Hästmagazinets NYA TREND!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästmagazinets NYA TREND!

Jag har så mycket fördomar, så jag tror att nämnda tidnings redaktion har personliga fördomar om barock/AR/klassiskt och helst hade tigit ihjäl den delen av hästvärlden. Men har väl fått nån press på sig av nåt slag att skriva nåt, och har "köpt sig fria" med den artikeln som åsyftas. Och artikeln är inte på något sätt representativ för det block de har velat täcka. Det är DET jag reagerar emot.
Om nån tycker att jag är inskränkt och har fördomar då, så be my guest. Det skiter jag högaktningsfullt i.
/dressyrtant, bitterfitta

precis sådana uttryck o åsikter som gör hästvärlden så tråkig. *suck* jag har sagt det jag ville få fram. Att skita i vad folk har å säga är precis den inställning till livet som vi vill förmedla till nästa generation tydligen. :o skäms, det är precis vad jag gör.

/ Läraren/hästeremiten

precis sådana uttryck o åsikter som gör hästvärlden så tråkig. *suck* jag har sagt det jag ville få fram. Att skita i vad folk har å säga är precis den inställning till livet som vi vill förmedla till nästa generation tydligen. :o skäms, det är precis vad jag gör.
/ Läraren/hästeremiten
:rofl: Jag måste skratta. För du fördömer ju mig för det jag säger och säger att jag fördömer nån. Får du ha en åsikt, men inte jag? ;)
Jag skäms inte. Och jag har tagit ett osentimentalt adjö av hästvärlden på obestämd framtid. När jag ser en hästtransport (om det inte är min egen) så kräks jag. Har sett alltför mycket av hästvärlden. Jag har inte precis mina åsikter för att jag bara skulle sett byhålan och min egen navel.

Senast ändrad:

dressyrtant;8122859 jag har tagit ett osentimentalt adjö av hästvärlden på obestämd framtid. När jag ser en hästtransport (om det inte är min egen) så kräks jag. Har sett alltför mycket av hästvärlden. QUOTE skrev:
:bow: :bow:

Jag håller fullständigt med dig. Bra sagt.:devil:

:rofl: Jag måste skratta. För du fördömer ju mig för det jag säger och säger att jag fördömer nån. Får du ha en åsikt, men inte jag? ;)
Jag skäms inte. Och jag har tagit ett osentimentalt adjö av hästvärlden på obestämd framtid. När jag ser en hästtransport (om det inte är min egen) så kräks jag. Har sett alltför mycket av hästvärlden. Jag har inte precis mina åsikter för att jag bara skulle sett byhålan och min egen navel.

*skratt* fördömer dig inte, då har du missförstått. *skratt* vi kan väl vara hästeremiter å varsitt håll då där jag vill förbättra hästvärlden och där du vill säga adjö till den :) jaja, vi behöver inte kasta ord mot varandra nåe mer i den saken, jag har som sagt redan påpekat det jag vill säga, du får naturligtvis fortsätta om du vill :) världen är fri tack och lov.

Senast ändrad:

:rofl: som sagt jag kastar inga pajer, ville bara lägga fram en annan sida av en ensidig diskussion :) jaga hrs agt mitt och lämnar härmed över pajerna. :D

kl
Jag kan hålla med och bli lite trött på vissa artiklar. Har pren. på en annan likn. tidning men blev så less på det dåliga innehållet.

Jag undrar vad redaktionen har för koll. Verkar som om man tar in vad som helst utan att faktakolla eller fundera över kvalitén alls. Vanligt hästfolk som skriver sina åsikter med ganska begränsade faktakunskaper i botten. Inte så god journalistik alls!
lite fanatiskt ibland nästan. -Fräls folket med mina nya insikter ungefär.

Skulle vilja läsa välskrivna artiklar där duktiga ryttare/tränare/hästfolk berättar om sitt, inte någon självutnämd expert som vill propagera sina åsikter och artiklarna inte ens kollas för stavfel och felsyftningar.

Den här trådens tidning..
Att ha med stegrande hästar och fart och flängridning och kalla det barockridning: ny trend... Känns lite oseriöst. Nog kunde man ha skickat ut en reporter för att kolla upp vad begreppet innebär och sedan låta ett par lämpliga tränare visa goda exempel på ridstilen.

Har slutat bläddra i dessa tidningar öht. har blivit sugen att läsa vissa reportage efter att ha sett omslagen, men blivit riktigt besviken.
Någon som kan tipsa om innehållsrik hästtidning utan så mycket tävlingsresultat och statistik men seriösa artiklar!?
Är lässugen !!

Kan du tyska rekomenderar jag varmt Cavallo! (www.cavallo.de) Mycket bra artiklar med mycket fakta och pengar bakom (de gör många olika undersökningar på både hästar/hästutrustning och ryttarutrustning).

hästfocus är hyfsat bra tycker jag, inte alltid men för det mesta.

För ett par år sedan hade Hästfocus så mycket stavfel och språkfel så jag blev bara ARG av att läsa den. Har det blivit bättre :smirk: ???

*skratt* vi kan väl vara hästeremiter å varsitt håll då där jag vill förbättra hästvärlden och där du vill säga adjö till den
:idea: Låter som en utmärkt idé!
Jag önskar dig tonvis med lycka till om du vill förbättra hästvärlden. :angel:
Jag föreslår att du bekantar dig med symtomen på utbrändhet, finns på googlingsbart avstånd. :angel: :D
Peace, syster. :love:

hahahaha
NY trend????
Inte direkt. Men hemskt intressant tycker jag. Hade dock upskattat en mer ingaende artikel, med mer fakta osv.
Jag e en valdigt nojd prenumerant och tycker for ovrigt att artiklar och bilder ar bra,larorika och intresanta.

Ps:tycker att tidningen var mer "katalog" an nagot annat i detta nr tyvarr. Hoppas pa mer LASANDE nasta nummer:)
Tack for mej
Jenny

nu är jag lite insatt i tidningsvärlden så jag vet hur det går till :angel:

Någon runt A tycker att A skall marknadsföras, skriver sålunda en artikel och och skickar in det till en tidning.

De enda som är kinkiga med vad de tar in är Ridsport.

I hästfocus är det ändå värre för där får tränarna skriva om sig själva...

Det var just överskriften som fick mig att köpa tidningen och döm om min förvåning när det visas "tjurfäktinings"-dressyr. Alltså som spanjorerna gjorde för att driva boskap och hästar och ofta med en garocha (lång pinne). (Jag har träffat och provat Allains häst och det är faktiskt en skildnad.)

Detta är ett sakfel tycker jag. Om inte annat så borde det framgå i texten att det är en variant/del av barockridningen.

Ett annat sakfel är att det stod att han var ensam i Sverige att rida med garocha. Jag vet en till som gör det på uppvisningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 400
Senast: Roheryn
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 335
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama