Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej Martina!
jag tycker också att du ska skriva med stammen i hans pass.
Det gjorde jag på brorsan
Det gick på ca 3000:-
Och uppfödarens hingst har ingen licens.
som sagt, han är inte godkänd (har kanske varit.. vem vet?) och kommer ju inte bli det heller med tanke på att han är 25 år.
3000:- är ju inte så farligt ? och då fick jag ett pass med hans fulla stam i
Det är skillnad på kostnader och regler beroende på hur gammal hästen är. I det här fallet med en häst som är så gammal så fanns inte kravet på licens för egen hingst till eget sto. Det kom först i samband med att tvånget på avelsvärdering för hingstar som skulle betäcka andras ston, togs bort. Då kom istället kraven på bl a språngrulla att gälla alla hingstar som var i avel även egna eller tjuvbetäckningar som är kända.
Hej Martina!
jag tycker också att du ska skriva med stammen i hans pass.
Det gjorde jag på brorsan
Det gick på ca 3000:-
Och uppfödarens hingst har ingen licens.
som sagt, han är inte godkänd (har kanske varit.. vem vet?) och kommer ju inte bli det heller med tanke på att han är 25 år.
3000:- är ju inte så farligt ? och då fick jag ett pass med hans fulla stam i
Men då måste han ju ha betalt språngrullan för det året din häst kom till? För bara den kostar 5000:-. När är din född förresten?
Annars hade jag räknat med 3-4000 med alla dna-tester och sånt. Men inte + de 5000:-, då får det nog bli utan stam .
Har han inte varit godkänd i Holland i yngre dar förresten?
min är ju född 03, och jag har absolut ingen aning om han betalat språngullan
Detta är fan grekiska..
Det sägs att han varit godkänd i tyskland, holland och belgien.. men vem vet det helt säkert? Det finns ju liksom inget att gå på på internet heller.
det har ingen betydelse om hästen varit godkänd i holland. Den måste vara godkänd för svensk avel det år man betäcker stoet!
Har han inte varit godkänd i Holland i yngre dar förresten?
Vad heter hingsten?
Då kan det vara den här hingsten det handlar om kanske? http://www.blup.se/sv-SE/horses/149901-focker