Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
1678880768099.webp

Bilden borde vara mycket mindre för den här får en fet DISS
Smakar precis som Play-Doh luktar :yuck:
Var jättesötsugen men det gick inte att äta

Jag brukar skänka bort de vegetariska alternativen från smakbox. Trist att det alltid är med nästan samma i många boxar på rad. Fick tex stekost/haloumi i flera boxar på rad och det är faktiskt oätligt, jag är ledsen att säga det. Vegoköttbullar är torra även i en gryta som de kokt med länge, men de är nu uppätna som tur är. Men till slut slutade jag smaka och gav bort allt sånt istället.

Halloumi gör jag stroganoff på så det kan jag stå ut med. Håller dock med dig i sak.

Växtfärs kräver lite annan behandling för att gå att äta. Den blir inte bra i konsistensen när man byter rakt av från köttfärs i recepten.
Verkligen! Själv älskar jag anamas färs, men där måste jag komma ihåg att kompensera fettet i köttet med olja, sen även lite mer krydda än med kött eftersom jag inte tycker färsen i sig smakar speciellt mycket :)

Ny HISS av gammal produkt: Wasas kanelknäcke! Jag har inte ätit det på år och dar men fick något slags infall senast jag var i Sverige, så jag köpte med mig ett paket. Sååå gott! En skiva sådant med lite smör på är ett perfekt alternativ när jag är ute efter något som är lite mer näringsrikt och mindre sockerstint än en bulle/kaka :d

Visa bifogad fil 114400

Älskar också kanelknäcke! Brukar alltid köpa det till jul men borde nog göra det oftare är ju så gott. Gillar mögelost på kanelknäcke lite som pepparkakor och mögelost det är så gott :d

Ny HISS av gammal produkt: Wasas kanelknäcke! Jag har inte ätit det på år och dar men fick något slags infall senast jag var i Sverige, så jag köpte med mig ett paket. Sååå gott! En skiva sådant med lite smör på är ett perfekt alternativ när jag är ute efter något som är lite mer näringsrikt och mindre sockerstint än en bulle/kaka :d

Visa bifogad fil 114400
Håller med!! Jag äääälskar kanelknäcke, speciellt med en skiva gräddost på! :d

1678987197494.webp

Halvdiss!
Det går lite fram och tillbaka. En pinne kan vara så pass god att jag vill ha en till, medan en annan inte är någon höjdare. Men överlag kommer jag inte köpa denna igen. Pintglassarna är mycket godare.

Jag säger HISS till Pågens minisnäckor med kardemumma :d Min man är tokig i kardemummabullar men svältfödd på det p.g.a bor i fel land. Han blev VÄLDIGT glad när jag kom hem från min senaste Sverigeresa med en påse sådana här :) Rejält med kardemummasmak och lagom mycket fyllning. Extra goda blir de om man värmer dem i micron i ett par sekunder först, så blir de sådär härligt mjuka och degiga :love:

Visa bifogad fil 113700
Jag säger DISS :p

Smakade förvisso mycket kardemumma, men i övrigt intetsägande. Kommer aldrig köpa igen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
91 92 93
Svar
1 842
· Visningar
139 567
Senast: Enya
·
Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 677
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 126
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar