Hästpratare

Sv: Hästpratare

Har ni någon gång tänkt på en person och den sedan, ja kanske bara några minuter senare har ringt dig?

Har ni någon gång tänkt göra en grej som sedan din kompis eller något har gjort och du sagt;
- har du redan gjort det? hade ju jag tänkt höra.

Det är telepati!

Människan kommunicerade förmodligen så innan vi lärde oss språket. Vissa har en stark ådra för att sedan kunna prata via detta sättet.

Jag ser inget konstigt i det.

Tänk på allt annat konstigt i världen?

Att vi ens finns. Var kommer vi ifrån och vad har allt för mening?

Jag menar.. är ni verkligen så förvånade över att man kan tala med djur? Varför ens dela in människor i en grupp och djur för sig?

visst, telepati är tankeöverföring. men om hästen inte talar "vårt språk" (alltså människospråk - använda ord - svenska?) hur kan vi då veta vad den tänker. borde ju bara låta som en massa gnäggningar eller frustningar i sådana fall och vem kan veta vad det betyder i så fall, så länge man inte är en häst???

Hästen skickar bilder. Precis som du gör med någon som du talar med. När du pratar med någon, så skickar du bilder till den. Tänkt på det? För varje ord du använder så har du en alldeles egen liten bild (tolkning) av det?

-"Du vet? Den skylten som står i vägkorsningen"
I samma veva som du säger det, så tänker du på den. Eller hur?

Hästen pratar på så sätt att du hör din egen röst, plus genom bilder.

ja, men den personen jag pratar med förstår ju mitt språk.. skulle jag t ex prata med någon från ryssland som talar ett annat språk skulle ju denne inte fatta ett skit av vad jag sa..alltså inga "bilder"..ännu sämre med en häst.

Knapplån

Vad har denna tråden på Hästvård att göra?

Det är en tvättäkta gnäggtråd och borde förpassas dit.

Är själv djurkommunikatör, medial och diverse andra "knäppa" saker och jag håller med om att det finns många som luras, tyvärr. Sedan är det så att kommunikationen sker via bilder vilket innebär att man tar emot bilder på saker som ofta är viktiga för djuret att tolka dem är kruxet däremot:-)

Alla har förmågan att snappa upp det men de flesta är för blockerade för det och tror inte att de kan! ;)

AWAKE skrev:
Har ni någon gång tänkt på en person och den sedan, ja kanske bara några minuter senare har ringt dig?

Har ni någon gång tänkt göra en grej som sedan din kompis eller något har gjort och du sagt;
- har du redan gjort det? hade ju jag tänkt höra.

Det är telepati!

Nej, det är fullkomligt logiska sammanträffanden - det måste rent statistiskt inträffa en hel del sådana. Telepatiförsök har lyckats katastrofalt dåligt.

Människan kommunicerade förmodligen så innan vi lärde oss språket. Vissa har en stark ådra för att sedan kunna prata via detta sättet.
Vilka är vissa? Varför tror du att vi kommunicerade så, och inte med kroppsspråk och läten? Varför utvecklade vi ett språk om vi istället bara kunde tänka till varandra?

Jag ser inget konstigt i det.
Jag ser inget trovärdigt i det - alls.

Tänk på allt annat konstigt i världen?
Att vi ens finns. Var kommer vi ifrån och vad har allt för mening?
Kan konstigheter kan valideras med att det finns saker som är lite svåra att förstå? Vår existens eller en mening med livet har naturligtvis inget att göra med den omdelebara frågan om telepati fungerar eller ej.

Jag menar.. är ni verkligen så förvånade över att man kan tala med djur? Varför ens dela in människor i en grupp och djur för sig?
Det är väl självklart att man kan tala med djur. Man kan lära sin häst eller hund att följa kommandon, kroppsspråk och de reagerar på tonlägen. Men de kan naturligtvis inte tala om att de inte gillar att bli kallade "Lilla Gubben".

Även om det finns många likheter så finns uppenbara skillnader på djur och människor. Fruktansvärt toklöjligt uppenbara.

Microbe skrev:
Jag tror faktiskt inte mycket på det där. Insider provade jag tror det var runt tio stycken och inget dom sa stämde. Dom babblade på om vad hästen tyckte om, att den ville smacka på ett bananskal och att den älskade att galoppera. När ägaren frågade om hästen hade ont svarade "hästprataren" att hästen kanske hade någonting som värkte under ridturen. Insider kollade med ägaren och försökte ge hästen ett bananskal, hästen vägrade att ta denna. Samt att galoppera ... hästen hade varit med om något hemskt och kunde egentligen inte ens ridas!

Haha, alla tio kom ifrån olika ställen. Men alla sa lika dåliga och meningslösa saker. När dom sedan ringde upp efteråt och frågade varför dom ljugit, la alla på luren. Fattar du eller .... falskhet!

Det är en sak att förstå sin häst.
Men att åka till en häst, träffa den en gång, inte känna den eller någonting och kunna översätta alla blickar och liknande i ord.

Allvarligt? :devil:
Det dära programet minns jag,men det var väl så att dom hade tagit en häst som var FULLT frisk,som då skulle vara "försökskanin"Dom hade undersökt den precis innan "testet" av veterinär och den avr i FULL tävlingskondition.Hur som helst så skulle dom ha ut 3-4 hästpratare och då skulle dom fråga hästen hur det kändes i hans ena bakben och massa sånt..
Och ALLA hästpratarna sa typ "jaaa han har så ont å lider av det onda benet bla bla bla". haha vaddå BUSTED!

Men sen det bästa av ALLT var att det fanns en hästpratare som enbart kunde tala om hur hästen "mådd" av att bara titta/känna på en bit hårtuss från hästen.

Så då tog ju Insider en mantuss från en legendarisk DÖD häst,som nu är uppstoppad och står på ngt museeum i sthlm-hästen i fråga har ju varit död i över 100 år eller nåt sånt. Hur som helst så hade insider skickat denna mantuss till denna hästtalare och frågat hur det var med den..
Hästtalaren sade något i stil med "den mår inte så bra".
haha NÄEHÄÄ!! Inte undra På,den har ju varit död i över 100 år :rofl: :rofl:

näe jag tror inte på sånt dära-rena rama Bullshit:smirk:

Senast ändrad:

Rambolina skrev:
Är själv djurkommunikatör, medial och diverse andra "knäppa" saker och jag håller med om att det finns många som luras, tyvärr. Sedan är det så att kommunikationen sker via bilder vilket innebär att man tar emot bilder på saker som ofta är viktiga för djuret att tolka dem är kruxet däremot:-)

Var detta svaret till mig?

Nikkis skrev:
Det dära programet minns jag,men det var väl så att dom hade tagit en häst som var FULLT frisk,som då skulle vara "försökskanin"Dom hade undersökt den precis innan "testet" av veterinär och den avr i FULL tävlingskondition.Hur som helst så skulle dom ha ut 3-4 hästpratare och då skulle dom fråga hästen hur det kändes i hans ena bakben och massa sånt..
Och ALLA hästpratarna sa typ "jaaa han har så ont å lider av det onda benet bla bla bla". haha vaddå BUSTED!

Detta programmet var otroligt vinklat och de tog inte med allt som djurkommunikatörerna sa, eller så klippte de om innehållet.

Dessutom, en av djurkommunikatörerna fick väl fram att denna "friska" häst hade "känningar" eller problem i ett ben (inte alla kommunikatörerna fick fram det). Hästen är en mycket känd travhäst, som vid inspelningstillfället skulle vara helt frisk.

Vad om är förvånnande i detta fallet är att han snart efter programmets inspelning faktiskt hade en skada i det benet som det pratades om. Kusen har fortfarande inte kommit tillbaka till tävlingsbanan pga skadan och frågan är väl om den någonsing gör det.

Insider gjorde programmet för att bevisa att djurkommunikation INTE fungerar. Om de ISTÄLLET hade bestämt sig för att göra ett program där de visade att det FUNGERADE - ja då hade lyckats med det!

/Lizzie

När jag köpta min nuvarande häst för 4 år sedan så berättade dom en rolig grej som min häst hade "sagt" till en hästpratare som dom hade anlitat.

Min häst sa att hon var bekymrad över "mannen med maten" för han hade fått ont i ryggen.

Det roliga var att de gamla ägarna hade gått upp och frågat mannen som gav hästarna lunchhö och han hade faktiskt fått ont i ryggen! :D Något som denna hästpratare omöjligt kan ha vetat!

Jag har en bekant som säger sig kunna kommunicera med djur och hon har självklart "pratat" med min häst, utan kostnad så det fanns inget vinstintresse i det hela. Det var mycket intressant att läsa, en hel del stämde men det var en hel del som inte stämde. Bla berättade hon att hon inte gillade hovlsagaren (vilket stämde väldigt bra, jag bytte pga hur han betedde sig mot hästarna).

Sen berättade hon saker om mig som var lite läskiga, jag brukar kalla henne för matvrak och då hade hon sagt att hon minsann inte var ett matvrak utan att hon åt för hålla den vackra kroppen i trim :D Samt att hon visste att matte inte ville gå själv ute men att det inte gjorde henne något, hon ville gå långt och titta på saker. Något som också stämmer läskigt bra, för under den här perioden red jag ut mycket ensam och jag tyckte det var tråkigt, men hästen ville nästan aldrig vända hemömåt! :D

Jag vet dock inte om jag tror på det men egentligen, varför skulle det inte finnas människor som har förmågan att kunna kommunicera med djur?

Senast ändrad av en moderator:

Jag förstår inte vad du menar. Om du läser det jag skrev så förstår du att jag o denna häst inte drog jämnt. Men vi hade båda ett jobb att göra o "tyvärr" var vi satta att jobba tillsammans. Jag upplevde den där hästen som en riktig märr men när hästprataren varit där så kändes det lite mer personligt. Jag vet ju inte hur tjurig hon var mot andra men det var som sagt inte roligt att hålla på med henne sen när det kändes som att det var just mig hon tjurade mot. Hon hade problem med sin hals o det kan mycket väl ha varit så att hon kände obehag p.g.a sina bekymmer o därför inte ville vara med o jobba.

Jag tycker visst att denna tråden passar på detta forumet, då jag anser att det är lite av att vårda hästen, att låta den prata med en hästpratare.. kan ju uppfattas olika av olika personer.

Alla får tro, tycka, tänka.. precis hur dom vill.

Ingen vet hur ens jorden kom till! Ingen vet!!

Men jag sa "förmodligen".. inte "så var det".. :crazy:

Rambolina skrev:

Tack, att du kan erkänna det. Inom de flesta yrkesgruppper tror jag man kan erkänna att alla utövare inte är ärliga o seriösa men bladn djurkommunikatörer har det verkat svårt i en annan tråd på gnägg bla. Lite av kåranda kanske? Eller ömma tår.

Bra att du vågar säga det, det ger mej förtroende för dej som person:)

Jag tycker att det mesta låter som att hon sa saker och som du kunde tolka in så att det stämde. Båda nöjda.:smirk:

Att en häst inte vill flytta igen som nyss flyttat? Ja hur lätt är inte det att köpa?

Bara som exempel.

Jag menar inte som kritik utan bara att det kan finnas förklaringar till att så mycket tycks stämma, när det gäller såna som saker som du tog upp. Det handlar om att vara en skicklig "psykolog" och läsa av både människor och djur.

AWAKE skrev:
Jag tycker visst att denna tråden passar på detta forumet, då jag anser att det är lite av att vårda hästen, att låta den prata med en hästpratare.. kan ju uppfattas olika av olika personer.

Alla får tro, tycka, tänka.. precis hur dom vill.

Ingen vet hur ens jorden kom till! Ingen vet!!

Men jag sa "förmodligen".. inte "så var det".. :crazy:

Tycker också den passar här. Det är ju när hästen har problem som en oseriös pratare kan ställa till problem. Att ta ut en på skoj, det är ju en sak. En annan om hästen är sjuk.

Är detta ok?

(Obs moderator får ta bort länken om det inte är ok, men på bukes förstasida förekommer ju ofta tidningsartiklar om hästfrågor)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,101186,00.html

*kl på mig själv*

Denna oändliga debatt om hästpratare...

Det är klart att det inte går att kommunicera med bilder eller på vilka andra sätt dessa "hästpratare" påstår sig kunna kommunicera med hästar.

Däremot kommunicerar hästar dagligen, stundligen med oss människor. Man måste bara lära sig "hästarnas språk". De visar med kroppspråk exakt vad de tycker, tänker och menar. Tricket är bara för oss att lära oss det. Sk djurkommunikatörer är bara personer som är duktiga på att läsa av djuret, och även människan. Lite manipulativa, säger något allmängiltigt, viola - sanningen.

Dock ingen sanning som kan bevisas. Så fort det pratas om vetenskapliga undersökningar på djurkommunicerandet då "går det inte", alternativt så "är resultaten fel".

Tänker på hästen i Insider som "bad om ursäkt för att den ljugit" Många säger att programmet var vinklat - men det vete gudarna...

Tråkigt dock att så många hästägare förmänsligar sina hästar. Hästprateri handlar i grunden om tjejer som desperat vill kunna"prata" med sina älsklingar, och drivna lurendrejare som utnyttjar detta och suger ut pengar...

Om dessa tjejer kunde förstå att de visst kan kommunicera med hästar... Lär er bara djurets "språk" :)

Norrland

Knapplån

Nej, jag tror itne alls på hästpratare. Däremot tror jag att de själva tror att de pratar med hästen. (Finns säkerligen bluffmakare med)

Det är snarare så att de är väligt lyhörda för alla de signalar djur(och männsikor) visar i sitt kroppsspråk, muskelspänningar, ögon/minspel osv.
De kanske inte själva är medvetna om att de ser att hästen är ojämn musklad, rastlös osv
Utan tror att det är info hästen talar om för dem.

Sätt dig ner och vekligen koncentrea dig på ett djur i tex en halvtimme - jag lovar att du på den tiden kan dra några väl underbyggda slutsater om djuret.

Speciellt om man även träffat och pratat med ägaren, där får man en massa info med.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 257
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka