”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

ja de är bedrövligt , nä tacka vet jag när de regnar en vecka i sträck o leran står till knäna på hästarna.:eek:

hmm varför inte göra som med hästarna efter skada , ta de väldigt lugnt , kroppen behöver bygga upp sug efter en sjukdom innan man går för fullt igen.

ta de lugnt du hinner ju , jobben försvinner inte :laugh:

Men si n ska vi inte gå överstyr herr gubbtjyv.... hejda sig några hekto.... jag tar härliga vinter 100 gånger hellre än 2 regndagar med åtföljande lervälling:crazy:

Du är otrolig!Ute på hästarna i alla väder.Massor med :banana::banana::banana:till dig:)!

ähhhh var och slog på en tappsko på ett ställe idag o blir bara lite trött på o höra att de inte går att rida för de är för mycket snö , de är för halt , de är för mörkt , o tusen andra ursäkter .

snösulor o rejäla brodd o de är bara o dundra på .

hä'r är de perfekta förhålnaden på vägarna , packad snö o hur bra som helst o galoppa på o skogsvägarna är opliogade så där är ännu bättre .

ja ja vi är all olika tacka o lov :laugh: nu ska jag inte sura längre

Hoppas det går så bra det kan.
En jättekram på dej, Therese.

KL*

Har precis kommit hem från lite julklappshandling. Usch, vad stressigt det är i stora staden. Skönare hemma i skogen :)

Ska dricka kaffe, laga mat och mocka.

va handla julklappar :eek: kommer int tomten med det :o vad har du gjort för tokigt :angel:

Han lär inte hitta hit för vi får inga, så vi får handla själva, tyvärr.
Eller så är vi inte snälla nog.

Jag frågade 4-åriga sonen häromdan om tomten kommer med julklappar snart, och han svarade: Tomten åker med bilen till affären och köper dom!

Så det så!

Jag frågade 4-åriga sonen häromdan om tomten kommer med julklappar snart, och han svarade: Tomten åker med bilen till affären och köper dom!

Ja - han har rätt. Smart grabb :)

Hå hå ja ja. Dottern fyller 18 i feb. Jag har just beställt en resa för mig och henne till London på 3 dgr veckan efter. Det ska bli jättekul! :) Jag älskar London!!! Ska ta en tur till Harrods hästavdelning :) Förstås! Ngn som varit där? Fast - den (hästavdelningen) har tyvärr blivit MYCKET mindre nu - inte lika mycket att dräggla över längre.....

Mina skulle bli skogstokiga om de inte fick sina täcken men så är de riktiga fryslortar oxå:o
Måste ta ett röjande i stallet nån dag är en jä.... massa täcken de "vuxit" ur

Jag och dottern kommer vara där på lördagen fast vi har biljetter men tid finns ju alltid över;)
Ev åker jag ner även på torsdagen

Jistanes vad säger du ?? beställer du sånt väder får du allt ställa upp som borsthjälp till mina som gillar gyttjebad:mad:

Nja är mera illa tvungen hon ska helst inte stå för då blir hon tossig,stämmer på henne om man säger inte klok på en enda fläck är väl därför vi passar så bra ihop:o

vilken afton. massor av job for ngn anledning. dock inte mer an igar men ar jatteslutnu..och sedanjag inte har en telly har jag inga andra lav an att snopa hehehe

En tur på hästryggen en gnistrande kall och stjärnklar kväll slår absolut allt! Jag längtar så det är inte klokt, men snart så.

Snöandet och blåsten fortsätter med oförminskad styrka och vart står mina gullefjun? Inne i torra goa ligghallen och smaskar hö? Nej, mitt ute i hagen med rövarna vända mot vinden :p

*Snöskottning*

Hästarna har fått lite kvällstugg och nytt vatten. Snöar fortfarande, blåser också. Maken var vänlig nog att ta snöslungan och drog upp en plan utanför stallet så jag kan jobba hästarna där. Sluttar väl lite men det går att jobba lite skritt och trav lämpligt iallfall. Sen har jag ju fortfarande en massa djupsnö överallt om jag vill att det ska jobbas muskler:devil:. Vi har en sensorlampa utanför stallet/lon så platsen var given för ridplanen. Kan jobba med dom mitt i natten om jag vill. Skönt!

...men jag är lite förundrad över mängden snö som faller. Snödjupet har gått från ett par dm till över halvmetern bara på ett dygn. Men det är friskt och skönt :D

Mina tankar finns med dig Voff ikväll, i natt och framöver.

KL

Jag vill tacka er alla sååå mycket för era tankar och kramar. Det hjälper så att få några ord även på nätet.

Jag är hemma nu. Jag åkte ikväll från Smögen. Jag tror alla jag känner har varit hos mamma de sista två dygnen. De älsta bekanta ( de har varit vänner sen tonåren) satte sig och körde från Örebro bara för att ge henne en kram och några sista ord. Tillslut kände jag att jag gråtist alla tårar, kramat alla kramar och sagt allt jag ville säga. Både till mamma men också till familj och vänner. Det väntar ju en snöstorm så jag satte mig och tog ett sista enskilt farväl (det har inte varit lätt att få egenstunder när hon har så många vänner) sen åkte jag hem. Kände när jag åkte hem att jag var färdig och det kändes bra. Det enda som var jobbigt var att lämna min bror där. Han har inte kommit lika långt i accepterandet som jag. Sen fick han lämna bort sina små barn för sambon satt fast på flygplatsen i Amsterdam. Så han har haft mycket oro runt sig och det har varit tuffare för honom. Som storasyster blir man lite mammig då :grin:

När jag åkte hade hon hög feber pga att vissa organ har lagt av. Hon hade andningsuppehåll och lungödem så det kommer att ske under natten troligtvis.

Känns skönt att vara hemma i hemmets lungna vrå med sin lilla familj när beskedet kommer. Jag är redo för beskedet och i princip bara väntar på att min bror eller kusin ska ringa.

Längtar till stallet nu och att få göra klart där med och få ett avslut även där. Återstår att se om jag fixar det psykiskt och fysiskt innan jul. Vi har ju inte fixat en enda julklapp, julmat, godis eller gran så jag kanske ska lösa julen först......

Nu ska jag lägga mig på soffan och bara vara i tystnad ett tag.

Kram på er. Tess

Sänder åter igen över en stor och väldigt varm kram....

Skottat en sväng till.... Det som skottades i eftermiddags är ogjort arbete.. Och det vita faller fortfarande från himlen.

Gick ut för att kolla damerna... De var rätt våta och fulla med snö.. så de fick komma in. Det tar bara 5 minuter att ställa i ordning stallet för nattvisstelse så beslutet var enkelt.

Damerna stod i givakt vid grinden.. så de hade inget emot att komma in.

I natt,... får rådjuren härja själva med den mat som ligger ute i hagen..:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar