Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Ja inte minst det! Jag vill inte dejta/engagera mig i någon som sedan plötsligt kukar ur helt för att jag hånglade lite med någon annan. Och jag undrar också hur man lyckas undvika ämnet. Har jag en känslomässigt och fysiskt nära relation med en person så brukar det bli så att vi pratar om sex - eftersom vi har det tillsammans. Allt från vad vi tänder på/inte tänder på till erfarenheter (inte "hur många har du legat med?"-stuket utan mer roliga eller tråkiga saker man har gjort) och tankar och betraktelser i allmänhet. Sex är extra intressant att diskutera med någon som man praktiserar det med, tycker jag.

tur man är olika

Jag funderade just på om exet och jag någonsin frågade varann om vi någon gång varit otrogna. Det kan vi inte ha gjort, för jag har ingen aning om ifall han varit otrogen. Däremot pratade vi en del om våra tidigare förhållanden, de var ju en del av våra respektive livshistorier.

Que?:confused:

Menar du han som var 15 när du kände honom? Ja honom har jag mycket ljusa minnen av:love:

Däremot pratade vi en del om våra tidigare förhållanden, de var ju en del av våra respektive livshistorier
Ja, precis, och då kommer det ju (eventuellt) upp varpå man får en aning om hur den andra tänker kring saker, exempelvis otrohet. Med någon frågade jag rakt ut hur han såg på otrohet (mycket mer konservativ än jag, skulle aldrig funka) medan med spanjoren kom det upp när vi pratade om sånt vi varit med om. De samtalen ledde ju till att vi resonerade just om vår syn på otrohet/trohet, vad som är viktigt och vad som inte är hela välden etc etc.

Det är det jag menar med att jag inte förstår hur man lyckas undvika att det kommer upp.

Hade någon av oss t ex startat ett nytt förhållande efter att vi varit otrogna, då hade det kanske kommit upp. Typ "Jag träffade Putte när jag fortfarande var ihop med Pelle". Men han berättade aldrig nån sån historia och själv har jag ingen sån. Eller jo - när jag var 20 gjorde jag slut på ett förhållande för att jag ville ligga med en annan (vi låg men det blev inget mer av det). Men jag tror aldrig det kom upp när vi pratade, det var så gammalt.

Eftersom ingen av oss var otrogen fanns det liksom ingen anledning att prata om det. Hade någon av oss varit det hade vi väl fått prata om det då.

Men att prata om sex är väl inte detsamma som att prata om otrohet? Sex har jag alltid pratat med partners om i början, det brukar ju vara rätt kul.

Men hur visste ni att ni hade samma syn på vad som ÄR trohet/otrohet?

Pratar man sex så brukar sexuella förväntningar komma upp är min erfarenhet. Alltså förväntningar och önskemål om exklusivitet osv. Bland folk jag känner uppfattar jag att det är väldigt vanligt att man diskuterar sådant rätt så detaljerat. Folk tycker ju så olika kring det där med monogami, öppenhet, otrohet/trohet att man liksom inte kan räkna med (ut) att personen tycker si eller så. Allt från att man skiter totalt i vilket (allt är "tillåtet") till att det är "otrohet" (osmakligt) att ens kommentera att någon annan är snygg.

Que?:confused:

Menar du han som var 15 när du kände honom? Ja honom har jag mycket ljusa minnen av:love:

Ja jag har knappast träffat han i vuxen ålder :D ...eller ju 2001 på återföreningen förresten..men det är ju fortfarande väldigt längesen

Fin pôjk dä ....ser man på fejjan i de inlägg han skriver

När vi pratade sex pratade vi om sexuella erfarenheter, vad vi gjort/inte gjort, vad vi gillade/inte gillade. Inget annat.

Alltså vi var rätt åldersstigna redan när vi träffades, vi var luttrade, ingen av oss var bra på att ha förhållanden - vi hade nog så fullt sjå med att pussla ihop oss med varann att det var en annan planet att nån av oss skulle hantera nån annan också.

tur man är olika

Vad menar du?

Det är lite det som är min poäng, att folk tycker så olika om detta att jag känner att man just därför måste diskutera det. (Alltså inte att andra måste, det skiter jag i, men i mina relationer.)

Vad menar du?

Det är lite det som är min poäng, att folk tycker så olika om detta att jag känner att man just därför måste diskutera det. (Alltså inte att andra måste, det skiter jag i, men i mina relationer.)

Jag menar precis det jag skrev , tur man är olika

vi hade nog så fullt sjå med att pussla ihop oss med varann att det var en annan planet att nån av oss skulle hantera nån annan också.
Det där kan nog vara en viktig aspekt tror jag! När jag har dejtat har jag dejtat flera samtidigt, eller åtminstone haft ONS regelbundet medan jag dejtat en specifik person. Då hade jag inte riktigt orkat med någon som gjorde värsta grejen av det "eftersom vi ju faktiskt dejtar i tre månader nu".

Då visste du att din partner också kände så? Risken är ju att man går och inbillar sig att man vet vad den andre tänker och tycker men aldrig pratar konkret om det - och en vacker dag inser man att man misstog sig rejält.

Hehe, när vi träffades betraktade vi oss båda två som överblivna, vi hade båda haft stabila ensamliv länge och trivdes bra med det. Så när vi då hittade varann tyckte vi nog båda att vi hittat den sista människan i universum. Ingen större idé att fundera över otrohet då.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka