Healingkoden?

Sv: Healingkoden?

Då ger jag mig in i skärselden och svarar.Tycker synd om TS, eftersom det skulle kunna varit en intressant diskussion utifrån vad boken handlar om. Oavsett vad man tror eller inte tror...
Min man har läst boken, jag har det inte.
(Jag är mer akademisk och fyrkantig, han är mer intuitivt och praktiskt lagd).
Boken handlar tydligen om cellminnen, om hur de uppstår och lagras bla. Och sedan hur man själv kan hjälpa kroppen att läka negativitet i kroppen lagrat i form av cellminnen. En bön och en kod.
Min tanke på det:
Detta med cellminnen forskas det på i dagsläget. Man vet att kroppen har sådana. DNA kan tydligen ha sådana. Man har sett att svältår under andra världskriget ändrar DNA så att nästa generation är med beredda på svält, och har en kropp som kan vara mer beredd på att lagra upp för oår. Fråga mig inte vart jag fått det ifrån, jag har hört det på något vetenskapsmagasin eller dylikt. Googla vid intresse.
 
Sv: Healingkoden?

Kul för dig. Jag kan inte ens le åt någon som startar en diskussion o vill välja svaren, sen har du inte ens läst boken men vill bara ha svar från de som gjort det!!
PL
 
Sv: Healingkoden?

"Jag ska tävla på lördag men min häst är lite småhalt. Någon som har några bra tips på hur jag snabbt kan få bort den innan tävlingen?

Negativa paragrafryttare undanbedes!"

Denna tråd bör man alltså inte svara i om man inte har tips på hur man ska dölja hältan, TS har ju undanbett sig annat än konkreta tips för hältan?

Jag snackar om en BOK kära vän. Hältan får du ta på hästvård :D
 
Sv: Healingkoden?

Visst är det en bok. Och eftersom böcker alltid är försynta och aldrig påverkar någon som läser den är vi helt obekanta med begrepp som censur av böcker och bokbål? ;)

Återigen, Migos länk och mitt exempel om häxfallen, det är inte så "bara".
 
Sv: Healingkoden?

:bow::bow::bow:

Ja det jag menade! Inte ett enda svar på din EGENTLIGA fråga:D

Är själv en sökare, och har funnit svar i en del "suspekta" böcker (ur Buke-syn)

Det har berikat MITT liv och hjälpt mig en hel del.

Just den här boken ska jag VERKLIGEN försöka få tag på, då den väcker såna känslor så MÅSTE den ju vara klart läsvärd!:D

Jag är en sån som läser, begrundar och tänker efter.... Kanske ovanligt, eller????

Styrs av en egen, fri vilja. Agerar utifrån vad jag tycker känns bra. Säkert fel, vad vet jag... Fast jag lever ett bra liv, gör det jag älskar och tror på mig själv.....

Tott, vore kul att få ta del av det du läser, PM:a gärna! Ska försöka hitta boken snart!
 
Sv: Healingkoden?

Då ser vi olika på det. Ja, vissa är lite bitska men det är för guds skull (:D) ett diskussionsforum. När jag googlade den här boken kom det upp massvis med healingforum där TS förmodligen får helt andra svar. Vill man inte höra att healing är humbug, starta inte en tråd på Buke. Dagens tips. Offekofta av tack, man kan inte styra sina trådar här inne.
 
Sv: Healingkoden?

Beror ju helt på definitionen av healing.... Att medkänsla och ömhet är humbug, tja det köper jag INTE!!!
 
Sv: Healingkoden?

Nej men boken handlar ju om magiska koder en man fått från gud som botar så gott som alla sjukdomar m.m.
 
Sv: Healingkoden?

Om healing är medkänsla, ömhet och en klapp på axeln - varför tar vissa betalt för det?

Och nu handlade det ju om lite mer än så. Den där boken - som du för övrigt inte alls behöver leta ihjäl dig efter, bland de första fem träffarna på google finns cdon och adlibris - påstår att healingkoden eliminerar det som ligger bakom 95 procent av alla sjukdomar och bekymmer. Eller hur det nu var.
 
Sv: Healingkoden?

Tja, jag själv skulle gärna betala för det, eftersom jag lever ensam, har inte den back-up som behövs helt enkelt...


Ibland räcker inte min egen klapp på axeln till liksom.

Tror just det speglar vårt samhälle.... Varför betala för massage? För fick "man" den nog gratis inom sin "flock", liksom healing...
 
Sv: Healingkoden?

Så det är det healare gör - hyr ut lite beröring till ensamma som inte kan få den på andra sätt? Det låter nästan lite tragiskt.

Och framför allt har jag för mig att påfallande många av dem påstår sig behandla sjukdom med sin handpåläggning. Du råkade tappa bort det momentet i ditt resonemang.
 
Sv: Healingkoden?

Ja det är sorgligt.... Att det inte sker i vardagen, automatiskt...

Därmed inte sagt att det finns folk som vill tjäna pengar i fel syfte...
 
Sv: Healingkoden?

Då ger jag mig in i skärselden och svarar.Tycker synd om TS, eftersom det skulle kunna varit en intressant diskussion utifrån vad boken handlar om. Oavsett vad man tror eller inte tror...
Min man har läst boken, jag har det inte.
(Jag är mer akademisk och fyrkantig, han är mer intuitivt och praktiskt lagd).
Boken handlar tydligen om cellminnen, om hur de uppstår och lagras bla. Och sedan hur man själv kan hjälpa kroppen att läka negativitet i kroppen lagrat i form av cellminnen. En bön och en kod.
Min tanke på det:
Detta med cellminnen forskas det på i dagsläget. Man vet att kroppen har sådana. DNA kan tydligen ha sådana. Man har sett att svältår under andra världskriget ändrar DNA så att nästa generation är med beredda på svält, och har en kropp som kan vara mer beredd på att lagra upp för oår. Fråga mig inte vart jag fått det ifrån, jag har hört det på något vetenskapsmagasin eller dylikt. Googla vid intresse.

Tack!
Skulle diskussionen ha handlat om det här så :) Håller med - då skulle den ha varit intressant!
 
Sv: Healingkoden?

:bow::bow::bow:

Ja det jag menade! Inte ett enda svar på din EGENTLIGA fråga:D

Är själv en sökare, och har funnit svar i en del "suspekta" böcker (ur Buke-syn)

Det har berikat MITT liv och hjälpt mig en hel del.

Just den här boken ska jag VERKLIGEN försöka få tag på, då den väcker såna känslor så MÅSTE den ju vara klart läsvärd!:D

Jag är en sån som läser, begrundar och tänker efter.... Kanske ovanligt, eller????

Styrs av en egen, fri vilja. Agerar utifrån vad jag tycker känns bra. Säkert fel, vad vet jag... Fast jag lever ett bra liv, gör det jag älskar och tror på mig själv.....

Tott, vore kul att få ta del av det du läser, PM:a gärna! Ska försöka hitta boken snart!

Jo ETT väldigt bra svar har jag fått :)

Kan PM:a dig om boken sen...fast jag antar att du hinner läsa den först;)
Har som sagt en annan ("suspekt", men bra) bok jag läser nu.
 
Sv: Healingkoden?

Just den här boken ska jag VERKLIGEN försöka få tag på, då den väcker såna känslor så MÅSTE den ju vara klart läsvärd!:D

Jag är en sån som läser, begrundar och tänker efter.... Kanske ovanligt, eller????

Kanske vi skulle ha en bokklubb. Och läsa boken. För att VERKLIGEN få något att diskutera.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 271
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp