Hiss och diss del 5

abd498e1fa5d8670dd7021f51c18f37c.jpg

Stor fet jĂ€kla HISS!!! đŸ˜źâ€đŸ’šđŸ˜đŸ€€

Jag gillar den med. Lite dyr men bra som istÀllet för glass (fyller samma behov hos mig).

SkÀrmklipp.webp

DISS

Ida Wargs schampo och balsam för volym. Jag provade denna pÄ chans eftersom duscholjorna Àr bra. Priset ligger emellan budgetprodukter och salongsprodukter och kostar dryga hundralappen. De luktar helt okej och inte sÄ starkt vilket Àr bra, men det Àr tyvÀrr allt. Mitt hÄr Àr sÄ flottigt dag tvÄ att det ser ut som om det vore dag fyra, det kÀnns dessutom torrt och matt pÄ ett sÀtt jag inte upplevt av andra schampo/balsam.

En annan negativ grej Àr sjÀlva flaskorna. De Àr iofs snygga men sjukt opraktiska. Schampot funkar bra men konsistens pÄ detta balsamet Àr tjockare Àn nÄgon inpackning jag haft, det Àr som smör nÀstan. Jag har inte ens anvÀnt en tredjedel av flaskan och det Àr redan nÀstan lite bökigt att fÄ ut produkten ur den.

Dessa var verkligen katastrof för mitt hÄr och jag har tunt. lÄngt hÄr som Àr obehandlat med tendenser till att fÄ flottig hÄrbotten (troligtvis för att jag Àr en torris i största allmÀnhet). Rekommenderas inte.

Visa bifogad fil 147547

DISS

Ida Wargs schampo och balsam för volym. Jag provade denna pÄ chans eftersom duscholjorna Àr bra. Priset ligger emellan budgetprodukter och salongsprodukter och kostar dryga hundralappen. De luktar helt okej och inte sÄ starkt vilket Àr bra, men det Àr tyvÀrr allt. Mitt hÄr Àr sÄ flottigt dag tvÄ att det ser ut som om det vore dag fyra, det kÀnns dessutom torrt och matt pÄ ett sÀtt jag inte upplevt av andra schampo/balsam.

En annan negativ grej Àr sjÀlva flaskorna. De Àr iofs snygga men sjukt opraktiska. Schampot funkar bra men konsistens pÄ detta balsamet Àr tjockare Àn nÄgon inpackning jag haft, det Àr som smör nÀstan. Jag har inte ens anvÀnt en tredjedel av flaskan och det Àr redan nÀstan lite bökigt att fÄ ut produkten ur den.

Dessa var verkligen katastrof för mitt hÄr och jag har tunt. lÄngt hÄr som Àr obehandlat med tendenser till att fÄ flottig hÄrbotten (troligtvis för att jag Àr en torris i största allmÀnhet). Rekommenderas inte.

Mitt hÄr gillar inte heller Ida Warg.

Den hĂ€r trĂ„den har hjĂ€lpt mig sĂ„ mycket. :heart Jag har svĂ„rt att Ă€ta (psykiska problem som jag inte ska tynga er med), men sedan jag började lĂ€sa i den hĂ€r trĂ„den sĂ„ har jag kĂ€nt mig mer peppad att prova ny mat. SĂ„ nu vill jag ge tillbaka nĂ„t positivt till trĂ„den. â˜ș Stor HISS till mrs chengs grytbaser! Det Ă€r fĂ€rdiga thaigrytor som Ă€r jĂ€ttegoda och otroligt enkla att laga. 😍 Man bara tillsĂ€tter det protein och de grönsaker man vill! Grytbaserna finns i flera olika smaker. Jag har provat green curry och panaeng curry och bĂ„da Ă€r goda, men min favorit Ă€r green curry. đŸ„°

HĂ€r finns info om alla sex smaker: https://mrschengs.se/produktkategorier/grytbaser/

Ps. Shit! Man kanske bara fÄr hissa nya produkter? FörlÄt i sÄ fall! Men ni fÄr bara inte missa dessa grytbaser.

Den hĂ€r trĂ„den har hjĂ€lpt mig sĂ„ mycket. :heart Jag har svĂ„rt att Ă€ta (psykiska problem som jag inte ska tynga er med), men sedan jag började lĂ€sa i den hĂ€r trĂ„den sĂ„ har jag kĂ€nt mig mer peppad att prova ny mat. SĂ„ nu vill jag ge tillbaka nĂ„t positivt till trĂ„den. â˜ș Stor HISS till mrs chengs grytbaser! Det Ă€r fĂ€rdiga thaigrytor som Ă€r jĂ€ttegoda och otroligt enkla att laga. 😍 Man bara tillsĂ€tter det protein och de grönsaker man vill! Grytbaserna finns i flera olika smaker. Jag har provat green curry och panaeng curry och bĂ„da Ă€r goda, men min favorit Ă€r green curry. đŸ„°

HĂ€r finns info om alla sex smaker: https://mrschengs.se/produktkategorier/grytbaser/

Ps. Shit! Man kanske bara fÄr hissa nya produkter? FörlÄt i sÄ fall! Men ni fÄr bara inte missa dessa grytbaser.
HĂ€r hissas allt möjligt, gammalt och nytt. De mesta Ă€r vĂ€l nytt för nĂ„gon. 😀

Dom Àr jÀttebra! Fina, rena smaker. Hiss frÄn mig med.

Ville bara lĂ€gga till (ang mrs cheng) att jag har provat att lĂ€gga i bambuskott. Det passar jĂ€ttebra! đŸ„° Imorgon tĂ€nkte jag prova att lĂ€gga i skivade morötter ocksĂ„, men vet inte om de kommer att bli tillrĂ€ckligt mjuka?

Skiva morötterna riktigt tunt eller stek de en stund först :)
Åh tack! :heart Det ska jag prova, att skiva dem riktigt tunt. Att steka dem Ă€r jag nog för lat för. 🙈 Och blir det kvar lite tuggmotstĂ„nd sĂ„ Ă€r det nog bara gott, och nyttigt. Detta ska jag prova imorgon! đŸ„°

SkÀrmklipp.webp

Hiss!

Bild saxad direkt frÄn Skogaholms hemsida. Jag har provat bÄda dessa och bÄda Àr godare. Sommarrutan har en lite lÀtt kryddig smak men inte tillrÀckligt för att jag ska kunna sÀga vilken krydda.. Det Àr iaf inte kardemumma vilket jag var lite orolig för pÄ förhand. Skogaholmsrutan smakar mer som vanlig skogaholmslimpa. Av dessa tvÄ gillar jag nog skogaholmsrutan lite mer men bÄda Àr goda.

Jag gillar ju mitt bröd vitt och rent frÄn smuts och föroreningar som nötter, frukt och annan skit som inte har i bröd att göra sÄ dessa passade mig perfekt. Jag har Àtit med skinka, en god ost (t.ex hushÄllsost ;) ) och grönsaker ungefÀr som en hamburgare till frukost, mycket gott. De Àr lagom smÄ för att en ska vara mÀttande ihop med ett tillbehör t.ex gröt eller fil men ÀndÄ sÄ att tvÄ inte blir för mycket om man bara vill ha macka.

Senast Àndrad av en moderator:

Jag kör oftast satay.

Liknande trÄdar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-fÀrs! God smak men lite vattnigare konsistens Àn vanlig köttfÀrs, vilket inte Àr sÄ konstigt med tanke pÄ...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 735
  • LĂ„st
Mat Förra trÄden Àr full, sÄ hÀr fortsÀtter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. GÀrna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 334
Senast: Enya
·
  • LĂ„st
Tjatter Okej, hÀr fortsÀtter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia CitroningefÀra, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 131
Senast: Sasse
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

• Dressyrsnack 17