Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
Japp, då är det min tur att presentera mig: Jag är en tjej på 48 going 49, gift sen 88, 3 barn-flicka86, pojke88 och en till pojke90.
Satt första gången på en häst när jag var 4 år (syrran var 18 år äldre och ridlärare så man hade inget val
)Nåja jag lärde mig rida på russ iallafall så jag blev en tuffing
, tävlade lite i hoppning upp till L:C på c-ponny (welch) Red sen på ridskola till och från, tills jag blev gravid.
Uppehåll i några år sen flyttade vi ut på landet (från Stockholm) till en egen gård med STALL
nu kunde jag köpa egen häst! Det blev en fjording ja eller 2 då, ett sto med föl vid sidan och dräktig som sedan följdes hon av en shettis (svskäck) ett russ (fux) ett korsningssto (bru) och några islandshästar (1 skimmelskäck, 2 fux, 2gulbrun, 1 svart, 1gulsvart, 1 isabell, 1 brun).
Har nu avvecklat allt med häst och flyttat till civilisationen. Hästeriet pågick i 20 år.
Nu börjar jag sakna häst att ha häst och här står jag nu. Hästsugen, särskilt när jag läser om era bravader
och nej, jag använder inte pall, det behövs inte till så små hästar
men skulle inte tacka nej till en pall om erbjudandet fanns
hmm det här blev långt ...... Nicket är en "omskrivning" av där jag bor (Bruzaholm) hoppas att jag fick med allt nu
annars blir jag ju tvungen att skriva här igen ....