”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ännu en ny. Så roligt! Du kommer att trivas här hos oss, där alla är snälla och uppmuntrande, aldrig några hårda ord. Norska är jag rätt van att läsa (och lyssna på) men det tog en stund innan jag kom på att "sau" är det vi kallar "får". :)

Välkommen ! säger jag som också är ny :)

Har precis vaknat, somnade som vanligt, sittandes den här gången så nu sover rumpan också, det är inte skönt när den vaknar (sockerdricka ni vet) *fniss* hur ska jag nu kunna somna till kvällen ? Ska ju upp igen vid halv 5.
Jag hatar:devil: dessa förmiddagsveckor. Kan trösta mig med att det bara är imorron kvar att jobba denna vecka:banana: Ska inte jobba förens nästa vecka och då bara onsdag- torsdag:bump: fast då är det den förhatliga eftermiddagsveckan:devil: Shkitsamma jag får se det som en liten julsemester:D nu blev jag glad igen

Vill ni veta en hemlis?

KL

Är bara in en snabbis, har precis landat hemma efter hela dagen i staden.... Alla klappar är färdig, höet hemma så nu tar vi julmaten på onsdag.... Fyfasiken vilket före...det blåser på höjd och snöar på tvären.... jaja, tur man är norrlänning...

Välkommen du nya vän... hoppas du kommer trivas...

återkommer imorgon, utvilad och fräsch i både tanke å öga....

Ha en god kväll alla underbara...

Ja ja ja det vill jag nu nu:bump::bump: otålig

Åh, berätta! Du vet hemlisar mår bäst av att man delar med sig av dem! :angel: :D

Väntar ivrigt!!!!!!!!!!!!

S

Nu har min "Kära" Stallis gjort det igen...så jag flyttar på måndag. Hade jag kunnat tidigare så hade jag gjort det men vi har begravningsplanering, julstök, och det ska matcha med hjälpen av mina nya stallisar så måndag är snabbast möjliga. Stallis vet inte om det. Hon tror vi ska flytta samma dag. Det har Hon bestämt och den dagen ska vara på tisdag eller onsdag nästa vecka. Det har hon också bestämt. Jag har sagt att jag kanske behöver flytta tidigare men hon körde på att hon inte kunde förens då. Inte ett ljud om det passade mig!

Idag var det värsta snöovädret. Det var på håret att stallis kom fram till stallet. Eftersom plogning funkar sådär så vågade hon inte släppa ut hästarna ifall ingen kunde komma in dit sen. Så pållarna har stått inne. Och givetvis så åkte fölis in i min box:mad:

Igår var boxen jättefin, idag totalt nergrisad och fyra fulla kärror åkte ut på dyngstacken. Dessutom hade hon haft mage att köpa en hel bal spån till fölis box och då kunde hon väl för :devil: köpt en till mig med som tack!!

Så jag fick nog och ringde mina stallisar. På måndag går flyttlasset :banana:

Men för sjutton!Håll oss inte på halster...måste gå och lägga mig...vill veta innan..! Tack,nu kan jag sova! Lycka till!

Senast ändrad:

Så mirameja, nu kan du kissa, borsta tänderna och gå och lägga dig ;)

Sabla människa:devil:

Bra, det gör du helt rätt i! Ge henne en uppåtluv innan du åker därifrån :devil:

ja hejsan ja e en häst galen tant på 54 år. rider alla dagar jag är hemma från jobbet. jobbar på sjön. 7dagar borta 7 dagar hemma mums lillsemester. det enda som saknas i mitt liv är en häst galen gubbe. hahaha . fortsätt med med den här tråden det är roligt ha en bra dag och natt

Hästgalen gubbe har vi ju här, fasst han tillhör väl oss alla vid det här laget ;) Välkommen till oss.....

Vi blir fler o fler fortare än man hinner logga in :D Välkommen hit till vårt glada gäng!

Bra, det gör du helt rätt i! Ge henne en uppåtluv innan du åker därifrån

Det är jag för feg för. Jusst nu undrar jag hur jag ska våga säga att jag drar ett par dagar innan hon hade tänkt. Hon kommer gå i taket :(

Ett sms kanske?:grin:

Det får hon väl leva med! :devil: Hennes problem inte ditt.

Styrkebananer :banana::banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V