”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Så sorgligt, men ändå så fint. Att få säga adjö i lugn och ro måste ju ändå kännas ganska skönt. Att få säga det man vill ha sagt. Och att din mamma känner att så många tycker om henne och har varit där.

Min pappa dog ensam på en motorväg på nyårsdagen när han var 42 och jag var 22. Kom som en chock och det var så mycket jag velat säga honom. Det var nästan det värsta faktiskt. Att veta att ingen fanns där.

Förstår att denna julen kommer av sig, men det kommer ju fler :)

Kram

Det är inte mycket man kan göra eller säga för att mildra sorgen efter en bortgång av en kär nära .

ord är bara ord även om de är ärligt menade o i dessa sammanahang tenderar de till att bli torftiga .

De är ju bara du som vet hur de känns o bara du som vet hur du skall hantera det o de är alltid lika svårt .

De kanske dock är på något konstigt vis lite skönt att få ett avslut , ni har ju kämpat så länge allihop och kastats mellan hopp o förtvivlan.

Ta de här med jul som ni känner för och tillåt er att sörja på de sätt som känns bra för er .

Trots allt kommer den en dag är ni åter kan de solen skina o värma era ansikten o livet återgår till de normala .

tänder ett ljus o tänker på er

Tröst kram!
Snart är det jul! Denna jul blir början på ditt nya liv. En tråkig period med din mamma´s sjukdom är nu slut. Nu kan du börja minnas henne som hon var när hon var frisk.
Din häst flyttas till ett bättre stall, så du äntligen får den glädje av henne som du förtjänar
Det är mycket jobbigt du äntligen kan lägga bak om dig, julen kommer att öppna dörren till en ljusare framtid.
Ibland är det den jul, där man åt kycklingklubbor och inte hade julklappar som blev den trevligaste. Kanske är det den jul man minns som den bäste, för att gemensamheten i familjen var som störst.

Än en gång en stor styrkekram .Vet att det är lätt att säga men försök ta det lugnt ,allt ordnar sej,tänk inte för mkt utan tag en dag i sänder.Du hinner med allt inom sinom tid.Kram

Tänker på dig, dina nära och kära. Ett ljus är tänt! En mycket varm kram till dig.

Kram Voff, din mamma får ett fint avslut för att du är där, bär det med dig!

Du orkar för att är det du kan göra för din mamma nu, Kramar igen för det är jobbigt och du måste hantera det

Åh vad jag känner med dig.
Har själv mist bägge mina föräldrar sista åren så jag vet hur det känns .. :(

Kramar från mig med !

sa var det da en ny morgon igen. tidigt jag vet men kroppen och framfor allt huvudet sager att det ar dags att ga up.. 530am ar ju normal getting up time aveno m det har varit svart pa sista tiden nar det ar sa morkt ute..Men jag har min cuppa som sakta vacker upp trotta eller sovande kroppsdelar och sen (om en timme eller sa) kan jag komma ut till mina alskade pallar..temp endast -10C.Inge mer sno over natten men har blivit lovad senare under dagen.. sa allt ar bokat, stallen och sen skottning/shoveling..

Jag hoppas alla har en underbar sondag

God morgon själv.... Även här är det en tidig morgon... kunde inte sova...

Lika bra att gå upp och ordna med morgonrutinen. Hundar skall ut... Kaffe skall på.. Ner till stallet och släppa ut damerna.
Här har det fortsatt att snöa även i natt. Så det blir skottning igen idag..:mad:

Fick läxa upp lilla Loppan idag.. Hon var istadig som en gammal åsna... Skulle först inte gå ur ur stallet... Och sen när hon väl kom ut ur stallet så slängde hon sig förbi mig och skulle försök dra eller nått... vet inte vad som flög i henne.. Efter att vi valsat omkring i djupsnön en stund så insåg hon att positionen bakom mig nog var att föredra ändå... :D Så hon rätade in sig i ledet och jag kunde hysta ut dem i hagen...

Hela karusellen försvårades av att jag hade Bäcka i den andra handen... Men hon skötte sig hyfsat. Jag får lägga min egen lathet bakom mig och börja ta dem en och en så jag kan agera lite bättre när Loppan sätter sig på tvären.

Tyvärr är jag begåvad med ett hiskeligt morgonhumör... Därför är det helt fel tid på dygnet för någon häst att vara istadig och vrång.. Risken är överhängande stor att jag tar i lite väl mycket när unga damer skall tillrättavisas...

Nåja... hon ville i alla fall inte gå ifrån mig när jag släppte henne i hagen. Och hon hängde efter tätt inpå när jag la ut frukosten... SÅ jag har i alla fall inte skrämt livet ur henne..

Nu skall jag dricka kaffe... Sen får det bli skottning och stalltjänst frammåt förmiddagen..

Vilken natt du måste ha haft!:cry:
Jag hoppas allt är väl med dig. Tänk på att du och din bror, behöver varandra nu.
Man måste inte vara stark, det är ok att gråta tillsammans.

God morgon! Här snöar det ihärdigt, morgonstöket är avklarat och jag intar min frukost. *häller upp kaffet*

Morrn , jag o morgnar är inte kompatibla , de kommer för tidigt på dagen :mad:

frukost intagen , kaffet 3 muggar urdruckna , snöar blir till att röja suck

* går o sadlar Springaren för en tur i snön *

Åh, jag gillar ju stilla morgnar :) ...skön stund med frukosten för mig själv. Blir oftast sur om någon vaknar innan jag är redo för det :o .

Mina springare får vänta till senare på dagen. Har en del hemstudier som måste avklaras:cool:

Ha en bra tur, bäste gubbtjyv :D

KL Ha en bra dag med springare och studier (var det inte du som var färdig i år Piraja? Vad är det du läser´? Om du skrivit har jag glömt... ).

Jag ska gå i butiker och uppleva lite julhysteri (eget val - för att det är kul att uppleva lite stämning) och sedan åker jag och dottern till stallet. Ska testa Kats (numera min) barbackasadel/padd.

Dagens tips:
Militärfiltar för drygt 100-lappen..... slänga över häst - sitta på, svepa in sig i, vika ihop och ha fötterna på..... Finns många ute på radannonser nu. Gäller även den tjockare varianten.

Jag blir färdig i slutet av januari om jag inte tabbar mig på examinationerna. Har klarat examination 1 i självskyddsteknik. Läser till kriminalvårdare :)

Morrn!
Håller med dej! Ensamma morgnar är bäst! Blir oxå sur om jag inte får en stund för mej själv:(
Och nu ser jag att vi faktiskt är i samma bransch:)

Snöar idag igen:cry: Hinner inte hålla undan av olika orsaker,denna helg har det bara varit dåligt samvete för hela slanten:cry: Detta är dock ingenting i jämförelse med Voffs situation,så jag ska låta bli att gnälla....!

Hoppas du kunnat sova lite iallafall,Voff! Tänker på dej!

Ja, av någon anledning är det min avkoppling när resten av huset sover och jag kan fika i lugn och ro. Bästa stunden på dagen:idea:

Kul att även du är i branschen ;) ... Kommer från psykiatrin närmast och har en hel del bra med mig därifrån. Ser fram emot att hoppa i selen i februari ;)

Allmänt så fortsätter snöandet. Det har tilltagit rejält sen mitt tidigare inlägg. Jag ser faktiskt inte skogen alls på andra sidan täkten:cool:. Efter studierna lär jag ta ett nappatag med skyffeln och maken får dras med snöslungan:grin:

Tant Ponny, var ser du radannonser for militar filtar? jag har letat och letat.. Var sa snall och sand var, jag ar desperate for mer..
Och har snoar det, pallar skall strax fa komma ut efter frukost inne. Sno i massor forstas, jag maste forsoka skotta lite i alla fall. Grava ur bilen..
Kom inte till stan fredag sa skall ner i morgon.. och vill da inte kora runt i en snovolvo..

Vem var det som skulle ha rensning pa tacken?? Jag behover 115 och 120 tacken.. Regn variant helst.. ENDAST med sprund (bogveck?) Mindre hela ok ocksa.. sa lange som duct tape kan anvandas lol...

Tänker på dig Voff.Hoppas du fått sova lite i natt.Försök ta det lungt med julen,det kommer fler.Kram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar