Hiss och diss del 5

Har också testat dessa, blev diss för mig med.

Men på tal om nudlar…

Visa bifogad fil 146656

Hiss!
Har sett tre smaker, biff, kyckling och en starkare variant. Tycker kycklingen är godast. Biff helt okej. Den starka är för stark för mig, men har god smak trots det.

Tycker det är god nudelsmak, god krydda (så pass att jag dricker soppan) och ett helt överkomligt pris på ca 11kr.

På Hemköp.
De där är bra, det håller jag med om.

Överlag tycker jag nog klassiska Samyang Ramen är bäst på nudelhyllan. De kanske inte är allra bäst smakmässigt men de är väldigt, väldigt nära och kostar inte ens hälften av liiite bättre märken som Demae eller Mama.

Jag gillar både biff och oriental, kyckling gillar jag nästan aldrig på någon sorts nudlar då smaken oftast drar lite åt curryhållet.

Okej en till på nudeltemat, också från Willys.

Skärmklipp.webp

Dessa säljs i en 5-pack för lite drygt 20-lappen.
De har ett sånt delat kryddpaket där det finns en extra ficka med en chili på, antar om man vill ha starkare smak (det vill inte jag så jag klipper bort den), den vanliga kryddan var väldigt ljus i färgen, nästan som sand.

Överlag helt okej, nästan lika bra som samyang, betydligt bättre än ratet från i förrgår. Med 21,5 kr för 5 st, i jämförelse med samyangs 25 kr för 5 st skulle det nästan kännas värt. Däremot tyckte jag att det kändes som om det var mindre mat, vilket visade sig stämma. Dessa är 75g per paket, samyang är 85g. Prisskillnaden blir alltså inte så stor som man kan tro i slutändan.

Indo mie - 57,33 kr/kg
Samyang - 57,65 kr/kg

Samyang vinner igen och får fortsätta vara go-to nudeln. Det var allt för dagens avsnitt i nudel-science.

Visa bifogad fil 146655

På Willys köptes dessa. Det var 5 st för 10 kr? Det var ju länge sedan man såg ett sådant pangpris på nudlar. 5 för 20 eller 5 för 25 brukar det vara på butikerna här runt.

Aldrig sett detta märk förut, men ja.. för 2 kr/påsen så kändes det värt.

Jag kan säga som så att det kändes på smaken att det var 5 för 10.. Smakade mest salt. Gick ju att äta men är med råge de sämsta snabbnudlarna jag ätit och då tycker jag ändå de flesta är ungefär likadana, dessa var markant sämre.

Kommer nog använda resten av paketen till wok och slänga kryddpåsarna. Diss på dessa alltså.
Dottern tokHISSar den gröna påsen

De där är bra, det håller jag med om.

Överlag tycker jag nog klassiska Samyang Ramen är bäst på nudelhyllan. De kanske inte är allra bäst smakmässigt men de är väldigt, väldigt nära och kostar inte ens hälften av liiite bättre märken som Demae eller Mama.

Jag gillar både biff och oriental, kyckling gillar jag nästan aldrig på någon sorts nudlar då smaken oftast drar lite åt curryhållet.
Hos oss är snabbnudlar en stapelvara och jag håller med om att av de vanliga sorterna är samyang bäst. Räksmaken (orange påse) verkar dock ha utgått helt 😞. Demae har en del roliga smaker men som aldrig går att köpa i vanliga butiker. Allra bäst är risnudlar som av någon outgrundlig anledning aldrig finns att få tag på i vanliga butiker?

Nu ska jag använda mina powers for evil här eftersom jag vet att det finns fler än jag som har väldigt lätt för att köpa sådant som tas upp i den här tråden. Så jag lägger ut ett litet bete tänkte jag.. ;)

Visa bifogad fil 146420

Är det någon som provat denna och kan komma med ett utlåtande?

Jag stod och höll den i handen igår på Lidl men sambon hotade med att då blir det inget lördagsgodis för det var faktiskt bara torsdag. Han hade ju rätt tråkigt nog så det blev inget köp. Jag sneglade på innehållsförteckningen iaf och 22% grädde kändes lite snålt.. men kanske är den god ändå?
Jag köpte den här till ungdomsgården och den var en klar hiss! Både vi vuxna och barnen tyckte den var jättegod!

IMG_0970.webp

Diss!
Den smakar ju dumle, så lite hiss för det, men som helhet är det diss.
1. Sötchock utan dess like.
2. Känns tveksamt hur mycket salted caramel den smakade?
3. Kan inte längre smälta ner den i munnen, utan måste tugga!
4. 25kr (?!) för något som inte är perfekt är för mycket.

Dottern tokHISSar den gröna påsen
Tror den gröna är vego? Det fanns bara biff och kyckling där jag handlade men ser jag den gröna om jag besöker en butik där det finns igen ska jag prova!
Hos oss är snabbnudlar en stapelvara och jag håller med om att av de vanliga sorterna är samyang bäst. Räksmaken (orange påse) verkar dock ha utgått helt 😞. Demae har en del roliga smaker men som aldrig går att köpa i vanliga butiker. Allra bäst är risnudlar som av någon outgrundlig anledning aldrig finns att få tag på i vanliga butiker?
Jo, även fläsk (den mörkgröna) har jag inte sett på väldigt länge, den var min favorit. Både den och räk verkar finnas att köpa på lite sidor på nätet för typ dubbla priset mot ICA men det måste vara restlager för kollar man på Samyangs hemsida så finnas iaf varken räk eller fläsk kvar under smaker.

Tror den gröna är vego? Det fanns bara biff och kyckling där jag handlade men ser jag den gröna om jag besöker en butik där det finns igen ska jag prova!
Den gröna är grönsaker, fanns även räkor. Ingår inte i ordinarie sortiment utan var ett tillfälligt parti vi fick in för några månader sen. Nu har nog de flesta butikee egna kampanjer för att få dem sålda, därav det låga priser.

8d207c9a-330f-4ef9-b054-33e59b7a12ea.jpg
Apropå ramen så är dessa en favorit som finns på Coop. Och deras med Sesamsmak, tror förpackningen är röd.
HISS till båda.
De gillar vi också, och den med tonkatsu-smak. Men jag har bara sett dem i asiatiska butiker och då mycket dyrare än vad de andra smakerna kostar i vanliga affärer.

(Jag och sonen äter snabbnudlar med kokt ägg i till frukost någon gång i veckan och gillar att variera oss :) )

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 702
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 334
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 131
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Valp 2025