”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ja kan hända heter det så hos dig men här pratar vi västgötska förstår du:)!
Här kallar vi tantgrisen för "sogga"(utalas med riktigt vacker;)bonnig dialekt!)

Ungefär som plöjslen ve Tidahölm, menar du?:rofl:

julefrid, my pffttt.. voffie ger endast tillbaka vad hon har fatt.. och med tanke pa HUR mkt hon har fatt, tycker jag ett litet sms nar hasten har flyttat ar det minsta..

det ar morgon, pallar skall strax komma ut och leka i snon.. solen skiner och det ar vackert.. och -23C tvi bubblan.. jag skall vara inne och elda jag, och gora ngt vettig.. ok forsoka gora ngt vettigt..
sa aterkommer senare under dagen formodligen...toots yall

Jobbat inatt. Smet iväg och handla de lite julklappar på morgonkröken.
Nu ska de slås in..
Svinkallt ute så tror pållarna förlåter mig om de får stå inne en liten extra stund..

Välkomna alla nya!

God förmiddag,alla!
Har nu gjort halva stallet men blev så hungrig att jag nästan hallucinerade så det måste jag ju göra något åt!

På tal om lodjur,jag har oxå en historia:
För många år sedan bodde jag i ett väldigt lodjursrikt område(Strömsholmstrakten) och den hösten hade det synts ovanligt mkt lodjur,vilket oxå uppmärksammades i lokaltidningen.
Många stadsbor for ut till oss för att plocka slånbär,som oxå är rikligt förekommande där.
En dag kom ett äldre par gående i rask takt mot sin bil som var parkerad utanför min grannes tomt.Grannen var precis ute o rastade hunden.De verkade lite upprörda och kom fram till grannen o sa att de sett ett lodjur. Nä sa grannen de är ju väldigt skygga,o såhär mitt på dagen? Men jo det hade de! De gick tillbaka mot sin bil när de upphetsat ropade att grannen skulle komma o titta för nu befann det sej vid skogsbrynet ca 100m bort.
Grannen tittade o brast ut i gapskratt,det var min katt! Visst var den lodjursaktig i pälsfärg o stor,men inte så stor!! De vägrade dock tro på att det var en katt! Dagen efter stog det att läsa i tidningen att ett lodjur synts.......:D

Haha! Det var längesedan jag fick några klappar av just tomten!!
Räknar inte med att få några iår heller,vad nu det kan bero på.....:D

KL

Godmorgon....:o El Camelo var inte glad idag...Jag försov mig å det grövsta..... blev väckt av äldsta dottern kl 11:eek: och innan jag sörplat i mig en kopp java och kommit i kläderna var klockan 11.50:o innan jag tog mig ut....:crazy: Han var INTE glad... utsvulten, utmärglad och alldeles nära döden men med ett rysligt elakt öga åt jag:eek: Tror nästan han sjöng på sista versen.... var nog med ett nödrop han överlevt de sista minuterna innan han nådde BOLLEN....

MEN, iaf, han lever mot alla odds och jag sitter nu med skammens märke i pannan och försöker hälla i mig lite mer av det svarta guldet.... Snöovädret fortsätter, idag ska det slås in klappar, klippas peruk och ladda inför en ny helvetesresa i morgon....

Välkommen alla nya, har en känsla av att ni blivit ganska många nu på sista dagarna...:bow:

Voffi: Klart du ska skicka ett sms:devil: "man får det man förtjänar"

KL

Nu är ju inte sms min grej men vad gör man när människan inte svarar i telefon så jag kan berätta det själv för henne :confused:

Någon mailadress har jag inte till henne men jag har ju facebook så jag tänkte skriva ett pm där till henne. Nu vill inte fejjan funka idag för mig. Väntar till lite senare och provar igen.

Vi kommer i alla fall att samlas i stallet klockan 11 på måndag och först köra hö och foder. Sen tar vi en vända med Kelly och lite småsaker. Det kommer att ta max två timmar tror jag och då kan Kelly få vara ute halva dagen i alla fall. Sen får hon lunch och stå inne och bekanta sig på nya stället till morgonen därpå. Tror det blir ett bra upplägg.

Pratade med dottern som jag blir stallis med. Hon har ridit en del nu sen de flyttade in och ridvägarna är visst helt fantastiska :love:

vad behover du mail address till att sanda sms.. det gor du ju pa telephonen.. bara skriv in message och sen nummer och sanda ivag.. och nej, finns ingen anledning att saga ngt till J innan flytten.. sand sms och sag, kan inte ta hand om dina hastar i kvall.. och lamna det med det.. sa far hon see kelly borta och undra.. det mindre du sager till henne det battre tror jag..
flytten gar bra, du kommer att ma battre....

cho, hahaha du mste ha en bamsekatt lol.. tur de inte ringde en jagare att skjuta den lol.. granne skulle ha plockat upp kissen och tagit fram den till "stadsfolket" lol.. da kunde skrutit med att de hade klappat en lodjur.. lol..

det ar forvanande vad folk "ser" ibland..

nu skall jag skotta pa ngt satt..

Cizma cizma vojne vojne :devil: hur i hela friden skall du kunna gottgöra detta mot Herr Kamel . Förstår ju varför han tar sig en tugga av de ädlare delarna på dig emellanåt :angel:

Misstänker starkt att Herr Tomte fått sig en rejäl tankeställare rörande en viss dam o hennes julklappar :laugh:

Men du har tur såsom varande vikarierande tomte på frilans basis , skall göra ett hedervärt försök o mildra katastrofen å dina vägar för tidigare gjorda insatser :laugh:

KL

Nu kom jag in på fejjan så jag skickade ett vänligt privatmedelande om att jag flyttar på måndag. Jag skrev att jag har många som jag måste anpassa mig ( stallägaren, begravningen, mina stallisar som ska hjälpa mig, lån av dragbil då min inte kan dra transport efter olyckan osv )efter och att därför måste flytten bli då. Vi får väl se vad hon svarar...nöjd lär hon inte bli :crazy:

Misstänker att jag kommer att få ett OK tillbaka bara:grin:

Cizma cizma vojne vojne :devil: hur i hela friden skall du kunna gottgöra detta mot Herr Kamel . Förstår ju varför han tar sig en tugga av de ädlare delarna på dig emellanåt :angel:

Misstänker starkt att Herr Tomte fått sig en rejäl tankeställare rörande en viss dam o hennes julklappar :laugh:

Men du har tur såsom varande vikarierande tomte på frilans basis , skall göra ett hedervärt försök o mildra katastrofen å dina vägar för tidigare gjorda insatser :laugh:

Tack snälla viktomte:love: Skönt å veta att du ska lägga ett gott ord för mig.... trots allt eftersom jag redan fått min julklapp i form av ny telefon å då vill jag ju inte att herr Tomte kommer å hämtar tillbaka den....

Nu ska jag iaf ut å försöka be stalltomtarna om ursäkt att jag sabbade deras rutin...hoppas dom inte kasta bajjeknortar på mig från bjälkarna.... :eek: Vi skrives lite senare...om jag överlevt deras vrede...:crazy:

Sådär ja..fick ett surt medelande tillbaka att vi måste tänka på hästarnas bästa (men det gör ju aldrig jag:grin:) och flytta dem samma dag och hon hade minsann också en massa människor att rätta sig efter. Och var det på detta viset så kunde vi flytta dem redan på söndag.

Hon har både egen transport, dragbil och klarar att flytta dem själv så jag vet inte vad hon måste rätta sig efter. Frågade i ett svar jag skickade om det var så farligt att hennes hästar stod ensamma istallet över natten? Hon skulle ju ändå flytta dem på tisdag ju. Undra hur det ska gå när ingen Kelly finns sen:confused:

Om hon har fler än en häst fattar jag inte vad problemet är? Ingen behöver ju stå ensam. Borde ju bli lugnare för henne om du redan flyttat så slipper ni trängas i stallet när allt ska ut.

kL*

Shit, vad kallt det är idag!!
Började skotta min "ridbana" efter mockningen och höll på att frysa ihjäl efter halva. Nu dricker jag kaffe och ska ta långkallingar under när jag går ut igen.

På torsdag ska vi handla julmat och sista julklapparna. Vi brukar vara ute sista dan, e mkt lugnare :)
Det brukar vara vi och några desperata och man har oftast gott om plats :)

Senast ändrad:

Problemet är väl att jag råkade bestämma något för en gångs skull.

Jag kan inte fatta hur man kan vara så trångsynt och egoistisk. Det var hon som flyttade från gångavstånd till stallet till att ha nästan 4 mil enkel väg. Jag bor kvar. Det var hon som via sms medelade i oktober att hon tänkte flytta sina hästar vid årsskifftet och tvingade mig att lösa ny stallplats. Det har jag gjort men jag får inte flytta när jag vill? Hon har egen transport, hyr ett eget stall och ska rå sig själv så hon har ingen att rätta sig efter. Jag ska ändå stå inakorderad och har både en stallägare och tre stallkamrater att rätta mig efter plus en begravning med alla dess planer. Dessutom måste jag låna både bil och transport.

Stallet hon har hyrt har de haft höns i och hon har skurat det (mitt i vintern:grin: ) och nu måste det torka först. nu är det -18 grader ute. Det är ju knappast mitt problem att hon valt ett fd hönshus som stall? Det finns massor med riktiga stall där hon bor. Men detta var väl nära och dessutom billigt. :angel:

Men alla hennes problem blir mina och jag flyttar no matter what...kommer inte att backa i mitt beslut. Nu har jag varit snäll så det räcker. Hoppas på mååånga klappar från tomten nu!

lord, visste hon skulle bli problem.. och var saker att du planerar att kanske ha fa flytta kelly pa sondag, skulle inte forvana mig om hon drog sondag kvall.. och lamnade kelly ensam.. skillnad for henne ar ju att hon tva hast.. unga men de ar ju tva..
dock tror jag hon endast vill ha dig kvar sa folis kan fa gratismat.. de moindre hon maste foda honom det battre..
jaja, vi far see vad som sker...bra hoppas jag, men jag bit..

Problemet är väl att jag råkade bestämma något för en gångs skull.

Jag kan inte fatta hur man kan vara så trångsynt och egoistisk. Det var hon som flyttade från gångavstånd till stallet till att ha nästan 4 mil enkel väg. Jag bor kvar. Det var hon som via sms medelade i oktober att hon tänkte flytta sina hästar vid årsskifftet och tvingade mig att lösa ny stallplats. Det har jag gjort men jag får inte flytta när jag vill? Hon har egen transport, hyr ett eget stall och ska rå sig själv så hon har ingen att rätta sig efter. Jag ska ändå stå inakorderad och har både en stallägare och tre stallkamrater att rätta mig efter plus en begravning med alla dess planer. Dessutom måste jag låna både bil och transport.

Stallet hon har hyrt har de haft höns i och hon har skurat det (mitt i vintern:grin: ) och nu måste det torka först. nu är det -18 grader ute. Det är ju knappast mitt problem att hon valt ett fd hönshus som stall? Det finns massor med riktiga stall där hon bor. Men detta var väl nära och dessutom billigt. :angel:

Men alla hennes problem blir mina och jag flyttar no matter what...kommer inte att backa i mitt beslut. Nu har jag varit snäll så det räcker. Hoppas på mååånga klappar från tomten nu!

Så rätt så :)

Skit i tomten! Om man köper dom själv, behöver man inte va så snäll!

Jag har räknat ut att hennes föl har kostat mig ca 6000 extra i mat och spån som hon lovade att bidra till. Tänk så många julklappar jag skulle kunna köpa för de pengarna. Eller en sadel till Kelly. Jag hade ju lagt undan sadelpengar plus lite extrapengar och de har jag nästan använt upp :mad:

Tror dock inte hon kan flytta tidigare. Stallet är ju dyblött.

Du är för snäll,alldeles för snäll!!!
Säger som Kat o Lobell,vad har hon problem med??? Hon har ju iaf två hästar??!
Hur ska dom klara sej utan Kelly?? Herregud sicken människa.... och,precis,akta dej så inte Kelly blir mol allena kvar i gamla stallet! Den där verkar man inte kunna lita på!

Lobell: Jag köper oxå mina julklappar själv:D Då får jag vad jag vill!

6000 kr?? Tror inte det räcker att föda ett föl i sex månader..........

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar