud!! Stackars barn. Hoppas sadeln som Emma och Kalle fick stulen kommer åter. Jäkla människor att dom aldrig kan låta bli. Den borde ju komma fram.

Det där med sadeln är fortfarande ett mysterium.. tråkigt att man inte kan lita på folk..

Jag var bara där som publik och tyvärr var det inget vidare.
Jag tycker de ska hålla upp i 1 år eller 2 så de får ordning på allt, bana, läktare, vatten, el och utställningsområdet.
Jag tror det skulle göra dom gott. Det är ett jäkla jobb med allt men hellre att allt är i ordning än halvt om halvt.

Jag tror fler ryttare kommer om arrangörerna får mer tid på sig att fixa allt.
Jag tycker de 2 tidigare åren har varit bättre.

Som utställare kan man ju lungt säga att regnrockarna gick som smör i solsken:smirk:
Jäkla tråkigt med vädret men det kan ju inte arrangören rå för.. Hörde att det kommit 180mm regn mellan onsdag och lördag!
Tycker dock att de ska ha en eloge för att de var snabba med att sanda år oss som stod i våra tält och huttra! De hade inget litet arbete med att gå mellan gångarna i tälten och skyffla sand. Så det tackar jag för!!

Tackar även gamla och nya kunder:bow:
Ha det gött i solen som visar sig:)

Är det någon som tycket det var bra på hjo i år?? har kollat deras gästbok och det är väldigt mycket klagomål!! men va tyckte ni andra??

en liten undran vad menar du med väldigt många??
det är 8-9 inlägg med kritik och ungefär lika många med posetiva reaktioner och visst en del är befogat framför allt när det gäller tävlingsekipagen det är ju de som verkligen ser hur det fungerar och när regler ändras mitt i en tävling så kan man ju undra, reagera själv på några saker.men överlag så var det helt ok var från fre till sön och ömsom regn och sol. Ser man på vad de har gjort dragit kommunalt vatten bygger om för fullt cememntplattan vid speakertornet där ska det bli resturang,scenen som är byggd är ju gigantisk, ett riktigt golv så blir det helt ok,lerigt och blöt var det men då får väl folk klä sig därefter gummistövlar bla, kom man i små söta sandaletter eller svindyra cowboysboots så kanske man ska fundera på att man har sätt fel skor på sig istället för att klaga först
jag och ungarna har haft det trevligt och kul i allafall även syrran och hennes familj också, väl bemött av de som arrangerar och av alla andra också. sen så kan man inte jämföra med chappen som många tydligen gör, man får ju jämföra från år till år vad som händer på Abrahamstorp om man ska vara rättvis i sina iaktagelser och tyckande ;)

Hej!

Vem var det som var dommare på tävlingen?
Tyvärr var jag själv inte där, som jag hade velat.. men men...

//Carro

Jo det hörde ja... Stackarn som fick det!

MVH Malin

Dyrt inträde, få läktarplatser, tråkigt reiningmönster, otroligt segt bara tyckte jag. Och vad höll dom på med på lördagen på den lilla ridbanan? Var det herd worken inne på det där lilla? Jag förstod ingenting och omöjligt att se något för det var så litet..

Senast ändrad av en moderator:

Var tyvärr inte där själv iår :(
Men har fått höra av bekanta att det inte var så lyckat!
Det är tråkigt att höra för det har potential att kunna bli en riktigt bra tävling med förbättringar lite här och där!!

/gammal hjo bo

Dommaren var, Margareta Bäcklund.!
varför va du inte med??

GUUUD vilken tur att inte jag var där... eftersom det var maggan som var dommare... Förlåt mig alla som gillar henne... men hon hittar sina favvosar och sen är det så resten av dagen! tyvärr..
Och för mig som har araber är det kört... för det är nästan bara quartrar... ibland så kan det vara någon annan ras som blir placerad.. men men..
Nej ja åkte inte för alla tävlingar kostar så mycket, så man prioriterar vissa tävlingar..:crazy:
jaha va du där o tävlade?

//Carro

det sämsta med westerntävlingar i allmänhet är att det är så lite publik :b

GUUUD vilken tur att inte jag var där... eftersom det var maggan som var dommare... Förlåt mig alla som gillar henne... men hon hittar sina favvosar och sen är det så resten av dagen! tyvärr..
Och för mig som har araber är det kört... för det är nästan bara quartrar... ibland så kan det vara någon annan ras som blir placerad.. men men..

oh, jag har för mig att hon är rätt bra.. hennes son är typ marcus va? han har dömt mig vet jag. är osäker om hon gjort det :b

Jo men jag vet att MÅNGA även i Appaloosa tävlingarsäger att hon har sina favoriter. och de är ju INTE bra och de kan ju inte vara så många som har fel. Annars verkar hon kunnig.
De var ju när jag red teamsortingen som Vetrinären avbröt och tyckte att de var farligt att ha Tiedown men mig gör de inget och de var inte många andra som brydde sig heller. Dom som inte kan rida sina hästar utan får träna sina hästar lite mer. Bättre att ta de säkra före de osäkra. Men de hade aldrig slagit honom förut att de kunde vara en kalv som fastna mellan. Tycker de är många som rider på stång och är alldeles för hårda i händerna. Hoppas dom lär sig att bli lättare på hand. Därför rider jag på vanligt bett många ggr. speciellt i polebending.

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 130
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈