Hjälp, jag försvinner..

Vet ej, enligt lifesum ska jag äta 1681kcal har ställt in alla inställningar att jag ville behålla vikten, men får en känsla att något är fel någonstans.
Därför jag vill veta vart jag får bäst hjälp. Funderar lite på företagshälsan, hörde någon kollega som sa att de kan kolla kroppsfettet m.m.
Känner mig lite vilsen i det hela.
Skit i appen! Du behöver uppenbarligen mer i dig
Nej det har vi inte. Under arbetsdagen äter jag enbart sådant som inte behöver värmas eller blir dåligt av sommarvärmen, sen brukar jag äta när jag kommer hem.
Aha det var dåligt att det inte går att ha med sig lagad mat.

Du behöver uppenbarligen mer än vad appen visar. Jag äter betydligt mer än lifesum rekommenderar. Lägg på ytterligare 1500 (eller nått liknande) kcal per dag. Tex nötter, avokado (iofs inte så miljövänligt) och liknande.

Äter du bara 1700 kcal/dygn och gör mer än bara sitter absolut stilla, är det inte så konstigt om du går ner i vikt :)
Har inte något jättefysiskt jobb egentligen, sitter still rätt mycket där också. Känner ändå att jag behöver prata med någon, som kan hjälpa mig.
Bästa hade nog varit en personlig tränare, då jag vill komma igång och träna för att hålla. Tyvärr finns det ingen i min närhet. :(

Kan det vara som när man räknar foderstat till hästen, att man få justera ingångsvärdena lite efter individen. Om du nu ställt in ett ingångsvärde och det inte fungerar så ändra 10 -20 % och se om det gör någon skillnad. Om du nu tycker att det systemet hjälper dig i övrigt så.

Har inte något jättefysiskt jobb egentligen, sitter still rätt mycket där också. Känner ändå att jag behöver prata med någon, som kan hjälpa mig.
Bästa hade nog varit en personlig tränare, då jag vill komma igång och träna för att hålla. Tyvärr finns det ingen i min närhet. :(

Börjar du träna fast du redan äter för lite kommer du fortsätta att gå ner i vikt. fast snabbare.
Ät nötter!

Längd, vikt, ålder?

Att räkna ut en generell siffra utifrån de uppgifterna är inte så svårt, så det kan jag göra men sen kan ett samtal med dietist ändå vara bra, för att skräddarsy det hela och få hjälp med vad du ska äta för att få i dig det du behöver.

Nej det har vi inte. Under arbetsdagen äter jag enbart sådant som inte behöver värmas eller blir dåligt av sommarvärmen, sen brukar jag äta när jag kommer hem.
Mycket mat går att få med sig bara det inte är ihopblandat. Har i levt med matlåta utan värmemöjligheter under hela mitt yrkesliv - det går rätt bra men man får tänka till lite ibland. Äta lagade maten på frukostrasten och mackorna vid lunch.
Tänkte med på lastbilsjobbet som gärna vill ta dra det till sex timmars arbete innan första rasten - det är åt helvet för långt matuppehåll. Knorras det över att du vill lägga in normalt arbetspass fram till rast dvs normalt i större delen av arbetslivet utom just chauförsyrkena. 3 högst 4 timmar till rast, så kan medecinska skäl kanske hjälpa till att få utrymme.

Detta med träning för att hålla, adderat med att äta så du håller borde gå under friskvård och kunna göras på arbetstid. Hör med företagshälsovården om det.

PM:a om du vill ha namnet på en jätteduktig PT och kostrådgivare i SS :)

Förövrigt låter 1700 kcal väldigt lite, om du inte är väldans kort i växten och späd i konstruktionen. Jag med mina 161 cm och ca 60 kg behöver ca 1900 kcal för att behålla den vikt jag har, så på 1700 hade jag krympt sakta men säkert.

Vet ej, enligt lifesum ska jag äta 1681kcal har ställt in alla inställningar att jag ville behålla vikten, men får en känsla att något är fel någonstans.
Därför jag vill veta vart jag får bäst hjälp. Funderar lite på företagshälsan, hörde någon kollega som sa att de kan kolla kroppsfettet m.m.
Känner mig lite vilsen i det hela.
Börja med att göra dig av med Lifesum och börja äta vettigt mat tills du bli mätt samt mellanmål och frukost.

För mig hade det varit lite av en katastrof ;)

Jag har svårt att ens fantisera ihop någon som inte behöver värmas eller måste hållas kallt? Vad äter du?

Köp en liten kylväska man kan koppla till ciguttag. Eller något som kan värma. finns smidiga mackapärer att ha i bilen.

I övrigt bör du nog försöka äta tätare och mer. Om du inte får i dig större måltider så är småätande av nötter, dadlar, fikon, russin och frukt bra.

För mig hade det varit lite av en katastrof ;)

Jag har svårt att ens fantisera ihop någon som inte behöver värmas eller måste hållas kallt? Vad äter du?

Köp en liten kylväska man kan koppla till ciguttag. Eller något som kan värma. finns smidiga mackapärer att ha i bilen.

I övrigt bör du nog försöka äta tätare och mer. Om du inte får i dig större måltider så är småätande av nötter, dadlar, fikon, russin och frukt bra.

Spinner vidare på OT, några förslag:

https://www.jula.se/catalog/fritid/...ch-picknick/kylvaskor-kylklamp/kylbox-004049/
https://www.scstyling.com/lastbil/m...MIqs7h4Lzf2wIVlpQYCh01VwHJEAQYDCABEgIQI_D_BwE

@RedHyuuga - fundera på om det inte skulle vara bra för dig att stanna vid en vägkrog eller annan restaurang och äta lagad mat några dagar i veckan?

Visst - det kostar lite. Men det är din hälsa det handlar om.
Och en spott i havet om man jämför med att ha häst :D Det brukar jag trösta mig med när jag kostar på utelunch. -jag har inga hästar längre...

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 875
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 537
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama