Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

När till och med mandalaki är en genusbov är vi riktigt illa ute.

Jag menar det. Men jag har bara aldrig uppfattat dig som nån som står och gräver i trosorna på bild.

Du, det är det enda jag gör. Du ska veta hur svårt det är för mig att skriva nu till exempel.

För många armar där att hålla reda på, helt klart. Amputera? Var är våra doktorer när vi behöver dem?

För många armar där att hålla reda på, helt klart. Amputera? Var är våra doktorer när vi behöver dem?

Vänta nu, har niphredil för många armar? Jag trodde det var mandalaki som hade många (åtta eller tio?) armar.

Plötsligt slår det mig - är egentligen niphredil och mandalaki en och samma användare?:eek:

Tydligen är detta outningarnas tråd!

Senast ändrad:

Alltså, det här kanske kan låta genomgräsligt men såhär ser min moral ut: Är det en vän till mig som är otrogen så skulle jag aldrig någonsin säga något. Blir däremot en nära vän till mig bedragen, en vän som jag vet skulle ha velat veta, då skulle jag utan tvekan berätta.

Varför skulle det låta genomgräsligt?

Jag tycker likadant och ser det som ett helt normalt sätt att resonera.

Ens vänner är ens vänner och givetvis berättar man för dem ifall deras partner är otrogen. Hade jag blivit bedragen och i efterhand fått reda på att en vän vetat om det utan att säga till mig hade det nog varit slut på den vänskapen, jag hade sett det som ett stort svek att inte berätta.

Att skvallra på ens vänner skulle aldrig falla mig in. En jobbig situation skulle givetvis uppstå ifall man är ungefär lika mycket vän med båda.

Får väl tillägga att ifall det osannolika skulle ske och en vän skulle säga "Det är OK att XXXX är otrogen mot mig, men jag vill inget veta", så skulle jag givetvis inget säga.

Skulle det handla om otrohet där jag bara är ytligt bekant med den bedragne så skulle jag aldrig säga till om det, det krävs att det är en rätt nära vän som är den bedragne.

:love:

Det är ju viktigt att man älskar sig själv!

Det är viktigare att man har så många nick som möjligt på internet:)

btw, nån som sett till TS sedan hen startade tråden i går morse?:angel:

Hej!

Jag hade gissningsvis skrattat högt och insett att någon inte känner varken mig eller min sambo.

Sen skulle jag visa honom det och så skulle vi gemensamt försöka klura ut vem 17 som skrivit det.

Men så litar jag på min sambo och att han skulle berätta om han var otrogen. Jag har tom gett honom "tillåtelse" under förutsättning att han är helt ärlig om det och inte släpar hem några sjukdomar. Inte för att jag tror att han skulle vara otrogen oavsett.

/Lavinia, väljer att lita på min sambo, det är vad vi bygger vårt förhållande på.

Grunden i mitt resonemang är väl det här: en god vän står inte och ser på när vännen blir illa behandlad. Definitionen på illa behandlad varierar ju då från fall till fall. Självlart är det då upp till paret att bestämma detta, men jag anser att man aldrig kan använda " man ska inte lägga sig i" som ursäkt för att slippa obehaget att vara budbärare.

I många fall tar dessutom förhållandet och den andre skada av ett vänsterprassel, redan innan det uppdagas. Partnern kanske får mindre tid och engagemang eller så känner denne att något är fel i förhållandet. Partnern talar då med en vän om detta och vet då vännen lm otroheten och därmed sitter på svaret på frågan vad som är fel men inte säger något, då känns det jäkligt falskt.

Sedan finns det som sagt tillfällen där det bästa är att inte säga något, men jag köper som sagt inte det fega "man ska inte lägga sig i".

Och då säger jag att det han inte vet det lider han inte av.
Om han visste så skulle han lida.
Om Ramona inte fick ha sin vid sidan så hade hon lidit. (Sorry Ramona om jag har fel)

Men det där är ett jäkligt knasigt resonemang. Det är som om jag skulle ta din ferrari för om jag inte får den så lider jag.

Nja, illa vill de nog inte men de är nog mest intresserade av att skydda sig själva från det obehag som kan bli om de blir inblandade. Det är hittills den enda inställningen jag stött på irl.

Om man däremot väljer att hålla tyst för att man seriöst tror att det gör mer skada än nytta, då är det en annan femma.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka