Hjälp, jag försvinner..

Du kan ju ändra antalet kalorier som du ska få i dig "manuellt" i Lifesum. Då funkar appen precis likadant men du ska äta kanske 2000 istället för 1700.

Man ska inte stirra sig blind på kalorier man måste även titta på hur pass bra kalorier man får i sig.

Snabba kolhydrater och processad mat som tex halvfabrikat är dålig näring.

1700 kalorier är något en helt stillasittande kvinna i din ålder ska äta. Rör man på sig ca 60 min per dag så skall man upp i 1900-2200 kalorier per dag för att hålla sin vikt.

Det är inte konstigt att du känner dig mager även om du inte går ner i vikt. Du tar av ditt underhudsfett för att musklerna ska ha energi att överleva.

Fortsätter du äta så där lite så kommer du snart att börja gå ner i vikt.

Egentligen behöver jag inte gå upp i vikt så sett, ligger på en rätt bra vikt och enligt BMI är jag inte ens i närheten av underviktig och överlag är jag rätt nöjd, förutom att det känns som höftbenen kikar fram även om inte vikten på vägen ändrar sig. Så kanske var fel av mig att säga att jag rasar i vikt..
Jag undrar om du börjar bli ätstörd?
Viktfunderingar ena sekunden ”rasar” du nästa när någon säger den enkla självklara lösningen ät mera är du lagom.
Du unnar dig pizza som en ynnest loggar maten överlag säger dina inlägg att du har ätstörda tankar kring mat (för mig).

Tänker att prata med företagshälsovården är utmärkt ifall min instinkt stämmer så att du inte utvecklar de ätstörda tankarna till något mera.

Senast ändrad:
Grejen är att jag går egentligen inte ner i vikt på vågen, har legat stadigt runt samma vikt +/- lite grann, men det känns ändå som höftbenen blir allt tydligare. Varför vet jag inte och det är därför jag vill prata med någon. Jag tror inte jag kan få det svaret här på buke och aldrig det jag sökte efter heller, mer vart det var jag skulle vända mig.

Att boka tid på VC för att du tycker att höftbenen känns tydligare utan faktisk viktnedgång är helt onödigt. Däremot skulle väl någon form av privat kostrådgivare kunna vara något, dina matvanor låter som att de har förbättringspotential.

Jag tycker iaf att det låter som att du tappat muskelmassa i höftpartiet om det är så att du inte förlorat fett. Kan ju vara både och med tanke på att du verkar ligga på kaloriunderskott.
Har du minskat på aktivitet/träning?

Att boka tid på VC för att du tycker att höftbenen känns tydligare utan faktisk viktnedgång är helt onödigt. Däremot skulle väl någon form av privat kostrådgivare kunna vara något, dina matvanor låter som att de har förbättringspotential.
I ursprungsinlägget står det att hon rasat i vikt.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har lagt märke till att jag blir mindre och mindre.
Tyvärr verkar det fettet som är på magen vara kvar, men det äter på allt annat.
Mina höftben börjar sticka ut, reflekterade att det gjorde ont att ha säkerhetsbältet på sig. Ej gjort det innan och kände att jag behöver hjälp.
Jag äter, men ändå tappar jag vikt. Jag vet inte vart jag ska vända mig, vårdcentralen, företagshälsan eller annat. Känner mig så vilsen i det hela. :(

I sin trådstart skriver hon rakt ut att hon ändå tappar vikt så @vallhund har rätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 875
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 537
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama