Healingkoden?

Sv: Healingkoden?

Du sitter på ett offentligt forum och förespråkar blind tro på just såna metoder - alltså påverkar du, vare sig du vill eller inte.

Dessutom undanber du dig skeptiska kommentarer. Snacka om påse på huvudet!
 
Sv: Healingkoden?

Har precis fått en bok som heter Healingkoden. Har någon läst den? Har någon erfarenhet av den?
Berätta!

Hoppas den här tråden hålls fri från nedvärderande skeptiker ;)

Korkat är att starta en tråd på ett diskussionsforum där man undanbeder sig diskussion!
PL
 
Sv: Healingkoden?

Jag läste senast idag om tre personer som dog i London 2011 pga att deras kyrka sagt åt dem att sluta med sina bromsmediciner. De skulle ju bli helade, med guds hjälp förvisso och inte av andar/spöken/blahablaha, och därför behövde de inte medicinen längre.

Den healingen som den här snubben snubblat över säger sig säkert också bota HIV och aids. Fantastiskt.

Det ÄR viktigt att man ifrågasätter sånt här. Punkt.
 
Sv: Healingkoden?

Ja, knappast att jag sitter och ler åt en sån här tråd. Det här är inget annat än sorgligt tycker jag.
 
Sv: Healingkoden?

Jag förstår dig! Ju sjukare man är, desto lättare byte är man för all hjälp som erbjuds. Man griper vilka halmstrån som helst.

Det är det som gör humbugeriets fulaste sida - de går efter sjuka som är ett lätt byte.

Ja så är det ju. Först går man efter vad läkare och sjukvården säger och när de säger att de inte kan hjälpa en mer utan man bara får acceptera att ens liv tog slut vid 29 års ålder så är det ganska självklart att man vänder sig efter varenda halmstrå som finns. Att det då finns folk som med berått mod suger pengar ur människor som bara har en önskan och det är att få bli frisk är fruktansvärt. Visst tror jag på att man som förälder kan heala sitt barn genom att blåsa på det onda skrubbade knät (om man nu vill kalla det för healing) så att det känns bättre men därifrån till att påstå att man kan heala svåra sjukdomar är det väldigt långt.
 
Sv: Healingkoden?

Så om man inte har respekt för healing bör man inte yttra sig?
PL

Respekt för healing??? Du förstår nog Peter att det är respekt för andra människor och andras åsikter jag menar. Man kan diskutera saker med saklig ton och inte sån ton som den här tråden genast fick.
 
Sv: Healingkoden?

Jag läste senast idag om tre personer som dog i London 2011 pga att deras kyrka sagt åt dem att sluta med sina bromsmediciner. De skulle ju bli helade, med guds hjälp förvisso och inte av andar/spöken/blahablaha, och därför behövde de inte medicinen längre.

Den healingen som den här snubben snubblat över säger sig säkert också bota HIV och aids. Fantastiskt.

Det ÄR viktigt att man ifrågasätter sånt här. Punkt.

:bow::bow::bow:
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 271
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp