”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag var för ordentlig och sökte på yllefilt :D men nu hittade jag rätt.

Hej och välkommen!

Hoppas du ska trivas hos oss.

KL

Idag har jag äntligen ridit, dock i ridhuset men härligt var det. Hästen skötte sig galant.

Här faller snön som manna från himlen, jag gillar den inte... men barnen gör det. Maken skottar å skottar, det finns inte mer plats på tomten nu för all snö. Igår fick vi ta hit en traktor med släp och en hjullastare för att ta bort snön som blockerar infarterna till husen på gatan. Kan undra hur mycket till det ska komma...

Voff, sänder många kramar till dig.

S.

*KL*

Läser och läser och läser...lagar, förordningar och föreskrifter. Skriver, funderar, formulerar och skriver igen...raderar...skriver om...nåja, ett arbete är hyfsat klart. Nu är det nästa:crazy:

Tur att jag jobbade hästarna igår för jag är inte säker på om jag hinner med nåt med dom idag.

*återgår till lagtexterna*:cool:

kl - Voff, beklagar sorgen, men det verkar ju ha blivit ett fint och lugnt avslut.

Bruzare - välkommen! Hur ser ditt framtida hästliv ut? Vad är planerna? Egen häst, ridskola, medryttare?

Själv har jag haft det lugnt med hästeriet (så lugnt man kan ha det när man har dem hemma...) i helgen. I fredags när dottern red kändes pålle halt, men igår när jag longerade lite syntes inget. Idag har dottern ridit igen, men jag har inte fått rapport än.

Igår körde jag till Lund och hämtade hem ena dottern som läser där. Mysigt att ha henne hemma över julen.

Nu laddar jag för morgondagen när jag ska ha ett julbord för drygt 50 pers på jobbet. Skönt när det är gjort, då ska jag börja fundera på min egen jul:crazy:

kl* Voff, tråkigt med din mor, förstår att allt inte är så lätt nu. Kram

Här har det snöat hela dagen. Hästarna tyckte det var lattjo att komma ut ur stallet i morse. Bus i kvadrat, :banana::banana: och lika kul att komma in nyss.

Välkommen till denna sidan :)
Hoppas du kommer trivas!

Själv bor jag bara några mil från dig ;)

kl
Japp ännu en dag med härlig ridning ute i snön,mkt skönare idag då det blåste knappt ngt.Hade glada hästar som njöt av galopper i snön.Hmm blev även en del glada bocksprång.
Sen när jag ändå var i farten så blev det skottning när jag kom hem och nu tänker jag INTE göra nått mer idag utan bara slöa:o

kl fran vem som helst...

ar nu inne fran stallet dar jag har sorterat ut foder och hastar med var de skall vara.. ijeets kan inte lara sig att ga in i sina egna boxar utan springer runt som just det ijeets och ater upp foder som de inte skall ha etc etc.. bullarna ar forstas varst..
Sa nu ar det slut med priviliges att ga in till stallet sjalv. Banne mig det blir en hast i taget och sakta gar det ocksa.. Men jag kan ju inte ha alla pallar i EN box eller hur..

Jag har en desperat forfragan.. Ni som anvander granngarden, kan ni titta nasta gang nar ni ar dar om de har Hansbos "royal" collection som ar fleecetacke i marin med svensk gul och bla kantband. i Storlek 125. Det finns ocksa regntacke och vintertacke och aven shabrack.. Och grimma.. Min granngard har slut pa 125 fleece och jag ville forsoka matcha Mirri med samma som Madeira och grimmor.. Jag bad dem ta hem mer men de sager Hansbo gor bara sa manga och nar det ar slut ar det slut.. Fleece tacket kostar ungefar 275 (tror jag det var). Och om ngn hittar, jag sander moolah plus shipping.. Jag har ringt till Alster och Kristinehamn och ingen har 125 storleken.. OK jag ar ingen prissy froken med mina pallar, men ville ha EN outfit som matchade.. Plus det skulle bli deras "go to town" outfit..

Skall gora lite tea och en julknacke macka med prickig korv.. sen blir det bingen... natti yalls

Ska in till stan imorgon så jag kan gå in och kolla vad de har.Om de har ,kan jag nå dej på telefon när jag står i affären?

*KL

Voff - nu kan du slappna av och landa, din mamma har inte ont mer, och det verkar som om himlen fått en ängel som kommer att sätta fart på dem "ovandär". Kramar i massor för det är fortfarande svåra stunder kvar, men det kommer du att hantera

Bruzare - välkommen till den goaste tråden på Buke :) (och jag är inte Göteborgare:p )

Det verkar snöa i hela landet, så också här:mad: Jag gillar inte snön, men måste medge att ridturer i lagom mycket ny pudersnö är jätteroliga. Idag körde vi Gubbtjyv variant på ridningen - enbart två gångarter, skritt eller galopp :p

Prinsessan älskar galopper i snön när hon får stå på så mycket hon vill, jösses va fort hon kan springa:eek: Fördelen med farten är att då hinner hon inte bocka, haha. Och hon har nog börjat få ganska bra kondis nu, blev varken svettig eller andfådd, trots högt tempo.

Enda lilla malören var när vi mötte plogbilen, den tyckte hon verkligen var hemskt så hon körde sin 180 grader och försökte sticka. Oavsett hur beredd jag är så hinner jag inte alltid med att stoppa innan hon snor runt (kanske ska börja kalla henne blixten? :p), men då hon är så mjuk så kommer man inte ens i obalans. Bara sno runt henne igen och titta färdigt på det farliga vidundret.

Va, var? nu blev jag nyfiken :bump:

Tackar men vaför skulle jag tro att du är Göteborgare? De står ju Katrineholm på" ort" ju :confused:

och det verkar som om himlen fått en ängel som kommer att sätta fart på dem "ovandär".

Hahaha...jag misstänker att redan nu sitter det en och annan för from ängel och undrar vem f-n som släppte in den där partyängeln genom St Pers port och muttrar om himlens förfall. :rofl: :rofl:

Tack alle sammans. Jag mår faktiskt bara bra.

Det var skönt att åka till stallet idag. Min vana trogen så körde jag i diket :o Nu var dock farten bara 15-20 km/h så det hände inget. Stollen som plogar vägen till stallet hade missat vägen och plogat ½ förmycket åt höger. Där är ett dike. Nu såg det ut som en slät och fin väg men när jag var några dm från snödrivskanten så borrade plötsligt framhjulet ner sig och innan jag fick stopp, ja då satt hla högersidan på bilen i diket. Som tur var så var det bara 200m till stallet så jag fick hämta hjälp. Lite traktor och tre starka karlar så var jag på hemväg igen :D

I morgon ska jag tillbaka till Sotenäs. Ska nog köra mitt i vägen för säkerhets skull så jag inte hamnar i diket. Det lär väl å andra sidan de jag möter göra...

Kramar Voff

Och föresten...Jättevälkommen Bruzare. Hoppas du kommer att trivas här. :)

::::sander GPS till voffie sa hon kan halla sig pa vagarna:::::: forresten hur skall det ga pa skagern? skall du och kelly ha eran egen vandringsled genom buskar or snar?? lol.. jag kan see det har, ngt stort och svartaktigt kommer flygandes forbi stackars valdemar, och med flip pa svansen brakar hon vidare .. helt plotsigt hor vi ett jadra hast och vid narmare undersokning har kelly igen disposed dig pa en tradgren..lol.. forhoppningsvis stannar hon, stallat ar ju "lite" langt att springa hem till. lol..jaja, kor forsiktigt kor mitt i vagen, gor vad det tar for att komma fram utan att landa i diket.. och for guds skull ta med dig ett antal fleecefiltar OM det skulle vara sa ni aker pa sniskan.. det ar kallt ute... ta hand om dig..

Bruzare du kanske är sugen på att delta i Skagernritt! Moholmarabs alias Kat håller på att fixa en långritt i Tiveden vid sjön Skagern. Du kanske hinner fixa en pålle till dess. Ska bli spännande och se vad det blir. :)

(Jag är hemma och vaktar häst och kommer möjligtvis med proviant och så. Jag bor ju så nära.)

Vi kommer bergis att genomföra ritten på vårat eget vis. Kelly har ju skrapat av mig i trädgrenar förr. Jag kanske får jogga skagern runt bakom henne med stigbyglarna i handen. Jag har ju vanan inne :angel:

Väl framme ska hon väl dra av mig brallorna igen. DET hade varit något för din kalender :rofl:

Jahaaa, goaste, vad trög jag är.......:D

Tack:D så mycket

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar