Hjälp, jag försvinner..

Ursäkta mig om jag är kass på att formulera mig rätt, när tankarna far och flyger (det är rätt mycket som pågår i mitt liv just nu och detta är bara en liten del i det hela) tänker man inte rätt och skriver oftast det som poppar upp.
Kanske var fel att skriva rasar i vikt, kanske borde varit muskler istället. Oavsett ska jag prata med företagshälsovården för att få svart på vitt.

Ursäkta mig om jag är kass på att formulera mig rätt, när tankarna far och flyger tänker man inte rätt och skriver oftast det som poppar upp.
Kanske var fel att skriva rasar i vikt, kanske borde varit muskler istället. Oavsett ska jag prata med företagshälsovården för att få svart på vitt.

Hur mycket protein får du i dig per dag?
Har du ändrat något i din träning/dagliga aktivitet/motion?

Jag kan ej svara på era frågor just nu. Det är lite väl mycket nu i mitt liv, vet ej om det påverkat min kropp negativt. Varit väldigt nere på sistone och massa annat skit. :cry:

Jag ska gå till företagshälsan, känns som det blir bättre när de kan träffa mig fysiskt.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag kan ej svara på era frågor just nu. Det är lite väl mycket nu i mitt liv, vet ej om det påverkat min kropp negativt. Varit väldigt nere på sistone och massa annat skit. :cry:

Jag ska gå till företagshälsan, känns som det blir bättre när de kan träffa mig fysiskt.
Det är inte alls osannolikt att det du varit med om och håller på att ta tag i även tär på kroppen och då är det verkligen extra viktigt att du försöker äta mer och gärna regelbundet. Heja dig :banana:

Huvudfrågan var VART jag skulle vända mig för att få bäst hjälp. Verkar som några missat den. Var aldrig ute efter att få annan hjälp.
Det kanske är mer någon slags kurator du behöver än en dietist, för det låter ju nästan som om viktproblemet bara är en effekt av något annat?

Men alltså är hel- och halvfabrikat så himla dåliga? På riktigt? Menar du att man tappar muskelmassa och börjar må. Fysiskt sämre om man äter halvfabrikat?

Vad är egentligen skillnaden mellan potatismos och köttbullar i färdig matlåda och en portion man kokat hemma? Rent näringsmässigt alltså.

Processad mat innehåller mindre näring. Man kan inte bara leva på att räkna kalorier utan man måste se helheten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 875
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 537
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama