”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Pinto fungerar utmarkt.. jag sover normalt mellan 1130 och 1215.. men annars ar jag uppe hela dagen.. da kan jag satta in pengar innan du aker till bussgods..

atergar nu till korv och mos...toots

De ser ju glada ut!

Jag och dottern beslutade oss för en halvvilovecka den här veckan. Nån promenad, eller liten skogstur om vi känner att vi hinner och orkar. Ibland måste man bara hämta andan och tycka att det är kul igen. Just nu är det kallt, mörkt och lite motigt...men pålle är pigg och glad, och dottern har lovat att ta första uteritten:) framåt helgen.

Vad härligt detta ser ut! Ja vintern är fin.....på fotografi!!!!

Vatten ja,det är bara jag som är fjantig!! Jag värmer vatten till pållarna för jag tror inte att det är nyttigt med varmt vatten direkt ur kranen:angel: Jag får för mej att pållarna ska drabbas av all världens magåkommor ifall de får det:D

Å andra sidan skulle jag idag inte kunna ta varmvatten i stallet då jag inte satt upp vv beredaren ännu. Har flyttat en del,renoverat typ tre stall de senaste 5-6 åren och fixat till, precis som jag ville ha dem....... men när jag kom hit gick luften ur mej:cry:
Har bott här i 2,5 år nu och här går det lååångsamt framåt.....
Ja,detta är det tredje stallet,då

Tajger! Skulle du komma på bättre tankar så kan vi ju åka ihop!!:laugh:
Jag menar ang Skagern

*KL*
Jag var i skogen på vilda ponnyn idag.
Om Theodor(hingsten) är som en Volvo, då är Danny (ponnyn på 30år) som en ferrari.
Allt blir så tyst i snön, så det var helt ljudlöst när vi red av den slingriga vägen med 110km/timme.
Så plötslig red vi på ett vildsvin som stod med huvudet i snön för att beta!:eek:
Vi stannade rätt så bratt delvist av att ponnyn bromsade allt den kunde och dels för att vi träffade på grisen.
Nu vet jag att en ponny kan springa rätt snabbt baklänges!
Hade jag inte haft westernsadel, hade jag säkerligen landat på grisen!

Det är ju en idé. Har inte funderat klart än...

Det har jag:) Tar ju sån jäkla tid bara:( Fast det är klart,min är inte så stor,kanske skulle man investera i en större??!

KL
är som ett sagoland här, vi har -7 och det har snöat 4 dm totalt mellan lördag och idag, ovanpå de mååånga decimetrar vi redan har. Är helt vindstilla idag men har snöat 2 dm, i stora mjuka flingor. Otroligt vackert! Var ute på en prommis med Herr Pålle vid hand i kvällningen, som att vara inlindad i sockervadd, tyst och fluffigt och mjukt ute.

sen att det är en mardröm med skottning, vatten, ta sig ut och in från hagen då snön går upp till låren på oss människor, samt hitta parkeringsplats i stan, är en annan femma. Att rida i skogen går heller inte längre, det är plogade vägar som gäller endast, är för mycket snö :crazy:

Haha!Tur det gick bra:).
Jag har precis läst på om vildsvin,hittade misstänkta spår idag,vi har inga haft tidigare men de är på gång även här.
Det stog att de kan vittra(eller om det var höra?)en människa på 500 meters håll så ni måste ha varit väldigt tysta.

Lite för spännande! Den ponny brukar aldrig vara räd för något, men nu var det som att han´s hjärta satt i halsen. Jag fick gå av och gå före, till vi var en bit från där vi träffade grisen.
Tur att varken gris eller ponny skadades. Vi blev bara lite chockade.

Här finns det massor med vildsvin, jag ser dom ofta när jag är på ridtur.
Det är när snön är så djup att de har huvudet under att de inte hör. Förra vinter när vi hade riktigt djup snö red jag ibland helt in på rådjur som betade.
Man är ju också själv rätt så tyst i snön.
Man borde kanske sjunga när man rider, dels för inte att riskera att bli skjuten av jägare och dels för inte att springa på vildtet.

Blander med inn her..
Er 38, bor i Lucky Næroset, Norge. Har endelig klart å overtale gubben til å være med å kjøpe en gård. Bor her med min mann, 2 katter, 19 villsau, ukjent antall mus og to hester. Har en kaldblods vallak som er sta, egenrådig og tror han er sjef og en følsom lusitano hoppe (les: DAME). De står på kaldstall med mye utegang - ingen problem for noen av hestene, aller minst den varmblodigste... Hun har en fantastisk pels som er bortimot vanntett!! og trenger nesten aldri dekken.. Hvem skulle trodd det? Vi bor i rovdyrterreng, en nabo mistet noen sauer som stod ved husveggen til bjørnen i fjor. Har vært hestegal siden jeg var 2 og klarte å snakke rent og har drevet med hest siden jeg var 7 da jeg endelig fikk egen hest.

Välkommen Alfama!
Ja, nu fick hjärnverksamheten gå på högvarv ett tag,är inte van att läsa norska men det mesta gick nog in.Är sauer det vi kallar får?Vet att mamma kallade de hon hade som liten för söer.

Välkommen, roligt att även norsk fristad blir presenterat här.:laugh:
Här har vi ingen björn, men även lodjur kan ta får(sau), dom har vi några av här. Vi har så många kaniner här, så det är sällan att rovdjuren tar annat.

Välkommen Alfama!
Ja, nu fick hjärnverksamheten gå på högvarv ett tag,är inte van att läsa norska men det mesta gick nog in.Är sauer det vi kallar får?Vet att mamma kallade de hon hade som liten för söer.
Sau är får. söer är suggor.:laugh:

Hej och välkommen Alfama till vårat glada gäng! Håller med mirameja, nu fick hjärnan jobba på ordentligt :D men snart är vi nog riktigt haj på att läsa norska oxå.

Här har det blivit kallare, -16 grader. Var ner till hästarna och fixade lite med hö och vatten och borstade bort is och snö från ryggen på dom.

Vatten ja, det kör jag i 25 l dunk på däckkärra från gubbens verkstad som var ett jättefint stall med 4 boxar när vi köpte gården. Men då fanns inga planer på att skaffa häst och vi köpte gården för att gubbens däckfirma blivit för stor för ett vanligt villagarage så vi rev ur stallet :eek: Hade ju behövt det nu men men........får väl göra om det när gubben lägger av med sin firma.

I morron ska jag i väg och förhoppningsvis handla klart julklapparna så jag åker på fm och kommer hem när jag är klar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar