Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Fast vad är det värsta som kan hända då?

Jag tänker att man tar det när det uppstår. Okej, det kanske blir ett gräl av det, men vad mer?

Att man misstar sig rejält på den andre - det kan ju hända när det gäller annat än otrohet också. Hur samstämmig syn man har visar sig väl under förhållandets gång, oavsett vad vad det gäller.

I vilka sammanhang då? Jag är inte med i matchen, känner jag. Jag kanske pratar om nåt helt annat.

Så fort någon otrohetshistoria uppdagas. När någon avslutar sitt förhållande och det framkommer att vederbörande levt med två partners ett tag. Då pratas det och himlas och fördöms. Inte varje vecka - för så ofta sker inte sånt. Men allt emellanåt. Alltifrån att kommentera typ Tiger Woods till att kommentera grannen. Och grannens eventuella förehavanden

Minns en gång i mina tjugoår när en ny flickvän till min goda vän sa att om hon skulle se honom krama någon annan skulle hon bli oerhört upprörd. Det hämmade oss två oerhört ;) Vi kramades mycket innan det. Sedan slutade det.

Mitt mardrömsscenario: Jag hånglar/dejtar/ligger med någon annan och min partner upplever det som att himlen faller ner. Blir arg på mig, anser att jag har gjort fel och relationen går åt helvete på ett dramatiskt vis där båda känner sig svikna och ledsna.

Det handlar mycket om att jag ska ha ryggen fri. Min erfarenhet säger att folk oftast förväntar sig någon typ av exklusivitet (inte ha sex, kyssa eller bli kär i andra) och anser att det är "normalt" varpå jag då blir elakingen som inte berättade att jag hade onormala värderingar.

Mitt mardrömsscenario: Jag hånglar/dejtar/ligger med någon annan och min partner upplever det som att himlen faller ner. Blir arg på mig, anser att jag har gjort fel och relationen går åt helvete på ett dramatiskt vis där båda känner sig svikna och ledsna.

Det handlar mycket om att jag ska ha ryggen fri. Min erfarenhet säger att folk oftast förväntar sig någon typ av exklusivitet (inte ha sex, kyssa eller bli kär i andra) och anser att det är "normalt" varpå jag då blir elakingen som inte berättade att jag hade onormala värderingar.

Ja fast du kan ju inte påstå att det hör till "normalt " .. men för dig är det det , fast inte för mesta delen av befolkningen ( i Sverige)

Precis så :)

För mig är det enklare att man snackar helt enkelt, än att behöva riskera missförstånd och irritation (eller bara sårade känslor) i framtiden.

Så fort någon otrohetshistoria uppdagas. När någon avslutar sitt förhållande och det framkommer att vederbörande levt med två partners ett tag. Då pratas det och himlas och fördöms. Inte varje vecka - för så ofta sker inte sånt. Men allt emellanåt. Alltifrån att kommentera typ Tiger Woods till att kommentera grannen. Och grannens eventuella förehavanden

Aha. Det jag hör är nog mer X och Y ska separera för X har haft en annan, typ. Eller X och Y träffades när båda redan var gifta.

Men det var inte alls sånt jag menade när jag skrev det bara är på buke jag hör prat om monogami och exklusivitet. Jag menade att det bara är här jag ser folk prata om att de uttalat gjort upp det i sina förhållanden. Det stöter jag inte på IRL.

Ja fast du kan ju inte påstå att det hör till "normalt " .. men för dig är det det , fast inte för mesta delen av befolkningen ( i Sverige)

Jag förstår inte vad du menar? Jag skrev "min erfarenhet", vad menar du att jag påstår?

+ Trani

Bra, då visar det sig att vi pratar från helt olika utgångspunkter. Att dejta flera samtidigt har aldrig slagit mig, dejtat har jag visserligen hört att en del i min ålder gör men jag har själv nästan aldrig gjort det. Mina förhållanden har kommit till ändå.

När jag träffat en person har jag alltid varit helt fokuserad på den (obs, jag säger inte att det är rätt, ni har säkert roligare ;)). Det är inget medvetet val, jag har bara jäkligt lång startsträcka för att bli intresserad. Att jag då skulle lyckas bli intresserad av mer än en åt gången är utopiskt (men vore trevligt:cool:)

Och även om man gör upp om monogami och exklusivitet och allt vad det nu brukar kallas på Buke - så gäller det ju ändå bara tills någon av parterna gör nåt vid sidan av. Plötsligt händer det.

På något sätt känns det som detta ju var kärnan i diskussionen för ett antal sidor sedan i diskussionen. Då skulle det ju inte kunna hända vissa i sina förhållanden.

Plötsligt händer det, precis så.

Aha. Det jag hör är nog mer X och Y ska separera för X har haft en annan, typ. Eller X och Y träffades när båda redan var gifta.

Men det var inte alls sånt jag menade när jag skrev det bara är på buke jag hör prat om monogami och exklusivitet. Jag menade att det bara är här jag ser folk prata om att de uttalat gjort upp det i sina förhållanden. Det stöter jag inte på IRL.

Ja, men det ena leder väl till det andra. typ... min man är så upprörd för allt x har gjort, han är så emot otrohet som man kan vara, precis som jag

Det som händer diskuteras, med referens in i det egna livet.

Skulle jag komma på min man med att göra nåt sånt skulle han åka ut med huvudet före. Typ.

Vad mina inlägg handlade om då var det här:

Om man lever i ett förhållande där man är överens om monogami, och den andre sedan aktivt letar en permanent älskarinna - jag kan inte se det hända mig. Förhållandet skulle vara över innan det hände. Sådana dubbelnaturer tror jag inte att jag skulle gå på, jag tror att det skulle finnas varningsklockor långt innan dess.

Är det alltså vad tråden fortfarande handlar om - de fall då ena parten aktivt letar permanent älskarinna? Jag diskuterar otrohet i allmänhet nu.

Ja, men det ena leder väl till det andra. typ... min man är så upprörd för allt x har gjort, han är så emot otrohet som man kan vara, precis som jag

Det som händer diskuteras, med referens in i det egna livet.

Skulle jag komma på min man med att göra nåt sånt skulle han åka ut med huvudet före. Typ.

Aha. Ok, men det känner jag inte igen faktiskt.

*KL

Gud vad jag är obukig, gammeldags och torr :o

Jag och min parter har diskuterat vad gränsen för otrohet går ( vi har pratat om sånt fast vi träffades efter 40-sträcket). Vi hade precis samma syn, tack och lov. Båda två har fått sina käftsmällar när det gäller otrohet så båda två kände att det var något vi ville klargöra innan vi gav oss in i ett förhållande. Jag skulle nog inte kunna vara tillsammans med någon som inte hade samma syn på förhållande och gränser som jag. Det finns många grundstenar/värderingar som ett förhållande ska vila på och den biten är en av flera som är mycket viktig för oss.

Båda två känner att vi vill hellre vill göra ett värdigt slut på förhållandet innan det går så långt som en otrohet.

*KL

Gud vad jag är obukig, gammeldags och torr :o

Jag och min parter har diskuterat vad gränsen för otrohet går ( vi har pratat om sånt fast vi träffades efter 40-sträcket). Vi hade precis samma syn, tack och lov. Båda två har fått sina käftsmällar när det gäller otrohet så båda två kände att det var något vi ville klargöra innan vi gav oss in i ett förhållande. Jag skulle nog inte kunna vara tillsammans med någon som inte hade samma syn på förhållande och gränser som jag. Det finns många grundstenar/värderingar som ett förhållande ska vila på och den biten är en av flera som är mycket viktig för oss.

Båda två känner att vi vill hellre vill göra ett värdigt slut på förhållandet innan det går så långt som en otrohet.

Helt rätt tycker jag

Men jag blir så trött .. Vadå gammaldags och torr? Vad har det med något att göra?

Jag har inte framhållit mitt förra förhållande som häftigt och cool, jag har bara berättat hur det var. Snarare var det väl han och jag som var gammaldags eftersom vi utgick från att vi var ihop och då var inga andra iblandade.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka