Hjälp en trög att förstå hur det här inte är roligt

Exakt HUR har SD arbetat för att hjälpa flyktingar på plats? OBS att dela ut flygblad av typen "kom inte hit" gills inte.

Det har inte med min poäng att göra.

Sedan tycker inte jag att flyktingläger riktigt är en okej plats att bo på. Det är mer en förvaringsplats för de som är för fattiga för att fly långt. Jag hade också gjort vad jag hade kunnat för att ta mig därifrån. Särskilt som man inte vet när kriget tar slut, eller befarar att man har en dödsdom på sig även efter att makten officiellt har bytt händer.

Jo det håller jag med om men det förändrar ju inte heller situationen. Miljoner människor är beroende av hjälpen på plats.
 
Jag är nog som du. Jag kan tycka att liknelser är bra och träffsäkra men inte se dem som skämt helt enkelt eftersom jag inte tycker att de är roliga.

Andra saker kan vara både träffsäkert och få mig att dra på munnen.

CSRSTXOWsAAKr_r.jpg
Ja, de där är så roliga! Jag delade den här häromdagen.

12311191_10153644005225733_1539841961329724418_n.jpg


(Fick EN like. Mina vänner och jag har tydligen inte samma humor :D)
 
Jag saknade ett "jag tycker" i ditt inlägg som var mer av typen "såhär är det". Och som jag försökt förklara så kan jag förstå att man inte gapskrattar åt allt, men det finns ju en gradskillnad mellan haha skitkul och usch, jättedåligt. För att inte tala om nej det där skämtar man inte om.
Det var ju du som frågade och om du vill bara ha medhåll så kanske du kan skriva det direkt så slipper jag ödsla tid på att försöka förklara något för dig.

Rolig eller inte är upp till var och en men någon bra kvalitet på den är det inte för den som skrivit den har fått så många sakfel på flyttfågel (det är ju inget annat än fakta) att det liksom tar udden av poängen.
 
Nej jag tycker inte att den var ett dugg rolig.

Dels eftersom den var kasst skriven och jämförelsen helt irrelevant. Vittnade väl mest om skribentens dåliga fågelkunskaper.

Framför allt eftersom det liksom blir öppet mål för folk som anser det bäst att enbart "hjälpa på plats" att besvara.
 
Ja, de där är så roliga! Jag delade den här häromdagen.

12311191_10153644005225733_1539841961329724418_n.jpg


(Fick EN like. Mina vänner och jag har tydligen inte samma humor :D)
Jag hade tyckt den var rolig om inte Peter Jöback var med. Vad har han med saken att göra?
Jag förstår inte.... Menar man att det är roligt för att man ska förstått innan att Peter Jöback var gay?
Varför ska man ha förstått det?
 
Ja alltså jag fattar att det inte stämmer med fåglarna. Jag är inte dum. Det är nog inte författaren heller. Skämtet är ordentligt överdrivet, men det är förmodligen för att ingen ska kunna missa poängen.

Fast grejen är att jag inte tror att det är ett skämt.
Inte i bemärkelsen att man ska skratta åt det.
Som jag läser det, är det ett inlägg i debatten för att visa luckor i SD resonemang.
Men ett skämt?

Nej, jag lägger mer allvar än så i din länk.
 
Fast grejen är att jag inte tror att det är ett skämt.
Inte i bemärkelsen att man ska skratta åt det.
Som jag läser det, är det ett inlägg i debatten för att visa luckor i SD resonemang.
Men ett skämt?

Nej, jag lägger mer allvar än så i din länk.

Saker kan vara roliga på mer än ett sätt. Här är också något jag gapskrattade åt. Inte artikeln, det måste vara hemskt för dem som blivit utsatta för det här. Och jag kan ju inte begripa vad det är för en person som använder den här typen av språk, det är så främmande för mig. Men läs intervjun i slutet. Killens svar är ju helt fantastiska. Han pratar alltså med en journalist som vet vad han har sagt under rättegången och han är liksom dömd.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-sympatisor-sex-ofredade-elva-politiker/
 
Saker kan vara roliga på mer än ett sätt. Här är också något jag gapskrattade åt. Inte artikeln, det måste vara hemskt för dem som blivit utsatta för det här. Och jag kan ju inte begripa vad det är för en person som använder den här typen av språk, det är så främmande för mig. Men läs intervjun i slutet. Killens svar är ju helt fantastiska. Han pratar alltså med en journalist som vet vad han har sagt under rättegången och han är liksom dömd.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-sympatisor-sex-ofredade-elva-politiker/

Jag kan erkänna att jag däremot inte skrattade åt den. Det känns bara tragiskt. På många plan..
 
Saker kan vara roliga på mer än ett sätt. Här är också något jag gapskrattade åt. Inte artikeln, det måste vara hemskt för dem som blivit utsatta för det här. Och jag kan ju inte begripa vad det är för en person som använder den här typen av språk, det är så främmande för mig. Men läs intervjun i slutet. Killens svar är ju helt fantastiska. Han pratar alltså med en journalist som vet vad han har sagt under rättegången och han är liksom dömd.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-sympatisor-sex-ofredade-elva-politiker/
Nej, det var inte heller roligt i mina ögon.

Jag må vara den tråkiga av oss men jag kan inte se hur man kan skratta åt sådant.
 
Saker kan vara roliga på mer än ett sätt. Här är också något jag gapskrattade åt. Inte artikeln, det måste vara hemskt för dem som blivit utsatta för det här. Och jag kan ju inte begripa vad det är för en person som använder den här typen av språk, det är så främmande för mig. Men läs intervjun i slutet. Killens svar är ju helt fantastiska. Han pratar alltså med en journalist som vet vad han har sagt under rättegången och han är liksom dömd.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-sympatisor-sex-ofredade-elva-politiker/
Hur korkad han än är kan jag inte skratta. Jag läste intervjuer med Dinamarca innan, hoten hon utsattes för var fruktansvärda. Jag kan bara glädjas åt att han är dömd.
 
Saker kan vara roliga på mer än ett sätt. Här är också något jag gapskrattade åt. Inte artikeln, det måste vara hemskt för dem som blivit utsatta för det här. Och jag kan ju inte begripa vad det är för en person som använder den här typen av språk, det är så främmande för mig. Men läs intervjun i slutet. Killens svar är ju helt fantastiska. Han pratar alltså med en journalist som vet vad han har sagt under rättegången och han är liksom dömd.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-sympatisor-sex-ofredade-elva-politiker/

Nej, jag skrattar inte åt det där. Ja, han bevisar på ett fenomenalt korkat sätt att han är en idiot (på flera nivåer) men skratta... nej.
 
Nån som gillar Olssons klotter?

12063597_1510404439252350_9160369479400016374_n.jpg


Ang. TS fråga så drog jag på smilbanden en aning, men jag är lättroad. ;) Håller med om att det finns vassare varianter som kör med samma grepp.
 
Eller hur? Den sista är den jag gillar bäst också, för den får oss att skratta åt oss själva och få lite distans till vad vi gör. Bästa sortens politisk satir.
Ja och själva innehållet, grunden, är så sakligt rätt. Först var det Greklands ekonomiska kris som satte EU-bygget på hårda prov, nu är det flyktingkrisen. Fredsprojekt my ass när vi bygger murar a) mellan länder, b) runt Europa.
 
Har inte läst alla svar men här kommer min personliga åsikt i alla fall.

Tyckte den var lite småkul men lite dåligt skriven. Dessutom ett ganska uttjatat ämne och jag tänkte direkt på SD
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 283
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 134
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 183
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 478
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp