”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Det skulle vara kanonkul! Ungefär när ska det gå av stapeln? Så jag vet hur lång tid jag har på mig att hitta rätt häst åt mig. Oh jag önskar mig en silversvart islandshäst:love: av tomten :idea: en riktig töltmoppe :bump: (önskar, önskar, önskar)

Härligt att ha dej med,skojandes,Voff:laugh: Det bli säkert ups and downs lite då o då här framöver,men kul att du är här nu! O du har ju oss:D

Då säger jag välkommen:laugh: till alla nya! Är ny själv o trivs förträffligt!

Å så lite självömkan då:eek:
Denna helg har varit lite kämpig,framförallt pga mitt dåliga samvete.
Jag har en son som har en cp-skada och han sitter i rullstol. Han behöver hjälp med i stort sett allt,mat,toa,förflyttning mm. I normala fall har han assistenter men denna helg var de två som hade helgpassen sjuka. Ringde de två andra ordinarie samt tim.vik men ingen kunde jobba (vi är egna arb givare så det finns ingen stor pool att plocka ur) så då fanns det bara ett alternativ kvar:Jag!
(Jag får inte betalt,samt fick tacka nej till två nätter,lite surt)
Med fem hästar att mocka åt osv kan ni ju räkna ut själv hur det blev...
Jag har sprungit som en skållad råtta mellan hus o stall i tre dar!!
Och den stackars sonen placerades framför DVD`n......
Som tur är förstår han allt man säger och som tur är,är han uppväxt hos mej,eller inte.....?! Men sitta ute i stall o glo har han ledsnat på,fullt förståeligt! Men ändå,jag vet att han har skittråkigt o att han inte alls vill sitta där o glo på DVD o ändå säger han hela tiden: Det går bra,mamma!
Men fyyyyy vad jag mått illa....!!
Kompenserade genom att laga extra god mat o fjäska med blåbärspaj till fika,han är en riktig gourmet!
Men vad hjälper det ? Har fruktansvärt dåligt samvete......

Hästarna har jag i stort sett sagt hej o hej då till,tror inte dom bryr sej speciellt mkt!
Skotta vad är det?? Nä här ligger snön kvar......Vet vad jag ska göra imorgon:D
Jag vet oxå att ass som arb i morgon är frisk:laugh:

Ha inte dåligt samvete! Du gör så gott du kan, det ser båda son och hästar.
Där är ingen som tycker du ska orka mera. Alla är nöjda, så varför har du dåligt samvete?

Jippiii jag klarade att få in en avatar, tror jag iallafall, men nu ska jag gå och lägga mig, ska upp och jobba tidigt, måste gå upp halv 5. Hoppas att det slutat snöa så att jag slipper skotta till råga på allt ;) natti natti

Tack Karindk!
Men jag vet ju hur illa hans kropp far av att sitta så mycket på det viset och att han vet att stallet måste göras och att han inte vill göra mej mer ledsen!
Lilla hjärtat:love:
Nåja,han får gå på sin dagliga verksamhet i morgon och han var skitglad när han lade sej iallafall! Känns bra!

Cho, jobbig helg, och jobbigt nar son inte fick rora sig mer.. MEN han forstar sakert ocksa att det var ett undantag till normala regler och pa sa satt orkade med det hela.. Jobbigt med assistenter som inte kommer nar de skall, forstas sjuk kan ju alla bli.
Lite sno pa backen dor ingen av, jag skottade men det snoade igen lika fort.. jag tittade pa det och sa, yep fula ord och gick in lol.. sa lange jag kan oppna stalldorrarna ar det ok. Och jag hittade min bil ocksa.. den fick sig en omgang med kvasten.. Kanske de plogar min skogsvag i morgon (rottneros sater tar hand om det, jag bor i deras skog....) sa jag kan ta mig up och stocka upp pa matfronten..Annars far det nog bli per Valdemar till vagen och be kompis gora handling at mig..och pulka upp for backen..
Skagern runt ja, samling 28 may sista riddag 3june, med hemfard antingen den kvallen eller nasta morgon. pris ungefar tja 4000 ar vad vi raknar men det blir nog billigare. Det inkluderar mat och annat godis, overnattning, vandringsled avgift, emergency pengar. och parkering for rigg i en vecka (50 per natt). Ho till palle ar inkluderat dock om du foder palle ngt kraft tar du med det sjalv..
Jag lovar jag skall forsoka gora ngt at det de har veckan..Det blir att stanna hemma over jul i alla fall, och jag behover inte laga ngn mat, inte dekorera ngt mer.... har massor av tid..och visst kom en kom alla, har 3-4 platser kvar..

Godmorgon!
Om du ska göra om pulkafärden från förra året kan du väl ta med filmkamera:D snälla!!!!

Skagern runt har jag funderat mkt på,undrar om jag inte skulle fundera på att följa med? Så skönt det skulle vara!! Men har jag någon ridbar häst då,tro?
Har ju förstås de två gamla öken,men hur mkt kondition jag hinner jobba upp dom i återstår ju att se! Vad tror du,måste det vara topp eller kan man masa sej fram på halvfart?
Något föl blir det inte förrän sista v i juni,så om grannen tittar till så skulle det kunna gå:laugh:
Om inte assistenterna blir sjuka e.dyl........det har en tendens att alltid inträffa om jag ska göra ngt....:mad:

ok tess kommer med sin 18 ariga kelly, jag rider min 23 ariga valdemar, anne (kompis till mig) kommer med 20 arig arab, jag ar inte orolig for super kondis.. Jag pratade med en av de ansvariga om terrangen och det ar inte jobbiga saker.. inget klattrande eller sa.. sa semidecent kondition ar val att foredra.. ridstrackorna ar mellan 9 - 22 km per dag.. snigelfart.. mestadels skritt med lite trav emellanat.. och full gallop om vi kanner for det..det ar tankt att vara en relaxing trip, utan stress. njuta av naturen och sant.. och hoppas vi inte har regn eller moskis overallt. Sa kom du, satt skor pa pallar och slang pa en skon sadel, typ bestammer du sjalv och packa moskitnat och medel for dig och pallen och off we go..visst ja, det kommer att finnas pallar for uppsittning ocksa.. ett maste lol..jag satter dig pa mail listan, sa far du bestamma sjalv.. www.skagernrunt.se och vi startar pa moo gard.. du kan see sjalv .
fortfarande inte plogat har, sitter och vantar sa jag kan fa gjort mina saker...ha en bra dag alla

Och jag kommer med 13-årig arab, rena barnungen i sammanhanget. Men som kompensation är han den matgladaste hästen i hela vårt stall och lägger lätt på sig en klädsam liten mage av att bara titta på visset fjolårsgräs. :)

Aha! Som liten tjock nordis då!:D Räcker att han andas:D

Tant Kat,Jag kollar!

Å,så fint det är! Man blir verkligen sugen!! Ja,sätt mej på mail listan,tack!
Kan jag så vill jag med!

Kl

Godmorgon alla vänner.... har inte läst ikapp mig ännu men skriver en "Ha en underbar dag" hälsning till er innan vi beger oss ut på vägarna... ska till staden å fixa med klappar, mat, hö och allt annat tjaffs innan julefriden kan sänka sig.... just nu har vi myggfritt...- 22 så det blir inget rida i Roliga Skogen....

Jag återkommer ikväll men ni kan väl hålla en extra tumme för oss för tydligen är det rena rama trafikkaoset efter vägen...snörök, bilar som åker på tvärsan och annat elände.... :crazy:

Hej hopp från jag å El Camelo...

Fy Fabian!:mad: Ni får köra väldigt försiktigt!!

det fungerar inte!!! jhag har matat djuren men skall nu ut med vatten och det bara gar inte.. grrrrr..
tant pinto ar pa granngarden, inhandlar den dar fleecetacket.. woohoo.. forsoker fortfarande att hitta gubbes overskottslager.. 9 filtar for 400 ar ju superbilligt.. ja jag vet, jag ar livradd att jag skall frysa.. lol..
vagen ar nu plogad men inte min korvag.. far val ta full fart och forsoka ta mig ut.. sen glida ner for backen....
ha en bra dag alla.. en vag eller annan...

Om du inte hittat dem, googla på Militära filtar Eslöv

KL
Jag har hyrt ut stallet idag för att julfixa lite. Jobbar ikväll och natt. Känner att en förkylning ligger och lurar på mig också, så bäst att springa ifrån den..

joda mirameja det ar du nog.. jag har ingen koll just nu, for mkt i skallen, men skall satta ut lista med de jag har och sen far de som inte ar namnda/som vill komma hojta till.. Nagonstans i min puter gommer sig en lista med alla.. Den finns dar, var ar en annan sak lol..
Men nu har jag satt dig dar igen..

Lobell: Skall prova eslov.. tack

Du får hälsa grabben från en älgröv:D

Älgen-mitt nick
Ass- röv på amerikanska:D

Får man va med på ett "kanske"?
Måste kollahur jag jobbar och hur jag ska ta mig dit.
Är ev dotter och vidhängande fet ponny också välkommen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30