Hjälp mig med denna undersökning!

Gillar du att få oönskade dickpics, har ni någonsin fått oönskade pussypics, gillade du det?

  • Jag gillar få oönskade dickpics

  • jag ogillar få oönskade dickpics

  • jag har fått oönskade pussypics

  • jag gillar få oönskade pussypics

  • jag ogillar få oönskade pussypics

  • jag är transperson

  • jag är cis-man

  • jag är cis-kvinna

  • jag är homosexuell/bisexuell man

  • jag är homosexuell/bisexuell kvinna


Resultat syns endast efter röstning.
@Ridinglady Själva enkäten var inte i fokus, men källkritik. Såsom; Varför är denna enkät inte en trovärdig källa? Varför är Buke inte en trovärdig källa?

Då är upplägget helt knas om du frågar mig. Dessutom - hela tiden i allt du skriver verkar du "styra" eleverna?

Korrekt vore väl "är denna enkät en tillförlitlig källa?" etc. Trovärdighet ska man akta sig noga för att börja bedöma. Tillförlitlighet är lättare.

Men jag fattar helt ärligt inte varför du gör saker åt eleverna - de är ju gymnasielever. Och måste hålla med om att det inte känns så jätteprofessionellt i dina svar. Det känns mer som du febrilt försvarar sin ide och vägrar medge att den har brister?
 
Då är upplägget helt knas om du frågar mig. Dessutom - hela tiden i allt du skriver verkar du "styra" eleverna?

Korrekt vore väl "är denna enkät en tillförlitlig källa?" etc. Trovärdighet ska man akta sig noga för att börja bedöma. Tillförlitlighet är lättare.

Men jag fattar helt ärligt inte varför du gör saker åt eleverna - de är ju gymnasielever. Och måste hålla med om att det inte känns så jätteprofessionellt i dina svar. Det känns mer som du febrilt försvarar sin ide och vägrar medge att den har brister?

Det är inte meningen, jag ville helt enkelt ha med Buke som källa. Vet att den har brister, men som du påpekar är den troligtvis bara mer förvirrande. Så jag får nog slopa den idéen.
 
Som nån typ av svar på frågan så har jag fått kukbilder (varför ska man använda engelska liksom?), en hel drös av dem från olika jag på ett eller annat vis känner män och jag bryr mig inte. En kuk, är en kuk, är en kuk och inget jag tycker är så märkvärdigt spektakulärt direkt, vilket jag brukar upplysa om att så himla intressant att titta på random kukar är det inte, men gillar jag mannen så kan det ju vara rätt nice däremot.

Skickar inte fittbilder, men om jag gjorde det skulle det garanterat vara uppskattat.

Som enkät var upplägget på denna kasst, luddigt och tillför typ ingenting som underlag för något, förutom möjligen hur man Inte ska utforma en enkät..
 
Men en elev vill ha källor på att det är ouppskattat
Jag reagerar på det här...
Kryllar inte det av sådana belägg i media och på webben?
Ett angreppssätt med samhällsvetenskaplig kvalitativ metod verkar mycket mer lämpligt för den frågan än att följa med eleven till att det skulle vara relevant att statistiskt/matematiskt bevisa att det inte uppskattas.

Vi har väl en lagstiftning som säger att en viss grad av sexuella fenomen ska man ha rätt att slippa bli utsatt för, helt utan behov av att motivera sig. Samhället har bestämt att det ska vara presumtion för att dickpics är oönskade så länge inget annat har sagts mellan de berörda individerna!
Det tycker jag är en viktigare aspekt att bemöta på den frågan. Du riskerar, om det här görs på fel sätt, nästan att indirekt legitimera att bevisbördan flyttas från skickaren till mottagaren.
 
Förklara gärna hur du menar, att min hållning inte är professionell. @Alexandra_W kom med konstruktiv kritik som jag tar till mig och reflekterar över hur jag kan förbättra uppgiften.

Men, jag ville ha Buke som källa! Det var ett av målen.

SÅ hur jag skulle kunna göra enkäten på andra medier har jag många tankar kring, men gör gärna om denna för detta medium om jag får konkreta tips.
Om källkritik är målet - varför inte ge alla elever samma frågeställning som de själva får utforma en enkät kring och lägga ut i valfritt sammanhang. Sen kan ni konstruktivt diskutera skillnaderna i resultat.
 
Jag reagerar på det här...
Kryllar inte det av sådana belägg i media och på webben?
Ett angreppssätt med samhällsvetenskaplig kvalitativ metod verkar mycket mer lämpligt för den frågan än att följa med eleven till att det skulle vara relevant att statistiskt/matematiskt bevisa att det inte uppskattas.

Vi har väl en lagstiftning som säger att en viss grad av sexuella fenomen ska man ha rätt att slippa bli utsatt för, helt utan behov av att motivera sig. Samhället har bestämt att det ska vara presumtion för att dickpics är oönskade så länge inget annat har sagts mellan de berörda individerna!
Det tycker jag är en viktigare aspekt att bemöta på den frågan. Du riskerar, om det här görs på fel sätt, nästan att indirekt legitimera att bevisbördan flyttas från skickaren till mottagaren.
Javisst! Men jag ville få in ett internetforum att granska, men det blev uppenbarligen fel. Tack för input! :)
 
Förklara gärna hur du menar, att min hållning inte är professionell. @Alexandra_W kom med konstruktiv kritik som jag tar till mig och reflekterar över hur jag kan förbättra uppgiften.

Men, jag ville ha Buke som källa! Det var ett av målen.

SÅ hur jag skulle kunna göra enkäten på andra medier har jag många tankar kring, men gör gärna om denna för detta medium om jag får konkreta tips.

Jag HAR föreslagit ändringar flera gånger. Andra har föreslagit ändringar flera gånger. Du slår ifrån.

Konstruktivt förslag: Skrota upplägget du har nu helt. Återvänd till ritbordet. Ha en klar frågeställning och en klar hypotes. Välj en lämplig metod och analysera för- och nackdelar med den.
LÅT ELEVERNA VARA DELAKTIGA. låt de utforma enkät/er. Låt DE välja var enkäterna ska läggas ut. Titta bara på.

Sen när resultaten är inne och sammanställda så DÅ kan du i diskussionen ta upp just "var enkäten bra utformad eller fanns brister?", är resultatet tillförlitligt - varför/varför inte? Mm.

Nu påstår du att du gör arbete åt eleverna för att ha som diskussionsunderlag. Det håller för mig inte. Du kan diskutera med din klass om ett kvinnodominerat hästforum och en skev enkät ger tillförlitliga resultat eller ej ändå. Du kan diskutera källkritik ändå etc.

Och källkritik - vad har källkritik med enkäter att göra? Det du i så fall ska diskutera är urvalsgruppen och om den är rättvisande etc. Inte källkritik.

Nej det känns bara rörigt. Tyvärr. Du behöver få det mer tydligt och greppbart och börja om anser jag som sagt.
 
Jag HAR föreslagit ändringar flera gånger. Andra har föreslagit ändringar flera gånger. Du slår ifrån.

Konstruktivt förslag: Skrota upplägget du har nu helt. Återvänd till ritbordet. Ha en klar frågeställning och en klar hypotes. Välj en lämplig metod och analysera för- och nackdelar med den.
LÅT ELEVERNA VARA DELAKTIGA. låt de utforma enkät/er. Låt DE välja var enkäterna ska läggas ut. Titta bara på.

Sen när resultaten är inne och sammanställda så DÅ kan du i diskussionen ta upp just "var enkäten bra utformad eller fanns brister?", är resultatet tillförlitligt - varför/varför inte? Mm.

Nu påstår du att du gör arbete åt eleverna för att ha som diskussionsunderlag. Det håller för mig inte. Du kan diskutera med din klass om ett kvinnodominerat hästforum och en skev enkät ger tillförlitliga resultat eller ej ändå. Du kan diskutera källkritik ändå etc.

Och källkritik - vad har källkritik med enkäter att göra? Det du i så fall ska diskutera är urvalsgruppen och om den är rättvisande etc. Inte källkritik.

Nej det känns bara rörigt. Tyvärr. Du behöver få det mer tydligt och greppbart och börja om anser jag som sagt.
Jag slår verkligen inte ifrån, jag tar till mig det ni skriver.
 
Jag slår verkligen inte ifrån, jag tar till mig det ni skriver.

Med slår ifrån menade jag att du kommer med "ja fast det..."-svar. Läser man hela tråden så det du nu säger är vitsen med det hela är inte vad du i början sa var vitsen. När du fick kritik för otydlig enkät så var inte enkäten det viktiga osv. Det jag upplever som slår ifrån. Nu senaste inläggen - som jag inte hade läst innan jag skrev - så slår du dock inte ifrån :)
 
@Ridinglady Själva enkäten var inte i fokus, men källkritik. Såsom; Varför är denna enkät inte en trovärdig källa? Varför är Buke inte en trovärdig källa?
Hela uppgiften med källkritik blir jättekonstig om det är av läraren tillskapade källor som ska bedömas.
Vad är bakgrunden till denna information? Varför har den tillkommit? På vems initiativ? I vilket syfte? Hur har innehållet påverkats av det?
- För att @prallan ska ge oss den som övning...:confused: Och efterföljande slutsatser av det :crazy:

Det är en sak att du sätter ihop övningen för att få den dit du vill, t.ex. urval av källor för ändamålet.
Något HELT annat om du börjar påverka själva de källor som ska användas i analysen.

Skillnaden på "Buke som källa" och "av våran lärare utformad enkät som besvaras av bukes medlemmar" är väsentlig.
 
[
@prallan Hur kommer dick picks in i ämnet Naturkunskap när ni ska fokusera på källkritik? Är det verkligen ett relevant ämne? Var finns kopplingen till ämnesplanen i naturkunskap?
  • reflektion över och diskussion kring normer, rörande människans sexualitet, lust, relationer
  • Eleven kan beskriva hur naturvetenskap organiseras och kan användas för kritisk granskning.
 
[

  • reflektion över och diskussion kring normer, rörande människans sexualitet, lust, relationer
  • Eleven kan beskriva hur naturvetenskap organiseras och kan användas för kritisk granskning.
Blir det inte hur samhällsvetenskap och statistisk metod kan användas som det kommer att handla om nu? Dickpics är inte en naturvetenskaplig frågeställning.
 
Blir det inte hur samhällsvetenskap och statistisk metod kan användas som det kommer att handla om nu? Dickpics är inte en naturvetenskaplig frågeställning.
Nej, du missuppfattar.
De skulle med sina kunskaper om naturvetenskaplig frågeställning försöka se bristerna i denna,
  • eleven ge exempel på hur teorier kan prövas genom kritisk granskning
  • kritisk pröva ovetenskapligt grundade påståenden.
 
Normer, finns många könsbundna normer
Sexualitet, könsbilder är sexuellt laddade
Relationer, En person tar kontakt med en annan person

@Alexandra_W
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 656
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 755
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver ventilera. Få lite frisk luft i en annars ganska het luft. Min partner har barn sedan innan. Vi hade en rätt bra relation...
2
Svar
39
· Visningar
4 784
Senast: Ciccio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp