Hjälp, jag försvinner..

Går det att ändra manuellt? Har kollat lite inställningar men ej hittat något, försökt googla mig till också, men jag tror det bästa är att prata med företagshälsan först oavsett. :)
Det tror jag med i detta fallet. Jag tror som jag tidigare sade att du behöver hjälp att hitta någon som kan se över ditt förhållningssätt till mat. Företagshälsovården kan säkerligen slussa dig rätt. Blir glad att höra att du kontaktat dem. Ofta är det kortare köer via dem än vc.

Till alla kritiska kring att söka hjälp:
En snabbgoogling gav mig att man kan få kontakt med dietister både via primärvården och åtminstone ett par företag för företagshälsovård.
Om TS skriver att det behövs hjälp för att hon inte reder ut det själv så kanske ni ska sluta bara trycka på med inställningen att det kan väl inte vara så svårt?

Det är ju inte ens så att ts kommer att belasta vc om det är det ni är ute efter. Hon har valt den vård som jobbet betalar för, det för att de vill ha sin personal välmående.

Alla behöver inte ha ett så perfekt förhållande till mat som ni verkar ha och det här är någon som försöker be om hjälp för att hon inte reder ut det själv.
Kanske svarar ts lite olika och förvirrande för att hon duckar för er kritik.
Jag har ingen aning, men OM det skulle finnas ens i närheten ätstörningsliknande tankar så är det fullt möjligt att hon duckar och jag tycker ni kan fundera ett varv till på hur era kommentarer låter om det skulle finnas det.
.

Senast ändrad:
En snabbgoogling gav mig att man kan få kontakt med dietister både via primärvården och åtminstone ett par företag för företagshälsovård.
Om TS skriver att det behövs hjälp för att hon inte reder ut det själv så kanske ni ska sluta bara trycka på med inställningen att det kan väl inte vara så svårt?

Det är ju inte ens så att ts kommer att belasta vc om det är det ni är ute efter. Hon har valt den vård som jobbet betalar för, det för att de vill ha sin personal välmående.

Alla behöver inte ha ett så perfekt förhållande till mat som ni verkar ha och det här är någon som försöker be om hjälp för att hon inte reder ut det själv.
Jag har ingen aning, men OM det skulle finnas ens i närheten ätstörningsliknande tankar så är det fullt möjligt att hon duckar och jag tycker ni kan fundera ett varv till på hur era kommentarer låter om det skulle finnas det.
.

I mitt fall handlar det inte om något du tar upp. Utan jag ser inte att det ens finns något att söka hjälp på vc för.
Och då ser jag bara till den här tråden, finns det annan problematik än det så kan ju inte jag veta det utifrån denna tråd.
För mig blir detta som att gå till vc för att man har en vanlig förkylning.

I mitt fall handlar det inte om något du tar upp. Utan jag ser inte att det ens finns något att söka hjälp på vc för.
Och då ser jag bara till den här tråden, finns det annan problematik än det så kan ju inte jag veta det utifrån denna tråd.
Jag svarade om TS fall. Inte ditt. För mig är det fel att slå ned p någon som säger att de inte reder ut det själv.
Och frågan är om du vet vad man kan få hjälp av dietist för.
Vi tar ett annat exempel.
En gravt överviktig som inte lyckas gå ned trots stora försök.
Får den inte heller söka hjälp?

.
Tack, kunde inte skrivit det bättre själv. :heart

Kanske är lätt för dig att säga som inte har hela helheten framför dig (är ej intresserad av att delge den här och det får du ha förståelse för, därav jag frågade VART bäst hjälp finns att få), sen kan du va lugn ska inte ens gå till vårdcentralen i första hand.

Jag svarade om TS fall. Inte ditt. För mig är det fel att slå ned p någon som säger att de inte reder ut det själv.
Och frågan är om du vet vad man kan få hjälp av dietist för.
Vi tar ett annat exempel.
En gravt överviktig som inte lyckas gå ned trots stora försök.
Får den inte heller söka hjälp?

Vad menar du ens med det mer än att vara dryg?Vi pratar alla med TS här, jag har inte pratat om mig själv, och vad jag sett så är det ingen som slår ned på TS utan ställer relevanta frågor.

TS har inte sagt att hon gjort försök till någon förändring, frågan var varför hennes höftben syntes trots att hon inte ser att hon går ner i vikt på vågen.

Kanske är lätt för dig att säga som inte har hela helheten framför dig (är ej intresserad av att delge den här och det får du ha förståelse för, därav jag frågade VART bäst hjälp finns att få), sen kan du va lugn ska inte ens gå till vårdcentralen i första hand.

Men skapa då inte en tråd där du frågar vad som kan ha hänt när dina höftben syns, om det handlar om helt andra saker?
Ger man den info du gett här så handlar det helt enkelt om att äta mer, inget konstigt som man egentligen behöver hjälp med. Så är det något annat du vill ha hjälp med så är det ju bra om du säger det istället, folk är inte tankeläsare.

Så ursäkta att jag slösade min tid här. Tycker nämligen själv att jag har ett hum om kost och träning och trodde jag kunde hjälpa till.

Vad menar du ens med det mer än att vara dryg?Vi pratar alla med TS här, jag har inte pratat om mig själv, och vad jag sett så är det ingen som slår ned på TS utan ställer relevanta frågor.

TS har inte sagt att hon gjort försök till någon förändring, frågan var varför hennes höftben syntes trots att hon inte ser att hon går ner i vikt på vågen.
Jag bara undrar om en underviktig inte får söka hjälp men en fet får det enligt dig.
Eller om du anser att båda typerna ska reda ut det själva.

Då tolkade jag detta fel. I Mitt fall tog jag som att du också jobbat med din vikt i något sammanhang men rett ut det själv.
Men du får gärna tycka jag är dryg, ledsen om jag trampade på någon öm tå. :crazy:

Jag bara undrar om en underviktig inte får söka hjälp men en fet får det enligt dig.
Eller om du anser att båda typerna ska reda ut det själva.

Vad har detta med tråden att göra? Förstår inte varför du ens skapar den diskussionen med mig. Ingen pratar om under och överviktiga och rätt till hjälp här.

Men TS skriver ju att hon är långtifrån underviktig och att vågen visar oförändrat?
Man kan ha olika uppfattning om underviktig tyvärr.
Men visst är det helt normalviktig enligt någon måttstock typ BMI så tappar hon inte vikt antar jag.
Frågan är då varför i hela världen hon tappat ganska mycket muskler på så kort tid.
Det kanske är något för vc det åtminstone om vågen är oförändrad?

Vad har detta med tråden att göra? Förstår inte varför du ens skapar den diskussionen med mig. Ingen pratar om under och överviktiga och rätt till hjälp här.
Det pratades om huruvida Ts skulle söka hjälp. Men vad bra då behöver vi inte diskutera det mer utan konstatera att vi har olika uppfattningar alternativt tolkar inläggen i tråden olika.

Man kan ha olika uppfattning om underviktig tyvärr.
Men visst är det helt normalviktig enligt någon måttstock typ BMI så tappar hon inte vikt antar jag.
Frågan är då varför i hela världen hon tappat ganska mycket muskler på så kort tid.
Det kanske är något för vc det åtminstone om vågen är oförändrad?
Vad hon skrev var väl att vad gäller BMI är hon inte i närheten av underviktig. Och tappade hon i muskelmassa så att höftbenen började synas borde väl även det synas på vågen.

Då tolkade jag detta fel. I Mitt fall tog jag som att du också jobbat med din vikt i något sammanhang men rett ut det själv.
Men du får gärna tycka jag är dryg, ledsen om jag trampade på någon öm tå. :crazy:

Nej jag menade min närvaro och mina svar i tråden. Du tyckte att vi höll på och ansåg att TS inte skulle få be om hjälp m.m. I mitt fall hade det inte med det att göra.

Såklart. Men om man I Övrigt Mår Bra börjar man väl med att äta mer? Istället för att hålla kvar vid samma kaloriintag?
Ja. Såvida man inte tror att man ökat intaget.
Eller har ett felaktigt tankemönster kring mat, men i så fall matar man nog inte in rätt kalorivärden i appen heller.
Det verkade som att ts inte väger maten och uppskattningar kan ju göra att det blir fel.
Men företagshälsovården hjälper henne nog nu oavsett. Det lät ju också som det fanns mer än ett skäl att gå dit 😊

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 875
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 537
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama