”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Gor en note for att saga att Mamma Voff blev en angel i natt. voffie kommer tillbaka nar hon orkar och har lust ar jag helt saker pa.... Skont att mama voff inte behover lida langre och sluta sin tid hemma med sina nara och kara runt sig..

Voffi är redan här......utvilad.

Sov av ren utmattning i natt (har ju varit vaken i nästan två dygn) Men klockan två i morse ringde min bror.

Mamma har nu fått sina änglavingar. Hon hade somnat in väldigt fridfullt. Hon var verkligen en kvinna som inte försvann i mängden. Färgstark, en humor som fick många yngre att sätta kaffet i halsen, ett rivhjärn som fick saker gjort och hade alltid tid för omtanke av andra. Det är bara några år sen hon var på AC/DC i Göteborg :D

Hon levde verkligen in i det sista och ingen dag gick till spillo. Idag känns det ganska skönt och lungt här hemma. Fridfullt. Vi ska åka iväg hela familjen och äntligen köpa julklapparna. Hitills har vi inte köppt en enda :o Granen ska också inhandlas. Känns skönt att vakna upp ur koman igen.

I kväll ska jag till stallet igen och krama på min älskade Kelly. Nu ska det nog bli lite struktur på vardagen igen.

Jättetack alla för era fina ord.

Kram Tess

Det var jag som skulle försöka mej på en rensning,när ja orkar:o men de täcken som är för små är 135

Skönt för er alla att det blev så lugnt .Ta nu hand om dej och din familj för nu har din mamma inte ont längre.Stor kram till dej

Skönt att hon nu fått änglavingarna. Verkar har varit en härlig kvinna i livet som gett er massor av fina minnen. Sänder åter en kram!

KL

Vill börja med att skicka en stor varm kram till Voff med familj... Ni har verkligen gjort ert yttersta för att ge mamma Voff en värdig avslutning och nu när allt är över kan ni andas ut och känna er stolta... Ni har vart helt beundransvärda....:bow:

Sen, tbx till Tant Cizma och hennes galna värld... här snöar det på tvären, Kamel med flock tuggar hö och retas med oss tvåbenta... Kamel fick för sig att han skulle bita mig i rövva nu i morse när han skulle få gå ut så nu är jag ruskigt öm på höger skinka... superkul...nä.... satikens till pålle å jävvlas på morgonen innan man vaknat ordentligt.... jaja, jag ska nog hitta ett sätt å hämnas...Är inte säker på att ridturen blir av, min kropp funkar inte så bra i snöoväder men vi får väl se hur dagen lider...

Ha en bra dag allihopa... vi lär höras med jämna mellanrum...

hmmm valdemar ar ju lite storre storlek.. lat mig mata honom och se hur stor han ar.. han behover en hel garderob.. mest da regntacke.. sa nar du har ork, sand mig en tanke...

Japp, då är det min tur att presentera mig: Jag är en tjej på 48 going 49, gift sen 88, 3 barn-flicka86, pojke88 och en till pojke90.

Satt första gången på en häst när jag var 4 år (syrran var 18 år äldre och ridlärare så man hade inget val :D )Nåja jag lärde mig rida på russ iallafall så jag blev en tuffing ;) , tävlade lite i hoppning upp till L:C på c-ponny (welch) Red sen på ridskola till och från, tills jag blev gravid.
Uppehåll i några år sen flyttade vi ut på landet (från Stockholm) till en egen gård med STALL :bump: nu kunde jag köpa egen häst! Det blev en fjording ja eller 2 då, ett sto med föl vid sidan och dräktig som sedan följdes hon av en shettis (svskäck) ett russ (fux) ett korsningssto (bru) och några islandshästar (1 skimmelskäck, 2 fux, 2gulbrun, 1 svart, 1gulsvart, 1 isabell, 1 brun).
Har nu avvecklat allt med häst och flyttat till civilisationen. Hästeriet pågick i 20 år.
Nu börjar jag sakna häst att ha häst och här står jag nu. Hästsugen, särskilt när jag läser om era bravader :) och nej, jag använder inte pall, det behövs inte till så små hästar :angel: men skulle inte tacka nej till en pall om erbjudandet fanns ;) hmm det här blev långt ...... Nicket är en "omskrivning" av där jag bor (Bruzaholm) hoppas att jag fick med allt nu ;) annars blir jag ju tvungen att skriva här igen ....:p

Jag ska kolla i min sadelkammare - har en bunt täcken... Fast jag har inget minne av att det var sprund på något av täckena.

Ja tack :) jag har allt varit här några dar och smygläst, och blev sugen på att vara med :)

Jag heter Anna i vanliga fall......

Att döma av din beskrivning av mamma , lär de bli en annan takt på harpospelet i himlen och gudarna lär sätta nektaren i vrångstrupen , kan behövas livas upp de gamla stofilerna :)

* går mot dygnhögen *

Tror du inte Kat menar att de ska vara bogveck på dem , de är de ju på de flesta täcken för rörelsefriheten , misstänker de är de hon menar :laugh:

Jo, jag förstod det - visste bara inte att de hette bogveck - vi tänkte väl utifrån fruntimmerskläder :).

Själv använder jag aldrig täcken till min kuse - hennes päls räcker långt. Vi har så bra där kusen står så de kan gå in i en stor manege ifall de vill, men nu på vintern ska de prompt stå ute i ur å skur.

var glad för de du :) Ädle springaren har väldigt bestämda åsikter om täcken ,

Häromdagen när de var skitväder stannade han i stallöppningen o helt sonika vägrade gå ut i ruskvädret. Efter en stund tog han o drog ner ett täcke framför sig och jag lade på de , sedan gick de bra o gå ut :laugh:

han väljer liksom själv :D

Välkommen till oss Bruzare... Hoppas du kommer trivas...

Tackar tackar, trivs redan :love:

Jag har köpt militärfilt i en affär nära mig som också har nätbutik,
har en liggande i bilen i nödfall.
Ska inhandla ett par till,en ska bli hundbädd,då men ett överdrag,det får bli julklapp:).Kanske måste ha en till katterna också,det är kokurrens om hundens plats redan nu:D.
De säljer även den i ren ull,den kostar 240 kr.

Om du är intresserad och det på något sätt blir billigare så kan jag köpa åt dig.

Jorden har förlorat en fantastiskt mamma, men himlen har vunnit en ängel.
Ta hand om er extra nu Voff!

KL*

Här har det snöat hela natten och det är ca 10 cm nu snö på den gamla som vi inte orkar ta bort.
Vi ska iväg sen och hämta hem ett lass halm.
Först ner och mocka..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA