Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
*KL
Voff - nu kan du slappna av och landa, din mamma har inte ont mer, och det verkar som om himlen fått en ängel som kommer att sätta fart på dem "ovandär". Kramar i massor för det är fortfarande svåra stunder kvar, men det kommer du att hantera
Bruzare - välkommen till den goaste tråden på Buke
(och jag är inte Göteborgare
)
Det verkar snöa i hela landet, så också här
Jag gillar inte snön, men måste medge att ridturer i lagom mycket ny pudersnö är jätteroliga. Idag körde vi Gubbtjyv variant på ridningen - enbart två gångarter, skritt eller galopp
Prinsessan älskar galopper i snön när hon får stå på så mycket hon vill, jösses va fort hon kan springa
Fördelen med farten är att då hinner hon inte bocka, haha. Och hon har nog börjat få ganska bra kondis nu, blev varken svettig eller andfådd, trots högt tempo.
Enda lilla malören var när vi mötte plogbilen, den tyckte hon verkligen var hemskt så hon körde sin 180 grader och försökte sticka. Oavsett hur beredd jag är så hinner jag inte alltid med att stoppa innan hon snor runt (kanske ska börja kalla henne blixten?
), men då hon är så mjuk så kommer man inte ens i obalans. Bara sno runt henne igen och titta färdigt på det farliga vidundret.