Hiss och diss del 5

45c15c19f777b59bdd74a0bb81bc6659.webp

Liten diss

Inte lika vidrigt sötsliskig som ZerOh men fortfarande sötare än Fun light. Den gick att dricka men kommer inte köpa den igen. Hiss för korken dock, väldigt lättöppnad när man slipper skruva och inget spill/kladd.

Men även hiss på denna jag fann:
11103-juni.webp

Minns när jag som tonåring på 90talet ofta åt en tofuglass av något slag. Fattade inte då att den inte var gjord på mjölk förrän efter ett tag, men den var jättegod! Glass kan göras god utan att göras på mjölkprodukter (denna är ju gjord på det, men bara en tanke jag fick), men GBs Big Pack är verkligen misslyckad på den punkten.

Men även hiss på denna jag fann:
Visa bifogad fil 146797
Minns när jag som tonåring på 90talet ofta åt en tofuglass av något slag. Fattade inte då att den inte var gjord på mjölk förrän efter ett tag, men den var jättegod! Glass kan göras god utan att göras på mjölkprodukter (denna är ju gjord på det, men bara en tanke jag fick), men GBs Big Pack är verkligen misslyckad på den punkten.

Kan det vara Tofu line? Det minns jag att vi hade hemma till våra grannbarn. Päronglassen var mycket god :d

IMG_0979.webp

Hiss!
Söt god smak, men med friskhet kvar. Lite osäker dock på om den är i säsong riktigt än. Det är en ”sockermelon” så tänker att den generellt bör vara ännu sötare än den jag köpte.

Den jag köpt är dock betydligt friskare än honungsmelon och har inte den sötsliskiga (än) smaken som honungsmelonen kan ha.

Oavsett, ett gott alternativ!

Den heter Baby matisse eller Snöbollsmelon.

Visa bifogad fil 146808

Hiss!
Söt god smak, men med friskhet kvar. Lite osäker dock på om den är i säsong riktigt än. Det är en ”sockermelon” så tänker att den generellt bör vara ännu sötare än den jag köpte.

Den jag köpt är dock betydligt friskare än honungsmelon och har inte den sötsliskiga (än) smaken som honungsmelonen kan ha.

Oavsett, ett gott alternativ!

Den heter Baby matisse eller Snöbollsmelon.

Den är galet god! Och då gillar jag egentligen inte meloner av honungstyp, just för att de kan vara lite jolmiga.

IMG_0984.webp

Hiss!
Eftersom jag är svag i salted caramel kunde jag inte motstå att testa en annan variant av Filippinos. Och tyvärr, alldeles för goda. Jag har de i knäet nu och kan inte sluta äta. Eftersmaken får mig att vilja ha mer och mer och meeeer. Gissar att det kommer bli en kamp att gå förbi kakhyllan i affären numera :p

Jag kom på att jag bara måste hissa denna:
Screenshot_20240608-182214_Samsung Internet.webp

Såå god och beroendeframkallande! Tyvärr dyr så blir inte så jätte ofta och när man väl har börjat äta går det verkligen inte att sluta..😋

Jag har nu testat några Babybel Protein tillsammans med några babytomater:D Mest meh, inget fel men ingen sensation. Vanliga är godare. Om teorin att denna är samma som Light har jag ätit den förut med samma slutsats:laugh:

Inga bilder då Google inte var tillräckligt hjälpsam.

Jag/vi brukar alltid äta middag hos mina föräldrar på fredagskvällar så vi är väldigt sällan hemma. Nu är de dock bortresta så hemma var vi. Och vad händer på fredagskvällar? Jo, glassbilen kommer hit. Alltså ingen match att låta bli i vanliga fall men igår var glassuget enormt så vi trillade dit på två smaker.

Fizzypop
Klassisk rund pinnglass med smak av fizzypop. De har ett tunt täcke av vit choklad vilket skar sig lite mot själva glassen. Glassen hade lite märklig konsistens, nästan som sorbet, liksom varken len gräddglass eller isglass utan mer som en typ.. isig gräddglass? Smaken är tydlig fizzypop och i början var den god men tyckte tyvärr det avtog fort. Att man ledsnade lite på smaken, i kombination med den ganska otrevliga konsistensen blir tyvärr en diss på dessa.

Sandwich Kladdkaka
Det fanns en herrans massa olika sandwich-smaker. Jag var nog mest sugen på kanel, sambon på lakrits ( :yuck: ) så vi kompromissade med något alla älskar - choklad. Själva glassen var god, smakade choklad. Ingen senastion men klart godkänt. Tyvärr var själva kexet/brödet förföräligt dåligt. TORRT och smaklöst.

För ett par månader sedan köpte jag ICAs egna sandwich (hade något erbjudande med 1kr för ett paket) och blev förvånad som vilken otroligt smakskillnad det var mot "originalet". Då kan jag säga att ICAs Sandwich var ändå otroligt mycket bättre än hemglass. Diss på denna också.

318 kr kostade för övrigt den här sorgliga historian. Fuck glassbilen, eller nåt.

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 705
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 334
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 131
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Katthår