”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KL

Nu sitter jag på Smögen sen igår morse vid min mammas säng. Det handlar bara om timmar nu. Så Kellyflytt får bli lite förskjutet i några dagar. Stallis har fått bekänna färg och tagit ALL skötsel av samtlihga hästar. Jag kan bara hoppas att mina önskemål om saker och ting respekteras.

Nu måste jag återgå

Gick ut för ett tag sen för att motionera mig själv först genom skotta den lätta och kalla snön som fallit, och fortfarande faller. Kändes som onödigt att ta snöslungan för detta....:grin:...lyckades fixa framsidan vid bron och en gång ner mot stallet. Hästarna hängde vid grinden och ville ha mat så jag gav dom hö EFTER att ha skottat fram logdörren.

Konstaterade att Rocket är lite kall på ryggen, han har inte samma kvalitet på hårremmen som Lilly och det har smält snö på honom så jag tänkte ta in honom och värma upp honom samt lägga på täcke...går till stallet och konstaterar att maken "glömde" (???) köra slungan där igår:mad: så jag började skotta. Snön som föll igår var MYCKET tyngre än det som kommit idag så det tog på redan öm kropp. Fick fram stalldörren och skulle sen hämta täcket. Det var inte skottat fram till det utrymmet heller...SUCK!!! Gick in och beklagade mig så maken ska dra igång slungan strax....och snön fortsätter att falla:cool:.

Gör en liten paus och sen drar jag ut igen...

Kram till dig voff. Beklagar och känner med dig.

Voffie, jag vet vi har pratat mkt om det har och jag hoppas nu att det gar fort, din mamma behover inte lida langre.. och inte Ni heller. Inkluderat alla forstas..
J har val lite vett i skallen, kanske om du har mojlighet ring/sms nya stallkompisar och fraga om de kan kanske hamta Kelly och ta henne till nytt stall. Om det skulle krangla sig.. Vore jag narmare skulle jag aka ner..
Kramar till dig och dina och till Filip forstas.. Ring om du har tid och ork och vill...

Har precis skottat jag också... Det mest nödvändiga...

Även här fortsätter det vita att falla som manna från skyn.. Hästarna trivs dock. Bäcka tog precis en busgalopp i hagen så snön sprutade om hovarna på henne... Lilla Loppan stod bara och glodde... som om hon tänkte - snön är djup för dig... så jag försöker inte ens...:D:D

Bäcka fick jobba ordentligt... Fortsätter detta så tror jag att jag gör slag i saken och sitter in den damen under jul/nyårshelgen... Nu är det mjukt att ramla av tänker jag...:angel:

Annars var planerna att tömköra idag... Men min kropp ville annorlunda.. Har precis frisknat till från den ena åkomman när den andra drabbar mig.. Men nu är det nog en vanlig hederlig förkylning... Vaknade i morse med feber, snuva och en hals som rasslade väldigt illa... Det är ju f*n.... den här månaden går till historien som den sjukaste månad jag har varit med om..:cool:

:cool: Grävde fram skoteroverallen... drog på mig den när jag begav mig ut. Så jag frös inte i alla fall... snarare tvärt om...

Nu har jag i alla fall fodrat alla djuren... inklusive rådjuren som nu börjar göra besök i hagen... Nåja... Jag har ju storbalar till hästarna och de hinner inte äta upp hela i alla fall... så jag kan lika gärna dela med mig till rådjuren så slipper det förfaras...

Nu har jag varit ute. Maken hjälpte mig få fram täckena och jag koncentrerade mig på att pyssla med omvårdnad av bägge hästarna, longerade dom i djupsnön för att dom skulle få igång kroppsvärmen och sen lite mer omvårdnad. Rocket har nu vintertäcket på. Han var rejält kall om ryggen så han behövde lite extra värme. Lilly fick det fleecefodrade regntäcket för hon var inte alls lika kall.

Nu kan jag hålla mig inne ett tag innan det är dags för lite fodring och sånt ;)

Massor med styrkekramar till dej Voff!!

Vilken Häst:love: Piraja

Tant Kat,såg dina gödselproblem:( det finns kompostsäckar i presenningsmaterial,som är jättestora,använder såna själv för att bära ut hö.
De kan stå för sig själva så det är ganska lätt att fylla dem.Jag tog ut ca 20-25kg åt gången förra vintern när jag hade två fölston och de håller ännu!
Mina hagar ligger väldigt högt,så jag drog dem på snön uppför backarna,de glider superbra! Är inne på tredje året med mina,så de håller ganska bra!
Tänkte att det kanske är lättare än presenning!

Till alla,Vilka fina bilder o hästar!!

Till den nypåstigne,Hej o välkommen! Är själv V-åsare från början,eller jag hade iaf post adr V-ås o arbetade där!

Varma styrkekramar till dig å din familj....

Sänder många kramar till dig o din familj.

S.

Styrkekramar till dej från mej oxå,tänker på dej.

Pust hemkommen från stallet,har inte snöat så mkt här men det driver.Tack o lov för fyrhjulsdrift,driverna nådde över hjulhuset:crazy:
Nåväl pålarna fick komma in tidigt oxh det var de inte ledsna för,men tog ut 2 tanter som var spralliga värre än någonsin pga blåsten så det gällde att sitta stadigt i sadeln:laugh:
Nåväl blev lite härlig ridning i snön i alla fall

Kl.

Det snöar än här och jag har varit ner till hästarna och tittat till dom och fyllt på lite vatten. Båda två är alldeles våta på ryggen men det verkar inte bekomma dom alls. Kände i botten på isbjörnspälsen och där var dom torra och varma.
Nu har jag beställt ett Thermotäcke till Ina "i fall att". Det kommer säkert bara att hänga i sadelkammarn men då har jag ett hemma om det skulle behövas. Till Winnie köpte jag ju ett i panik förra vintern när det var mer än 30 minus men hon blev ju skogstokig när hon fick det på sej så det var lugnast att låta henne va utan :grin:

31944616.jpg

Här är min favoritbild! De är så vackra tillsammans å så är det vårsommar...

Men - du KUNDE (lägga in bilder)!!!! :) Ja - de är fina. Vårsommar vill vi alla ha. Brrrrr. Och jag som skrev lyriskt om att rida i snö någon gång i denna eller förra tråden. Jag GILLAR vit vinter (dessutom bor jag i (liten) stad så jag slipper slita så mycket som de flesta av er) - det tråkiga är att det blivit så isigt och hård skare.

Senast ändrad:

KL....

Här är det väldigt ömt å stelt just nu, chockade nog kroppen för mkt med mockningen idag..:angel: Iaf, snöandet har minskat så nu kommer väl kylan igen...förmodligen så blir det en sväng med El Camelo å polerz till Roliga Skogen... hoppas bara att det inte hinner bli så in i h-vetes kyligt iaf, är ju inte kul när snoret fryser till is i snabbare takt än man hinner snörvla:eek:

Pinto - vad säger du, ska vi ta och ses i Gbg nästa år? Ta en lite längre date denna gång och höra om fler hänger på? Jag kommer troligen inte gå på några tävlingar utan häcka vid paddocken (jag tycker att de haft jättebra program och hoppas på ÄNNU mer i år) - därför spelar det i stort sett ingen roll vilken dag det blir. Vi kan käka lunch någonstans i närheten (ex vis finns en superbra indisk restaurang i 10-15 min gångväg från Scandinavium - 5 fyrar i GP. Supergod mat!!!).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar