Healingkoden?

Sv: Healingkoden?

Fast blue har ju rätt i det som du kallar korkat inlägg. Man kan vilja argumentera emot humbug för att man tycker att det är viktigt att sjuka människor inte blir blåsta av kvackare.

Och om du då vill prata om en humbugbok, fast bara med dem som har läst den men ändå gör det på ett öppet forum - då får du räkna med att folk som seriöst vill argumentera emot också gör det. Annars blir ju det som skrivs om boken helt ensidigt. Och man behöver inte ha läst boken för att förstå av beskrivningen som jag citerade är det är ren bluff.
 
Sv: Healingkoden?

Jag förstår dig! Ju sjukare man är, desto lättare byte är man för all hjälp som erbjuds. Man griper vilka halmstrån som helst.

Det är det som gör humbugeriets fulaste sida - de går efter sjuka som är ett lätt byte.
 
Sv: Healingkoden?

Ehh...sådär korkade inlägg ids jag inte ens bemöda mig att svara nåt vettigt på.

Än en gång - jag hoppades den här tråden skulle kunna handla om just det jag frågar efter i mitt första inlägg, men icke :(

Jag har ingen som helst lust att debattera tro och icke tro på det här sättet. Jag frågade om erfarenheter av boken! Amen!

...inte konstigt att det finns krig i världen...:mad:

Korkat på vilket sätt då? Vad ger dig rätt att kalla människor korkade för att de inte har foliehattar?

Väldigt många krig beror på vidskepliga vanföreställningar.

Vill du ha själsfränder så kolla på nåt wo wo forum, finns massvis på ifokus, tom ett som heter healing.
 
Sv: Healingkoden?

Korkat på vilket sätt då? Vad ger dig rätt att kalla människor korkade för att de inte har foliehattar?

Väldigt många krig beror på vidskepliga vanföreställningar.

Vill du ha själsfränder så kolla på nåt wo wo forum, finns massvis på ifokus, tom ett som heter healing.

Vad säger dig att JAG har foliehatt då ?? Du är ju förbanne mig lika spydig du :mad:

Vem är du att tala om för folk att dom är ónormala bara för att dom inte är som dig :meh:
 
Sv: Healingkoden?

Korkat på vilket sätt då? Vad ger dig rätt att kalla människor korkade för att de inte har foliehattar?

Väldigt många krig beror på vidskepliga vanföreställningar.

Vill du ha själsfränder så kolla på nåt wo wo forum, finns massvis på ifokus, tom ett som heter healing.

Du är rolig du :D

Jag har inte kallat någon korkad - bara ett inlägg korkat.
Vem har foliehatt?

...och många krig och stridigheter beror på oacceptans.

OM jag tror på det som står i healingkoden - på vilket sätt stör det dig? Varför känner du att du måste reta dig på det? ...och OM jag dessutom tror på det som står i boken (det vet jag ju inte ännu eftersom jag inte läst den) - på vilket sätt stör det dig? Gör det ont i dig om jag tror på det som står i boken?

Märk väl, jag hackar inte på er skeptiker - ni får tro vad ni vill för mig, och jag tycker jag borde få göra det samma för er.
 
Sv: Healingkoden?

Vad du tror på tror jag inte att så många bryr sig om. Det är när du uttrycker den tron på ett öppet forum som andra kan tänkas vilja argumentera emot.
 
Sv: Healingkoden?

Vad du tror på tror jag inte att så många bryr sig om. Det är när du uttrycker den tron på ett öppet forum som andra kan tänkas vilja argumentera emot.

Jag har ju inte ens uttryckt någonting om min tro eller icke-tro :D
Jag frågade om någon läst boken och har erfarenhet av den.
 
Sv: Healingkoden?

Nåja, du pratar rätt mycket om tro senare i tråden. Och då får man nog förutsätta att du menar att du tror på healing.
 
Sv: Healingkoden?

Fast vi har ju uppenbarligen ett problem med detta i samhället, det är ju bara att se på fallen med exorcism där barnen misshandlats?
 
Sv: Healingkoden?

Tott vill inte veta vad som händer i samhället, hon vill prata med folk som nickar åt idiotiska påståenden.

Min länk till varför det är farligt med acceptans av woowoo ignorerar hon.
 
Sv: Healingkoden?

Nåja, du pratar rätt mycket om tro senare i tråden. Och då får man nog förutsätta att du menar att du tror på healing.

Såhär skriver jag "och är övertygad om att det finns många krafter i universum - trots att vi inte kan se dem."

Tolka det hur du vill :p
 
Sv: Healingkoden?

På vilket sätt är det ett dåligt svar? Vad har ni för jädra bevis att komma med?

KL

Jag kan bannemig inte fatta att folk i Sverige 2013 fortfarande tror på sånt här.

Blue & Migo: :bow:
 
Sv: Healingkoden?

Tott vill inte veta vad som händer i samhället, hon vill prata med folk som nickar åt idiotiska påståenden.

Min länk till varför det är farligt med acceptans av woowoo ignorerar hon.

Jag VET vad som händer i samhället! Jag VET att korkade människor helt vägrar medicinsk vård och enbart litar på alternativa metoder. Det är synd, men jag kan inte påverka dem - eftersom jag inte ens känner någon sådan.
Var och en har ansvar över sitt eget liv.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 271
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp