Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag undrar om det där är en åldersfråga. När man träffas lite senare i livet kanske man gör annorlunda än man gjorde tidigare när det gäller det där?

När jag och förra sambon träffades minns jag att jag lite oengagerat frågade Otrohet, är det något vi tycker är okej? Och fick ett lika oengagerat svar: Öh... nä?

Sedan rörde vi aldrig vid ämnet mer:D

Kl

Vi har aldrig pratat om otrohet eller hur vi definierar vårt förhållande. Jag kan bara svara för mig, men jag finner det rätt ointressant:D vi är med varandra så länge vill, och vill man inte säger man det.

Tillägg: jag vill inte definiera från början hur en relation ska se ut, utan tänker att det ger sig och kan förändras med tiden. Jag vill inte behöva omförhandla vårt förhållande, utan hörnstenarna är respekt, kul och att vi gillar att vara med varandra.

Senast ändrad:

Ja , när man är nya o nyförälskade ligger man ju o pratar hela nätterna , men när man varit ihop i 15-20 år så görs inte det lika mycket o massor har förändrats ...det är väl där skaklarna hoppas över ...med massa vardag o barn o allt o inget.

Precis:D

Och även om man gör upp om monogami och exklusivitet och allt vad det nu brukar kallas på Buke - så gäller det ju ändå bara tills någon av parterna gör nåt vid sidan av. Plötsligt händer det.

Jag undrar om det där är en åldersfråga. När man träffas lite senare i livet kanske man gör annorlunda än man gjorde tidigare när det gäller det där?

När jag och förra sambon träffades minns jag att jag lite oengagerat frågade Otrohet, är det något vi tycker är okej? Och fick ett lika oengagerat svar: Öh... nä?

Sedan rörde vi aldrig vid ämnet mer:D

Tjaa, det kanske det är? Jag är inte så gammal än! ;)

Fast å andra sidan; pratar man mindre när man är gammal dårå? För det är liksom inte så att jag & sambon haft otrohets-möte typ med dagordning & anteckningsblock & dragit gränser & skrivit avtal & kontrollerat varandra & grejat, men visst vet jag ändå hur han resonerar kring t ex relationer, otrohet etc. Bara genom vardagliga samtal, eller så. Ungefär lika naturligt som att han vet hur jag tänker angående hundarnas träning, typ.isch.

Nej, visst pratar man. Fast kanske om andra saker. När man är yngre tror jag att man kanske tycker det är viktigt att pejla den andre massor när det gäller just ens relation. Äldre pratar kanske om annat.

Idag vet jag mer om exsambons syn på otrohet än jag gjorde då. Det beror på att vi pratat om en episod för ett tag sedan när jag hade sex med en upptagen man. Där har jag fått se lite tydligare hur exet resonerar, och han hur jag tänker. Men när vi var tillsammans pratade vi mer om annat. Eftersom ingen av oss var otrogen fanns det liksom ingen anledning att prata om det. Hade någon av oss varit det hade vi väl fått prata om det då.

Ingen aning, men jag finner det ointressant att prata om vårt förhållande, vi är ju i det dagligen.

just för att jag vill checka av att de inte är såna som tycker att otrohet är det värsta som finns.
Ja inte minst det! Jag vill inte dejta/engagera mig i någon som sedan plötsligt kukar ur helt för att jag hånglade lite med någon annan. Och jag undrar också hur man lyckas undvika ämnet. Har jag en känslomässigt och fysiskt nära relation med en person så brukar det bli så att vi pratar om sex - eftersom vi har det tillsammans. Allt från vad vi tänder på/inte tänder på till erfarenheter (inte "hur många har du legat med?"-stuket utan mer roliga eller tråkiga saker man har gjort) och tankar och betraktelser i allmänhet. Sex är extra intressant att diskutera med någon som man praktiserar det med, tycker jag.

Men att prata om sex är väl inte detsamma som att prata om otrohet? Sex har jag alltid pratat med partners om i början, det brukar ju vara rätt kul.

Och även om man gör upp om monogami och exklusivitet och allt vad det nu brukar kallas på Buke - så gäller det ju ändå bara tills någon av parterna gör nåt vid sidan av. Plötsligt händer det.
Nu är det väl förvisso inte bara på Buke det talas om exklusivitet och monogami?

Sedan vill jag bara inflika att bara för att man pratar om saker (till exempel otrohet generellt) betyder ju inte det att man för den sakens skulle definierar eller sätter upp regler för förhållandet. Och även om man gör det (vi till exempel hade ett väldigt impulsigt snack efter ungefär ett halvår då vi konstaterade att ingen av oss låg med nån annan och det fungerade fint för oss bägge) betyder det ju inte att man är så naiv att man tror att det är lag och aldrig kommer att ändras på?

För mig handlar det mest om att vara öppensinnad, jag förutsätter inte att vi har samma syn på hur vi ska ha vår relation så jag tycker att det är lättast att man bara checkar av.

Ärligt talat är det bara på Buke som jag hört talas om att folk inte verkar prata med varandra om sitt förhållande och hur de ser på otrohet, att man knappt ens snuddat vid det en gång. Är det så det blir när man är äldre och träffar nån så verkar det rätt trist tycker jag faktiskt. Jag gillar våra nätter när vi ligger och pratar om allt mellan himmel och jord, om hur vi ses på saker - allt från barnuppfostran, genusfrågor, karriärer och drömmar, tillit till vänner och sin partner etc etc etc.

Fast som jag sa: visst pratar man. Exet och jag låg också hela nätter och pratade men otrohet kom alltså inte upp, mer än som det där första jag skrev.

Nu är det väl förvisso inte bara på Buke det talas om exklusivitet och monogami?

Mycket möjligt. Men det är enda stället jag stöter på det, faktiskt.

Ja, jag fattar inte heller. Jag tror att många som skriver såhär på Buke vill verka så avslappnade och coola men för mig känns det mest väldigt gammaldags att bara förutsätta att man har samma syn på det hela.

Alltså, jag till exempel vill inte ha en öppen relation. Inte heller vill jag engagera mig i någon som förväntar sig exklusivitet från och med dejt tre. Alltså är det lättast för mig att vara öppen med hur jag resonerar och checka av med den andra.

Dessutom, när vi under någon av våra otaliga promenader eller nätter pratat så har det ju kommit upp att jag haft en relation med en förlovad kille. Även om jag alltså inte bokar en tid med min sambo för att Diskutera Vårt Förhållande så får jag ju ändå en bild av vad han för syn på grejer när jag berättar om sånt jag varit med om. Det blir ju liksom resonemang automatiskt kring saker som visar vad man har för värderingar.

Snuddar man aldrig ett sånt ämne så fattar inte jag hur man beter sig faktiskt.

Delvis kl

Jag och min sambo pratade mycket innan vi gav oss in i en relation, och då kom givetvis våra tankar och åsikter fram och det är ju en bidragande orsak till att vi föll för varandra :love:

.

Absolut inte. Det pratas överallt.

Men det är enbart på buke jag stött på att någon hållit med mig om att otrohet inte är det värsta som kan hända i ett förhållande. Enbart på buke har jag sett någon form av gråskala, inte bara svart/vitt

Och återigen (eftersom du inte kommenterade det jag skrev), detta:

gör att det känns som att du missförstår vad jag och Sörlatungu menar. Du verkar tro att vi pratar om att sitta ner och ha nåt form av möte och bestämma saker. Det är ju inte alls det det handlar om. Jag skulle aldrig kunna vara i en stadig relation med någon om jag inte ens vet om den tycker att otrohet är det värsta som finns, punkt liksom. Det handlar inte om att "göra upp", inte alls. Var du fått det i från förstår jag inte riktigt.

Ja, jag fattar inte heller. Jag tror att många som skriver såhär på Buke vill verka så avslappnade och coola men för mig känns det mest väldigt gammaldags att bara förutsätta att man har samma syn på det hela.

Tror du verkligen att jag försöker vara avslappnad och cool när jag berättar att exet och jag aldrig pratade om otrohet? Det är ju sant! Hur ska jag kunna berätta det utan att bli misstrodd och raljerad med?

Jag värderar inte ens att vi inte pratade om det, jag har ingen åsikt om ifall det var bra eller dåligt. Det var bara så det var. Och jag funderade alltså på om det kunde vara åldersfråga. Ska jag behöva bli anklagad för att försöka verka cool för det? Jag fattar verkligen inte.

Men det är enbart på buke jag stött på att någon hållit med mig om att otrohet inte är det värsta som kan hända i ett förhållande. Enbart på buke har jag sett någon form av gråskala, inte bara svart/vitt
Precis! Och just DÄRFÖR är det viktigt för mig att prata om sånt här för majoriteten ute i riktiga världen verkar vilja bränna människor som är otrogna på BÅL och jag har inget intresse av att dejta en sån typ.

Alltså, jag tar upp typ allt jag kan i början när jag träffar nån: Assange (mitt test till killen), feminism, otrohet, barnuppfostran - you name it. Jag är ju intresserad av att veta hur människan resonerar kring saker, hur den tänker och känner. Det handlar inte om att tvinga ur någon ett löfte om monogami, bara om att få veta hur den resonerar.

Ingen aning, men jag finner det ointressant att prata om vårt förhållande, vi är ju i det dagligen.

Jaha. Jag tänker nog helt tvärtom där. Jag älskar att prata om oss. Senast idag t ex berättade min sambo att han fortfarande tror han att drömmer ibland när han tänker på hur lycklig han är med mig. Det tyckte jag absolut var både trevligt & intressant att höra, även om det handlar om vår relation & vi lever i den jämt.

Ja, nu syftade jag inte direkt på dig utan på alla som skrivit det tidigare i trådar. Men jo, generellt verkar många tycka att det är en så cool och avslappnad inställning medan det för mig mest känns märkligt. Men uppenbart kan man ta sig genom en relation utan att mer än snudda vid det.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka