Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Lobelia har röstat på spelare vi alla vet är goda nu. Så det ger ingen hint direkt.
Heffas ändring var bevisligen alibiförsök åt Lobelia.

Jag inser att min röst igår inte ger mig några pluspoäng. Men jag vågade inte lita på att det som såg ut som en siar-röstning verkligen var det. När vi nu vet att Q var brevbärare, och med allt infoprat igår - tillsammans med att hon följer Artline så tänker jag att det kan vara Art som fått en sia av Q. Och att det då var Lobelia som Art siade.
Det gör att Artline hamnar i goda kategorin för mig idag.

Habina är den förutom mig och Lobelia som också röstar på qitis igår. Ser ju inte bra ut när man vet qitis och Lobelias roller. Men jag måste gå tillbaka och läsa hennes inlägg mer innan jag säger något mer om henne känner jag.

cirkus röständring påverkade inte utgången av lynchen i sig. Men risken fanns för röständringar från någon som röstat på Lobelia - så jag kan ändå se varför hon ändrade iom att hon i sitt röstinlägg även påpekade att hon misstänkte Lobelia också.

LenaH vet jag inte vart jag har. Jag har inte lagt märke till henne så mycket i leken, vilket gör mig lite misstänksam. Men röstraden ser rätt okej ut - Heffa i DL1, hemlig i DL2 och Lobelia i DL3.

Snurrfian är en annan som jag inte riktigt noterat än. Tittar jag på hennes röstrad så börjar jag fundera på om vi kan ha en smygande ulv? Lobelia i DL1 (alibi?), hemlig i DL2 och Lobelia i DL. Skillnaden mot LenaH här tycker jag är tajmingen på rösterna. Det gör Snurrfian mer skum än LenaH.
Bara som en notering så radar bsf upp alla spelare utom bollen här idag.
 
@cirkus - det som jag tänkt på är faktiskt om det var dig Hedinn siade och att det var därför hon var så tydlig med att din röst inte gjorde dig god. För hon visste att du var god ändå. Men jag är ju inte spion så jag har inte svaret på det. :)
Om hon hade siat mig god vilket iofs kan ha skett rent teoretiskt, så borde hon också givit mig en sia och då hade jag siat nattDL2 och röstat på en eventuell ondsiad i DL3, då röstade jag på dig....just saying. Nej det var inte jag som fick sian, jag tror det var Artline.
 
UPPDATERING

alla djur och varelser i Narnia firar när den vita häxan är död! Tillsammans förbereder man festligheter och alla är uppsluppna och glada. Den enda som inte riktigt deltar i festligheterna är Susan. Hon känner sig märkligt trött och illamående. När de andra festar loss drar hon sig undan för att vila. Det gör mer och mer ont och hon börjar kallsvettas. Väl i sitt tält drar hon upp klänningsarmen och ser att hon råkat få ett bett från en ond ande som stred tillsammans med vita häxan. Knappt har hon noterat det innan hon kollapsar och faller till marken. Flera timmar senare upptäcker Edmund att hon saknas och när de letar i hennes tält upptäcker de Susans kalla kropp.

Cirkus var Susan den godhjärtade (ängel)

IMG_1401.jpeg
 
Ok, så cirkus var ängel. Då känner jag mig lite mer säker på artline och snurrfian. Oklar på roller dock, så det lämnar jag därhän. Så bollen__ eller LenaH? Ska försöka hinna gå igenom hela leken under dagen/kvällen, har en del jobbmöten men inget inplanerat ikväll iaf.
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv

Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till hemlig


Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare


DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia

20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Lobelia lynchas-ulv

Qitis käkas - brevbärare
DL4 kl 22:00

17:33 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på LenaH
21.02 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.14 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21.19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.20 Artline röstar på Blacksmithfarm
21.34 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21.34 Blacksmithfarm ändrar röst till LenaH
 
Om Snurrfian är ulv så förtjänar hon att vinna så hon kommer inte få min röst i denna lek. Inte ens om hon vinkar stort.

Då har vi tre kvar. Vem som helst kan vara ulv.

Jag tyckte Habina hade ängelvibbar i en av rösterna på Q men nu är hon definitivt inte ängel. Så frågan är hur förvirrad man kan vara som god. Men frågan är om hon hade varit så förvirrad som ulv

Bollen har inte gjort något jätte stort väsen av sig. Men det är skumt att bsf inte nämnde henne igår.

LenaH känner jag mig faktiskt mest sugen på att rösta på. Det är något med Heffa rösten som kändes skumt även om det rent logiskt borde ha varit onödigt för Lena att rösta där. Bsf har också skrivit att hon trodde det var max en ond som röstade på heffa.
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas - ulv
Misslyckat käk.


Okej, dags för lite tankar från mig. Börjar utifrån röstlistan.
Utgår från att lyan helst inte vill lyncha sin kollega redan i första lynchen - inte heller bör ledaren ha röstat där då den ju är på deras sida och den vill inte bli käkad. Min tanke är att lyan i första hand valt bland de som röstat på Heffa för att inte råka pricka sin ledare. (jag tror iof att en sådan vinkning skett i någon lek, men minns inte om den var framgångsrik).
De som röstae på Heffa var qitis, Hedinn, LenaH och Cirkus. Jag säger inte att jag nödvändigtvis tror att alla är goda, men jag tror heller inte att fler än kanske en av dem är ond.
Funderar lite på varför Heffa valde att rösta på Lobelia istället för qitis, då både L och Q hade samma antal röster. Det skulle kunna peka på alibiförsök - både att q's röst på heffa var alibi och att Heffa (när det är kört) väljer att försöka ge sin kollega Q alibi. Eller försöker få oss att tro att rösten på Lobelia är för att Lobelia är godinte sitter i lyan. Eller så är både Q och L goda/utanför lyan och Heffaklumpen chansade bara på vem rösten hamnade på.

Jag måste läsa om gårdagen nu känner jag. Återkommer. :)
Det här inlägget
 
Om Snurrfian är ulv så förtjänar hon att vinna så hon kommer inte få min röst i denna lek. Inte ens om hon vinkar stort.

Då har vi tre kvar. Vem som helst kan vara ulv.

Jag tyckte Habina hade ängelvibbar i en av rösterna på Q men nu är hon definitivt inte ängel. Så frågan är hur förvirrad man kan vara som god. Men frågan är om hon hade varit så förvirrad som ulv

Bollen har inte gjort något jätte stort väsen av sig. Men det är skumt att bsf inte nämnde henne igår.

LenaH känner jag mig faktiskt mest sugen på att rösta på. Det är något med Heffa rösten som kändes skumt även om det rent logiskt borde ha varit onödigt för Lena att rösta där. Bsf har också skrivit att hon trodde det var max en ond som röstade på heffa.
Vad bsf säger känns ju inte som nåt som går att dra NÅGRA slutsatser av... ;)

Nej men VARFÖR skulle jag vilja rösta ut en kollega i dl1??

Läser man om leken så vet jag att åtminstone jag trodde att cirkus skulle rösta på Lobelia och jag skulle aldrig med flit lägga en ulvkompis i en sån sits i dl1, det finns ju ingen anledning?

Och om jag ville skapa mig den typen av alibi som några av er tror så borde jag röstat på Lobelia eftersom det verkade som om cirkus skulle rösta där.
 
Heffa röstade på Lobelia.

Om du är god. Bollen eller Habina?
Ja men det var efter ändring.

Jag vet inte, jag och den av dem som också är bybo är ju de enda i leken som haft NOLL info.

Spontant tycker jag @Habina varit sen på att uppfatta vilka som har haft info och kört sitt eget (hittills felaktiga) race medan @bollen__ varit mer följsam men vad det säger om dem vet jag inte.

Synd att @Mirtai inte spelar, hon har en outstanding bollradar! :D
 
Jag vet faktiskt inte vad jag mer kan göra för att bevisa att jag är god, jag har på 4 dl röstat på EN god och tre onda, jag har inte smugit med utan lagt röster där de spelat roll och även om dl1 var ren tur så varför skulle jag gjort det som ulv??

Checkar ut lite nu pga tröttnar.
 
Ja men det var efter ändring.

Jag vet inte, jag och den av dem som också är bybo är ju de enda i leken som haft NOLL info.

Spontant tycker jag @Habina varit sen på att uppfatta vilka som har haft info och kört sitt eget (hittills felaktiga) race medan @bollen__ varit mer följsam men vad det säger om dem vet jag inte.

Synd att @Mirtai inte spelar, hon har en outstanding bollradar! :D
Kan avslöja att jag har full koll på vilken roll @bollen__ har den här gången :p
 
Jag vet faktiskt inte vad jag mer kan göra för att bevisa att jag är god, jag har på 4 dl röstat på EN god och tre onda, jag har inte smugit med utan lagt röster där de spelat roll och även om dl1 var ren tur så varför skulle jag gjort det som ulv??

Checkar ut lite nu pga tröttnar.
Just nu känner jag inte för att rösta på dig idag. Du har rätt i att heffa rösten hade varit onödig om du varit ulv.

Vi var råd att rösta fel en gång. Om vi skulle lyncha en god idag och du mot förmodan faktiskt är ulv så kan du väl vara artig nog att käka mig.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 328
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 602
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp