Healingkoden?

Sv: Healingkoden?

Såhär skriver jag "och är övertygad om att det finns många krafter i universum - trots att vi inte kan se dem."

Tolka det hur du vill :p

Ja, och du skrev också följande, så jag skulle nog säga att du skrivit rätt mycket om tro:

Min undran...vad tar det bort av dig om andra tror på nåt annat än det du tror på?

Men så länge du inte själv går på det så behöver du inte bry dig. Alla är saliga i sin tro, som det heter. Sätt din energi på dig själv istället för att irritera dig på andras tro - som DE mår bra av!

Du är rolig du :D

Jag har inte kallat någon korkad - bara ett inlägg korkat.
Vem har foliehatt?

...och många krig och stridigheter beror på oacceptans.

OM jag tror på det som står i healingkoden - på vilket sätt stör det dig? Varför känner du att du måste reta dig på det? ...och OM jag dessutom tror på det som står i boken (det vet jag ju inte ännu eftersom jag inte läst den) - på vilket sätt stör det dig? Gör det ont i dig om jag tror på det som står i boken?
Märk väl, jag hackar inte på er skeptiker - ni får tro vad ni vill för mig, och jag tycker jag borde få göra det samma för er.
 
Sv: Healingkoden?

Visst tror jag på att man som förälder kan heala sitt barn genom att blåsa på det onda skrubbade knät (om man nu vill kalla det för healing) så att det känns bättre men därifrån till att påstå att man kan heala svåra sjukdomar är det väldigt långt.

Det där är nog ett bra sätt att beskriva healing. Man får uppmärksamhet, tröst och sympati vilket gör att det känns lite bättre. Men knät är lika skrubbat ändå.
 
Sv: Healingkoden?

Har precis fått en bok som heter Healingkoden. Har någon läst den? Har någon erfarenhet av den?
Berätta!

Hoppas den här tråden hålls fri från nedvärderande skeptiker ;)

En bok av den kalibern behöver inte läsas, bara upplevas och förstås.

golit kom till full insikt genom att röka upp sin.
 
Sv: Healingkoden?

Det där är nog ett bra sätt att beskriva healing. Man får uppmärksamhet, tröst och sympati vilket gör att det känns lite bättre. Men knät är lika skrubbat ändå.

Ja precis. Knät är lika skrubbat ändå. Därför kan man inte läka svåra sjukdomar med healing men visst kan det kännas lite bättre för stunden och tror man riktigt hårt på det så kommer även placebo in och gör sitt till. Men sjukdomen eller skadan kommer likväl att vara kvar. Den tar inte healingen bort. Tyvärr. För tänk vad enkelt det hade varit då.
 
Sv: Healingkoden?

*kl*

Buke när det är som värsta.....

Healing (bästa förklaringen jag fått!!!) är att hela någon (eller försöka!).... Det gör vi hela tiden, genom att ge någon en klapp på axeln, lyssna, utföra en tjänst.... Vi gör det ALLA (undantaget empatilösa människor...)

Och det fungerar! Halleluja!:bow:

OM jag (liksom TS) vill läsa en bok, om en teori, vilken som helst, och se vad det gav, är det då något fel i det? Har aldrig sett TS påstå att hen är totalt anhängare av just den teorin. Att läsa och begrunda är utvecklande!

Så kommer en massa "förståsigpåare" och ska omvända TS innan denne ens LÄST boken ????

Känns sjukt för mig....

Var och en får väl ha den tro man vill???

OM nu TS slaviskt skulle följa boken så är väl det hens ensak, eller????
 
Sv: Healingkoden?

Jag undrar fortfarande var dessa till synes fantastiska resultat är publicerade så att man kan läsa mer om själva studien? Du som har boken kan väl kolla om det står i nån källförteckning eller prolog eller så?
 
Sv: Healingkoden?

Jag undrar fortfarande var dessa till synes fantastiska resultat är publicerade så att man kan läsa mer om själva studien? Du som har boken kan väl kolla om det står i nån källförteckning eller prolog eller så?

Hittar inget i all hast. Kanske inte boken är uppbyggd så. Jag vet inte ännu. Läser en annan bok nu och tar Healingkoden efter det.
 
Sv: Healingkoden?

Jaså, detta är Buke när det är som värst? Inte trådarna där folk är rasistiska, nazistiska, sexistiska, utan en tråd där några inte köper healing och anser att man på ett diskussionsforum får argumentera för att healing är humbug.

Vi värderar verkligen saker olika du och jag!
 
Sv: Healingkoden?

Antar att jag inte läser alla trådar...

Tänker mest på den här andan att försöka hindra personer till olika trosuppfattningar, DET känns för mig som rejäla övertramp, SPECIELLT när TS undanber sig just det....

Brist på respekt kallar jag det, man kan ju faktiskt välja att INTE ge sig in i såna trådar, men, men... En del bara MÅSTE föra fram SIN åsikt:crazy:oavsett vad TS önskar
 
Sv: Healingkoden?

knapp

Inte helt on topic (dvs. healing) men likväl en tänkvärd dokumentär kring "trossystem"
http://www.youtube.com/watch?v=MT3izBQfh5M

För övrigt är det inte alls omöjligt att vara både skeptisk och öppensinnad samtidigt. Jag förbehåller mig rätten att inte tro på saker innan jag har fått bevis på att de finns. Skulle någon någongång lägga fram bevis på helande örter, tankeläsning eller för den delen gud verkligen har verkan/finns så är jag den första att ta åt mig av rönen. Fram till det sker så väljer jag att tro på den medicin, pskyologi och skapelseteori som klarat sig igenom empiriska tester.
 
Sv: Healingkoden?

"Jag ska tävla på lördag men min häst är lite småhalt. Någon som har några bra tips på hur jag snabbt kan få bort den innan tävlingen?

Negativa paragrafryttare undanbedes!"

Denna tråd bör man alltså inte svara i om man inte har tips på hur man ska dölja hältan, TS har ju undanbett sig annat än konkreta tips för hältan?
 
Sv: Healingkoden?

Jaså, detta är Buke när det är som värst? Inte trådarna där folk är rasistiska, nazistiska, sexistiska, utan en tråd där några inte köper healing och anser att man på ett diskussionsforum får argumentera för att healing är humbug.

Vi värderar verkligen saker olika du och jag!

:bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Healingkoden?

Antar att jag inte läser alla trådar...

Tänker mest på den här andan att försöka hindra personer till olika trosuppfattningar, DET känns för mig som rejäla övertramp, SPECIELLT när TS undanber sig just det....

Brist på respekt kallar jag det, man kan ju faktiskt välja att INTE ge sig in i såna trådar, men, men... En del bara MÅSTE föra fram SIN åsikt:crazy:oavsett vad TS önskar

...och det var precis för att jag sett den här typen av urspårningar förut som jag skrev mina önskemål. Hade hoppats på en vettig diskussion med sådana som läst boken.
Verkar inte som om någon har läst den, och om någon har gjort det så förstår jag nu, med facit i hand, att den inte vill berätta det öppet här på buke.

Synd att det ska bli såhär:meh:
 
Sv: Healingkoden?

"To Whomever It May Concern:

When you ask me to respect religion because people believe in it, I want you to remember something. I want you to remember that long ago your ancestors were not Christian or Muslim. They had their own culture and customs native to their heritage. Through military conquest religion spread itself through the Old World, and those distant relatives were faced with a choice: either accept Christianity/Islam or die a painful death. This was how most major religions today achieved their position of respect.

After Europe had been fully indoctrinated, the papal Doctrine of Discovery gave the authority to all good Christians to conquer the native peoples of the New World and claim that land for God and the Church. Millions died mercilessly and were even tortured by Christian heroes like Christopher Columbus.

Now, thousands of years later, when we no longer have to respect these beliefs upon pain of death, we are told that we should respect religion. We are told by those within even the non religious community that we should show respect to these ideas that have gained a place of vaunted privilege in our societies which are built upon the graves of any who dared question or challenge the authority of divine providence.

You think you are being rational. You think you are being reasonable. What you are really doing is propping up the last leg of human slavery to bad ideas and providing intellectual cover for religion to keep a place of honor and respect it never earned.

Please, stop protecting religion in the guise of false humility. Be honest and firm with your beliefs and never expect anyone to respect your ideas unless they earn it, and always be willing to be wrong. That is what it means to be a free thinker.

Timothy Havener"
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 271
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp