Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
God morgon själv.... Även här är det en tidig morgon... kunde inte sova...
Lika bra att gå upp och ordna med morgonrutinen. Hundar skall ut... Kaffe skall på.. Ner till stallet och släppa ut damerna.
Här har det fortsatt att snöa även i natt. Så det blir skottning igen idag..
Fick läxa upp lilla Loppan idag.. Hon var istadig som en gammal åsna... Skulle först inte gå ur ur stallet... Och sen när hon väl kom ut ur stallet så slängde hon sig förbi mig och skulle försök dra eller nått... vet inte vad som flög i henne.. Efter att vi valsat omkring i djupsnön en stund så insåg hon att positionen bakom mig nog var att föredra ändå...
Så hon rätade in sig i ledet och jag kunde hysta ut dem i hagen...
Hela karusellen försvårades av att jag hade Bäcka i den andra handen... Men hon skötte sig hyfsat. Jag får lägga min egen lathet bakom mig och börja ta dem en och en så jag kan agera lite bättre när Loppan sätter sig på tvären.
Tyvärr är jag begåvad med ett hiskeligt morgonhumör... Därför är det helt fel tid på dygnet för någon häst att vara istadig och vrång.. Risken är överhängande stor att jag tar i lite väl mycket när unga damer skall tillrättavisas...
Nåja... hon ville i alla fall inte gå ifrån mig när jag släppte henne i hagen. Och hon hängde efter tätt inpå när jag la ut frukosten... SÅ jag har i alla fall inte skrämt livet ur henne..
Nu skall jag dricka kaffe... Sen får det bli skottning och stalltjänst frammåt förmiddagen..