Healingkoden?

Sv: Healingkoden?

Den på vars bekostnad jag gör mig rolig är Alexander Loyd.





Varför funderar du ens två sekunder över något som beskrivs på det viset?

Varför gör du det? Spelar ingen roll om du gör dig lustig över mig eller någon annan(s) åsikt i tråden. Tycker bara det är så ledsamt att det alltid ska vara så. Inte konstigt att det finns krig i världen då man t.o.m på buke blir hånad så fort man öppnar munnen med nåt "oförklarligt".
 
Sv: Healingkoden?

Men jag undrar seriöst varför du ens funderar över något som så uppenbart är bluff. Får jag alltså inte det?
 
Sv: Healingkoden?

kärlek, ömhet, omtänksamhet, fysisk kontakt är ju healande, kan du bevisa motsatsen ?
 
Sv: Healingkoden?

Men du, nu gör du ju felantagande 1A igen. Att det är skeptiker som ska bevisa frånvaron av påstådda fenomen, istället för att den som kommer med absurda påståenden ska backa upp dem.

Russels tekanna, ringer det nån klocka?
 
Sv: Healingkoden?

kärlek, ömhet, omtänksamhet, fysisk kontakt är ju healande, kan du bevisa motsatsen ?

Det är just det där som är healing. O som du skrev förut, Martha, många vet inte ens om att de gör det. Vi sänder hela tiden..varken vi vill eller inte. ;)

Buke är så tråkigt när det gäller sådana här ämnen.
 
Sv: Healingkoden?

Det är väl knappast frigörandet av oxytocin som avses med författarens påstående?
 
Sv: Healingkoden?

Men jag undrar seriöst varför du ens funderar över något som så uppenbart är bluff. Får jag alltså inte det?

Jag frågar för att jag är openminded och är övertygad om att det finns många krafter i universum - trots att vi inte kan se dem.

Får jag alltså inte vara det?
 
Sv: Healingkoden?

Nja, om du säger att det bor ett spöke i din garderob så är det din uppgift att bevisa det, om jag ska tro på det. Det är inte min uppgift att bevisa att det inte finns.

Min undran...vad tar det bort av dig om andra tror på nåt annat än det du tror på?
 
Sv: Healingkoden?

Nja, om du säger att det bor ett spöke i din garderob så är det din uppgift att bevisa det, om jag ska tro på det. Det är inte min uppgift att bevisa att det inte finns.

Förväntade mig inget annat svar :) ....Men VET du verkligen att healing INTE fungerar ?
 
Sv: Healingkoden?

Jag frågar för att jag är openminded och är övertygad om att det finns många krafter i universum - trots att vi inte kan se dem.

Får jag alltså inte vara det?

Om du ett kort tag går med på premissen att vi skeptiker vet bäst och har rätt för en liten stund. Hur tycker du då vi ska förhålla oss till spridandet av en tro som vi vet är fel och dessutom samhällsfarlig? Tro på att man kan bota sjukdomar på sätt som inte fungerar är samhällsfarlig utgår jag från.
 
Senast ändrad:
Sv: Healingkoden?

Men på vilket sätt är det openminded? Openminded är ett positivt laddat ord, låter öppet och fint. Men det verkar mest användas av de som blundar för fakta och verklighet. Jag har lite svårt att få det att gå ihop.

Varför skulle herr Loyd ha upptäckt "en fysisk funktion" som ligger bakom "så mycket som 95% av alla sjukdomar och fysiska symtom" - utan att det erkändes som en gigantisk medicinsk bragd och han istället fick ge ut sina banbrytande rön i pocket?
 
Sv: Healingkoden?

Min undran...vad tar det bort av dig om andra tror på nåt annat än det du tror på?

Det tar inte bort någonting. Men det tillför mig något om andra öppnar ögonen och inte går på vad skit som helst. Bl a pga det som TinyWiny ger exempel på - hur bluffmakare är ett slag i ansiktet på svårt sjuka människor.
 
Sv: Healingkoden?

Om du ett kort tag går med på premissen att vi skeptiker vet bäst och har rätt för en liten stund. Hur tycker du då vi ska förhålla oss till spridandet av en tro som vi vet är fel och dessutom samhällsfarlig? Tro på att man kan bota sjukdomar på sätt som inte fungerar är samhällsfarlig utgår jag från.

Ehh...sådär korkade inlägg ids jag inte ens bemöda mig att svara nåt vettigt på.

Än en gång - jag hoppades den här tråden skulle kunna handla om just det jag frågar efter i mitt första inlägg, men icke :(

Jag har ingen som helst lust att debattera tro och icke tro på det här sättet. Jag frågade om erfarenheter av boken! Amen!

...inte konstigt att det finns krig i världen...:mad:
 
Sv: Healingkoden?

Där har du faktiskt en viktig poäng. Kämpar man med svår sjukdom är det ett slag i ansiktet när humbugkvackare lovar bot och bättring, man har bara inte varit smart nog att hitta deras fantastiska metod än. Det är bedrövligt!

Ja det är verkligen ett slag i ansiktet. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har fått frågan om jag verkligen har testat det eller detta och om jag verkligen har läst den eller den boken för isåfall så skulle jag ju bli frisk. Kanske borde jag åka och träffa den eller den läkaren eller den eller den terapeuten... Ja, jag har läst massor av självhjälpsböcker. Ja, jag har gått hos healare och jag har gått hos en hel drös med folk som säger sig kunna göra mig frisk inklusive dem som folk i dagligt tal anser vara seriösa. Det enda jag har fått ut av det är att jag inte läker som andra, (en ortoped). Att jag beroende på vem som säger det har det eller detta eller svarar annorlunda på det eller detta. (både läkare och healare har använt samma ord.) Det enda jag har fått veta är att jag har inget annat att se fram emot än att bli sjukare och sjukare :cry: jag får äta en massa morfin och en massa andra mediciner för att hålla det värsta i schack.

Skulle det vara så att just denna boken (som jag inte har läst) skulle kunna hjälpa mig att bli frisk så ja, då hade jag varit gladare än någon hade varit före mig. Men jag tror inte på att detta inte skulle vara allmänt känt i såfall. Varför skulle inte läkare och all vårdpersonal känna till det om det är sant? Är det en hemlighet?

När man är "nysjuk" dvs. de första 5-6 åren så orkar man fortfarande åka runt och man orkar fortfarande läsa en massa för man tror fortfarande att man kan bli frisk och det vill man ju så gärna men iallafall jag orkar inte det längre efter att ha varit sjuk i snart 12 år även om hoppet aldrig kommer överge mig. Det är bara ett hån och ett sätt att lura av folk pengar på.
 
Senast ändrad:
Sv: Healingkoden?

Det tar inte bort någonting. Men det tillför mig något om andra öppnar ögonen och inte går på vad skit som helst. Bl a pga det som TinyWiny ger exempel på - hur bluffmakare är ett slag i ansiktet på svårt sjuka människor.

Men så länge du inte själv går på det så behöver du inte bry dig. Alla är saliga i sin tro, som det heter. Sätt din energi på dig själv istället för att irritera dig på andras tro - som DE mår bra av!
 
Sv: Healingkoden?

...inte konstigt att det finns krig i världen...:mad:

Med tanke på hur fruktansvärt lättlurade folk år så håller jag med dig. Tänk om alla var lite skeptiska ibland och inte bara svalde vad sjutton som helst som årets sanning!
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 271
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp