Heltidsarbete och hund?

Sv: Heltidsarbete och hund?

Jodu... Drömma kan man alltid ;) En annan har en karl som jobbar på kontor. Hur tråkigt kan det bli??
 
Sv: Heltidsarbete och hund?

*kl*

Jag tycker också att det är hemskt att lämna hunden 9 timmar/dag, fem dagar/vecka. Men ni som tackar nej till jobb pga av hunden hur har ni råd med att ha hund och leva (ni som bor själva)? Jag hoppas ju att ni inte har a-kassa:devil:

Nejdå, jag skaffade mig ett deltidsjobb som jag klarade mig på om sambon betalde för huset (skälet till varför det blev så hopplöst för mig att jobba där jag gjorde)
 
Sv: Heltidsarbete och hund?

*kl*

Mina föräldrar jobbar båda heltid och vi tre "barn" i familjen har 1 timmas resväg till våra skolor (enkel resa). Ändå behöver hundarna sällan va hemma själva mycket.

En del dagar börjar en person sent och en annan slutar tidigt = inte många timmar ensamma där. Skulle det inte lösa sig så kan pappa jobba hemifrån några timmar på förmiddagen eller eftermiddagen. I sista hand är lösningen "lunch-rastning", men den sammanlagda ensamtiden blir ändå max 6 timmar (ngn enstaka gång/månad 7 timmar)..

Så visst går det, men vi är en familj på fem personer där alla hjälps åt. Dessutom har vi två väldigt trygga hundar som klarar av att vara ensamma hemma.
 
Sv: Heltidsarbete och hund?

Med risk för att bli halshuggen. Min vovve är hemma ensam upp till 8 timmar vissa dagar.
Jag pluggar heltid och endel dagar måste jag vara i skolan 8-17 med en timmes lunch.

Jag är dock alltid hemma på lunchen och har satt upp regler för mig själv:
Max 8 timmar om dagen (dvs. är jag i skolan 8 timmar åker jag inte och handlar på kvällen) max 6 timmar åt gången, dvs. 4+4 timmar, 5+3 eller 6+2 timmar.

Han tar det hela jättebra och tycker om sina rutiner. Om jag börjar sent brukar han titta surt på mig tills jag går... Sen blir han hemskt glad när jag kommer hem såklart och ser väldigt "ledsen" ut när jag går i normal tid, men jag har lärt mig att inte tycka synd om honom eftersom han bara blir grinig om jag stannar hemma för länge...

I övrigt är ju hunden med nästan överallt, när jag springer, vi är på brukhundsklubben, hos mina medryttarhästar...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 611
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
926
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 472
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp