”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Vad skönt det skall bli för dig, och jag sällar mig till skaran som tycker att din snart föredetta stallis saknar både det ena och det andra:devil:

Alfama och elvy - välkomna hit :laugh:

Cho3 - din son verkar inte misstycka inte heller hästarna;) både son och hästar kanske tycker det är skönt med lite "tråkigt" ibland, det är faktiskt vila. Tycker inte alls du skall ha dåligt samvete

Karindk60 - jag fasar för att stöta på vildsvin, vi har många härikring men jag har peppar peppar inte sett något (det kanske hjälper att jag pratar så mycket med prinsessan när jag rider). Tur att det gick bra för er i alla fall, jag skulle inte velat läsa om en vildsvinsritt utförd av dig;)

Och snön den verkar falla över hela Sverige:cry: Jag är i Helsingborg över natten, här snöar det också men jag blev dock endast 45 min sen med tåget. Hoppas att det går lika bra hem imorgon kväll, jag skall både fixa julgran och rida:o Dock inte hugga i skogen:grin:

Vore det jag så skulle jag skicka ett sms när jag åker därifrån med hästen.

Jag röstar också på sms :bump: *gnuggar händer och tänker elaka tankar*

Ska titta på pensionärsdjävlar nu, gillar den serien skarpt , en sån :devil: ska jag bli när jag blir stor ;)

Jag kan inte heller hjälpa det, men tycker att det låter lite lite kul det där med sms :devil: även om jag i vanliga fall inte är en hämndlysten person. ;)

Säger som MacMarco: Normalt är jag emot att ta sånt på sms,vill gärna säga saker öga mot öga,men här är det ju som bäddat för sms:D
Så jag säger som de andra... SMS!!!

Till alla nya:Kul att ni oxå hittade hit:laugh: själv är jag väl kanske halv ny,nu då?

Nu haver jag nattat mina pållar,fy det är kallt!! Ca -13 :devil: och detta ska vara södern??? Jag har blivit lurad........:confused:

Har oxå nattat hästarna. Det är en helt magisk kväll, -18, fullmåne och så kommer det stora snöflingor sakta sakta singlande mot marken!

Den som ändå hade fått suttit på hästryggen på en skogstur i kväll, det hade varit en sagolikt underbar upplevelse!

Jaa! Kör med sms å så kan du redovisa pö om pö för oss. Då tar jag fram popcornen... ;)

*räcker upp handen* jag har chips:bump:

Jag sa till sonen när vi tog in hästarna ikväll: att nu skulle man rida. :)
Helt vitt och fullmåne!

Voff!

Skriv ett sms när du åkt: C Ya!

Sen sparar du all bajs från din box från fölis i en vecka nu, och öser över i hennes :devil:

Är det fullmåne? Jaha...det förklarar ju ett och annat. Har ALDRIG kunnat sovit när det är fullmåne, inte min bror och far heller :crazy: Jag får en skum och rastlös kännsla redan tidigt på kvällen och nästan en motvilja att gå i säng trots att jag är trött.

Fick ett härligt medelande från mina nya stallisar idag. De skrev en gemensam hälsning att det skulle låna ut både transport och dragbil (fyrhjurlsdriven, vrålstark jeep) inför flytten. De kör gärna bilen och jag fick betala i hjälp och vänskap ;) De kommer att hjälpa mig hela måndagen om så behövs tills sista prylen är flyttad. Väl i stallet ska vi hjälpa varandra att komma i ordning. De skrev att de längtade efter mig så gänget väl är samlat :love:

Det känns som om jag fått underbara stallisar som inte äter upp mig!

Det är en fantastisk natt! Stjärnklart, fullmåne -15 grader. Har precis kommit hem från grannens glöggkväll. Med lite förstärkning av god Calvados.

Voff - SMS!!! Och jag håller tummarna för att det blir så bra som det verkar!

vaken igen.... 1230 i min varld och det var inte skont att sova..

valkommen nyisar. basta traden pa buke.. dar det inte finns nagon avundsjuka, harda ord och en gubbe som vi alla delar pa.. han alskar det.. hehe..skoj med folk fran resten av norden ocksa,

samma har betraffande vadret.. -18C sno under dagen, pallar i sina fleecefiltar och lilla Madeira tyckte det var sa skont att bli inlindad i den.. I morgon natt far nog aven bullarna (norska fjordis - runda goa varma gula lussebullar ar de) ha pa sig varma tacken.. det skall bli -26 da sager de mednordlig vind.. Ar det du tant camelo som sander det soderut???

Tant brimmis, glom inte att plocka upp ditt paket fran bussgods..
Voffie, sallar mig till de andra, med tanke pa hur J har behandlad dig under aret, SMS ar vagen att ga. Du ar inte skyldig att ge henne NGN information nar du flyttar.. och synd att du inte kunde gora det tidigare.. Och nasta gang du ar i stallet, ta skottkarran och ta span fran folis box och lagg over i ditt stall, inte mer an ratt. han spenderar ju mesta tiden dar i alla fall verkar det som.. Och som sagt, kor med sms men du har ingen skyldighet att tala om for henne nar du lamnar.. Inte alls.. just som sagt, sms dar du sager tyvarr jag kan inte fodra i kvall (monday) da jag inte langre ar i stallet.. Men vanta med att sanda tills allt ar ur och kelly pa vag darifran.. Kanske om du kan, ta med en hobal varje kvall och droppa av pa nya stallet.. eller lagg i garaget/nagonstans.. desto mindre att flytta sen.. Jag kommer att sitta som glued har med popcorn jag med..

annars inget nytt under grantopparna.. de efterlangtade armefiltarna som var sokt efter har blivit funna.. I eslov!!! med frakt och inkop kom de till 200 per filt, jag kopte 5 och de har till och med oljetter sa filten kan knytas ihop och bli riktig hastfilt.. for att inte glomma, sadelfilt under manskapssadel, eller med hjalp av tva pinnar och en presenning en bivouac (stavas det sa), ett sant dar shelter for manniskor att sova i, och allt annat mysigt.. Underbar xmas present till mig sjalv..
Och pa den fronten blir det inget. Jag ar inte sa dar jattefortjust i julmat i alla fall, sa kor nog med sa vanlig mat som jag kan, gar pa julotta och satter ljus pa gravarna och det far bli allt.. Kanske julotta kaffee hos kusin, dock pratar de om 18 cm av sno har pa julafton, vet inte om jag kan halla vagen oppen... och kyrkan ar 30km fran har.. ja det loser sig..Annars finns det ju radion ocksa..
hoppas alla har haft en bra natt, och ni far vakna upp till en fortfarande skottad omgivning.. nattis

Jo jag måste bara berätta om min otäcka/häftiga uppplevelse från i somras.

Jag var inomhus och hör hur ena hunden skäller och skäller och skäller utomhus, men inte som han brukar om det kommer någon utan detta är ett annorlunda skall.
Jag tittar ut men ser honom inte, ber honom vara tyst, men icke...
Han är i ett skogsbryn precis jämte huset..

Jag förstår att det är något särskilt så jag beger mig snabbt ut och in i snåren..
Då ser jag hur han står öga mot öga med ett djur lika stort som han själv (ca 50-60 cm hög kanske) och de tittar varann stint i ögonen.. det andra djuret är helt tyst..
Jag tycker först att det är en raggig hund, gulbrunaktig, men ser jag.. TOFSARNA på öronen :eek:

Ett Lodjur har kommit på besök, och det var inte friskt så raggig och tunn..

Hälp..vad gör man :confused: jo jag tjoade på hunden.. hmm eller ylade..KOM HIIIIT !!!!!
Han hade svårt att släppa blicken som etsat sig fast i lodjuret, men till slut så löd han och kom stilla fram till mig.
Så fort som han gick mot mig så gick Lodjuret lugnt iväg åt andra hållet.

Hjärtklappning ? Oh min gud JAAA .

In gick vi fort som f..n och sen ringde jag till närmaste grannarna för att varna. Som sen ringde vidare för..det blev ett pådrag direkt från jägarförbundet och t om länstyrelsen som kom ut och jag och framförallt hunden fick visa vart Lodjuret försvann.

Gissa om det hade satt revirpink både här och där. Det stank "katt"piss.

Det visade sig sedan att fler människor runt omkring hade sett detta sjuka djur, orädd eller desperat hungrig. Det hade t om gått upp på en veranda i grannbyn och tagit huskatten, orkade väl inte jaga vilt.

En annan lyckades filma när hennes katt jagades av lodjuret, de försvann men katten kom tillbaka några dagar senare tilltufsad, blodig men hyfsat ok.

Så med facit i hand så är jag verkligen glad att min älskade hund lever och att han vågade stå upp mot Lodjuret :love:
Inte vet jag om det hade kunnat bli en fight dem emellan, men blotta tanken är ju hemsk.

Vad som retar mig är att jag inte fick med mig mobilen ut :cool: , jag hade kanske kunnat fota (om jag hade haft is i magen..förmodligen inte)

Det är för övrigt hunden på avataren (spansk Podenco)
Jag tycker själv att han kan vara värd några :banana::banana:

Hoppas ni orkat läsa, det kom över mig igen när jag läste om lodjur här innan.

Senast ändrad:

Usch då!

Sambon jobbade natt för ett par år sen och när han kom hem runt 4 på morgonen låg det en dimma över åkern och grusvägen.
Ur dimman glider ett stort lodjur ett par meter framför bilen och försvinner på andra sidan.
Han tyckte att det var helt magiskt :)

usch usch usch.. mountain lions ar otacka.. du kunde inte ha skjutit den?? jag menar om den var i hagar tror jag man far gora det.. eller om de ar sjuka.. men sen detta ar sverige sa du skulle sakert ha haft 3 copior av allting innan du fick skjuta.. lol
jag hade manga mountainlions som kom i flockar och tog nyfodda kalvar.. speciellt de riktigt nyfodda.. mama kossa sprang forstas, och in kom de och mumsade.. tack och lov att man fick skjuta som man ville.. likasa med coyotes Och DE ar nasty..
Hade katter som forsvann bara sadar.. och bunnies.. massor av bunnies bara went poof. lol.

Bra att ha hund, manga nanners till vovve och yep tur han lyssnade.. men formodligen var mountainlion for svag for att ta sig an ngt storre..

Har pa torpet kor vi med radjur och algar.. En rav emellanat och sen forra vintern hade jag varg pa garden.. Det skall tydligen vara nagra som springer har i skogen.. Bjorn skall ha siktats men tack och lov inte har.. lol.. Och nu, aven om tant el camela sager annorlunda sa sover nallarna.. Och isbjornar finns inte har.. Enda isbjorn aktigt ar den dar feta bullen kladd i sno..
nej nu skall jag tillbaka till sangen..

Va skönt att flytten är bestämd.Sällar mej till alla andra och tycker sms men jag skulle inte skicka ngt förran på måndagen:devil:
Låter som att det blir toppen på det nya stället

Tanter tanter , nu får ni ta o sansa er :) vart tog julefriden vägen . Ni kommer inte få några klappar alls ju av tomten .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar