”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jodå paketet är på väg,får väl se hur sega de är i julrushen bara:grin:
Hi hi den stackars människan som jobbade där ,du skulle sett hennes min när jag kom in med en hög täcken i famnen.:D

tack tack tant pinto, skulle nastan ringa dig har sedan du hade inte blivit hord fran.. sag bilolycka framfor mig.. men nu ar du hemma och varm hoppas jag..
pallarna tackar ocksa.. de skall fa varm vatten igen har om en stund.. det ar sent men de dricker sa mkt nar de kommer in, kanske for att det har frusit i hinken ute.. trots daglig flera ggr per dag pafyllning..
sen skall jag elda lite mer och forsoka fa i mig lite middag av sorts.. kanske tea och en julknacke med kalkon brost pa toppen.. mums .. det ar nu 24C har, det droppar..... sag jag har pm.. vill fixa allt i afton... toots yalls

Lämnar hon Kelly så hämtar vi henne i transport direkt. Kelly är inte hispig över att vara lite själv. Värre med de andra två som får spader om Kelly är ute ur stallet i 30 minuter :crazy:

Men sånt kan man ju träna på i tid :angel:

Ok då förstår jag *suck* har sett såna hästar, somsagt det går ju att träna i tid ;)

Nu kan jag tala om att det är kallt här, -21 ute burrrr och +25 inne *myser framför brasan* jag bara :love: våran kamin

Jodå väl hemkommen,fick se till att få handlat då jag ska jobba ngr nätter.
Men huh vad folk det var i stan och musik som spelade överallt därför ringde jag inte.
Tack joo fått upp värmen med lite varmt kaffe,brr 20 grader här.Var ngr pållar som njöt av att få komma in i eftermiddags.
Se till att få i dej lite mat och få upp värmen du oxå

Nååå, vi är ju vanligtvis ganska snälla tanter:angel: Men om någon beter sig dumt mot någon i tantgänget då kan det vara lite svårt att vara "bara" snäll, vi kan bitas också:rofl::rofl:

Och julklappar får vi ändå:banana::banana: för de gånger vi faktiskt är snälla:p

Du har PM från mej :laugh: Va det lät gott med Ris a la Malta med saftsås, det är ett måste på julbordet.

Nyss nattat hästarna och jäklar va kallt det är men hästarna är varma och sköna!! Minus 26 grader och fullmånen bara vräker sej på himlavalvet, inte ett moln i sikte så det blir nog nån grad kallare i natt skulle jag tro.

Vattentunnan funkar kanonbra, det bara ångar av vattnet och det är alldeles ljummet. Jag tyckte det såg ut att va alldeles för lite hö i hagen, dom har rivit isär höbollen men när jag tog högaffeln och ordnade till lite så var det hur mycket som helst kvar. Dom har ju dessutom ett hönät med torrhö inne i ligghallen. Jag blir lite nojjig när det är så här kallt och dom är där ute.

tant brimmis, de kan ga in om de vill, men jag misstanker dina flingor ar som mina bullar, djur med underpals.. jag stack in handen/fingrar i valdemars pals och han var sa varm och go innuti palsen.. utanpa hade han rimfrost i sin moustache och hans lugg hade frusit.. lol. sag helt pitiful ut. Men vill ju inte satta filt/tacke pa honom.. da borjar han val att tappa all den goa palsen..
nu har jag atit och nu blir det duntacken och min fina roda "allt i ett med lucka i bak" pyjammas.. allt detta under 4 duntacken och en filt. lol..natti natti

Brrrr i kylan!!
Har inte hunnit räkna på det jag lovade tidigare idag ännu,sorry!
Mina :devil: till hästar hade rivit staket idag igen:mad:
Två avbrutna stolp förutom det de rev häromdagen!! Hur f-n ska jag få ihop det igen???? En sak vet jag med säkerhet,det är ström i stängslet iaf,det kände jag:mad:

Så har vattnet in till köket frusit! Alla andra ställen i huset funkar det! Av nån j-a anledning har de dragit vattenrören till köket separat:confused:
Fick leta fram värmefläkt o blåsa på rören,nu får det stå så över natten.

Tant Kat,kan ingen vänlig själ ploga åt dej?? Även om du trivs bra på gården kan det ju vara nice att kunna ta sig ut om det skulle behövas eller om bara lusten skulle falla på!

Cho3-Luuungn bara luuungn.....Det är okej :) Ta nu ett djupt andetag och få ordning på ditt vatten. Lycka till.

Nååå, vi är ju vanligtvis ganska snälla tanter Men om någon beter sig dumt mot någon i tantgänget då kan det vara lite svårt att vara "bara" snäll, vi kan bitas också

Du är ju för söt idavallen:love:

Nu vräker snön ner här. Inte kul. Jag ska egentligen till Bovallstrand i morgon och träffa prästen inför begravningen. Men dels så härjar magsjukeepedemi på dagis så jag vill inte lämna in Filip och jag vill heller inte ut på dessa olycksdrabbade vägar. Ska ringa min bror och mammas sambo i morgon bitti och höra om de löser besöket själva. I morgon kommer dödsrunan ut i tidningen också :( Tungt.

Lite kul med snön är att min stallis nu fått bort all snö framför transporten ( den som plogar vill gärna tippa jusst där) Men transporten står kvar på tipp-platsen.....undra om den är inplogad i morgon igen :angel:

Nu ska jag gå och sova och drömma om härliga ridturer i mitt nya stall. 5½ dag kvar :banana: :bump:

Ja och om transport bakom stooora snövallar............:angel:

jaha mina damer idag är de de långa benklädernas dag :laugh:

-26,4 grader kallt är banne mig på tok för kallt även för gubbtjyvar , blir ingen ridning idag :laugh:

Man får vara glad att gamla Hulda startade i morse från jobbet även om hon grymtade lite , dock fullt förståeligt ;)

Glad för min Thermobar vattnet är +14 så vatten finns o hönäten är fulla , stora vintertäcket på o Ädle Springaren ute o intager frukosten.

Glad även för att snöovädret inte tycks komma att besvära oss här uppe enliigt smhi , vilket är gott i synnerhet när man ska jobba alla juldagarna o därtill ensammen :laugh:

Man får de små glädjeämnen som finns en dag som denna .

ha en så bra ni kan o värm varandra :laugh:

Lite vinterbilder kanske? Var ute och gick en sväng igår, det var kallt...men pålle var glad:)

009-1.jpg

010.jpg

Och så kan man ju faktiskt hålla i snöret själv:)
011.jpg

MOrr morr fran skogen.. Solen skiner bakom granarna och tempen ar kall.. jag orkar inte titta pa den ens.. jag har for mkt klader pa mig... eldar i brasan som en ijeet och skall tanda alla mina ljus, det blir all mysstamning. Fros i alla fall inte igar natt..

Tant tajger, harliga bilder, bra med hast som bar sitt eget snor lol...
Voffie, om du inte behover satt dig inte pa vagen, du coh filip kla granen och sant.. och bara slappa..
Skall forsoka ta ut mina pallar, de fick frukost tidigt.. ha en bra dag alla..

Ser mysigt ut :)

Här -16 lite snö och kallt!

Idag har jag ont som satan i nacken. Sambon masserade mej igår då jag hade ont efter att skottat snö, samt suttit som en hösäck framför datorn :)
och nu har jag ont av massagen istället. Usch, hoppas det är borta till imorgon när jag ska handla.

Snart ska jag ner och mata hästar och kanske göra en tidig mockning. Är skönt när man är klar om det blir ännu kallare sen.
Får bli overall eller fleecekallingar under.

Det har gått bra! :)

Jag mailade ju pappan, och han pratade med dottern, och bad om ursäkt att han inte tänkt på att det var dumt att hon skulle vara "barnvakt" åt styvsonen. Han sa till honom att ge nyckeln till henne så att hon har koll på när han är där och att hon bestämmer.
Efter det har han inte varit där mer än nån kväll.
Sen fick hon extra pengar till jul så att de kan pynta och köpa julmat.
Hon tyckte att det var lika bra att vara kvar för hon har börjat umgås med 2 gamla klasskompisar som hon inte träffat på 5 år, så hon verkar nöjd nu.

Till mej har han inte skrivit nåt, så kanske han känner sig dum eller blev sur, vilket kvittar bara dottern har det bra.

Men satan i gatan va kallt det är :eek: Vi har -30 här och vi eldar för fullt i spisen. Tack o lov för den och för pelletskaminen!

Har precis varit ut till mina stackars hästar och gett dom frukost och jag är mycket glad för min Boletunna!!

Fast stackars och stackars, dom härjar runt och springer och leker precis som vanligt bara det att dom är fulla i frost :laugh: men jag körde in fingrarna i botten på pälsen och där är dom så varma och gosiga så. Så jag tror inte att jag behöver bekymra mej så väldigt längre. Dom har det bra :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!