”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Nej jag bor ju 15 mil från Västerås men om du har vägarna förbi Sunnansjö ska du absolut höra av dej :laugh:.

Jag får kolla var det ligger. Är i Ludvika ibland också - det är väl någonstans i närheten??

Dit har jag bara 2 mil så nästa gång du ska dit kan höra av dej så kan vi ta en fika om det passar :laugh: Va jobbar du med eftersom du ränner och far så väldigt?

Lobell: Tycker du att denna häst (Dancing Moon) påminner om någon annan häst........? Eller misstar jag mig? Jag har inga fler bilder just nu.......
163037_1603932653092_1079388511_3159700_2783905_n.jpg

Kan det vara denna du menar? :)

31918775.jpg

Fast de var mer lika, innan jag jämförde med kort :)
Fast med ljusare man och lite slingrande bläs, så..

Senast ändrad:

image45.jpg

Påminner lite om min också ;)

BTW...nu har vi en snöslunga!!! Den har redan fått börja jobba med det som fallit så här långt. Trots att grannen var här och sköt undan det som kommit under natten är det fullt igen...och det kommer mera :cool: ... Så, det blev inget jobb med hästarna, får ta det i morgon.

Senast ändrad:

JA, din var nästan lite mitt emellan båda :)

Ja, vi får se om sambon får ordning på den igen. Var tydligen nåt som la av, och så måste vi sätta på kedjor. Är lite jobbigt att skjuta på den i uppförsbackar :)

Jag tror inte vi fått mer sen jag var nere förut, så jag slipper nog skotta när jag tar in hästarna, men min fina ridbana är översnöad :cry:

Jag tycker de ÄR lika. Jag kikade igenom flera bilder du lagt ut - och även om det är ljusare man och inte samma bläs så är de väldigt "typ-lika".

Piraja: Fick man längtan efter "skogsmulleliv" nu, eller???? Skulle du kunna lägga in en bild utan ryttare? Hästen på min bild är vår hyresvärd/tränares. Trevlig, personlig och otroligt social.

Samma här. Blev jättesugen på skogstur en sommarkväll, när jag tittar på kortet.
:)

Undrar om jag gjorde det igen, skrev och sen glömde posta...

Jaja, det är fredagkväll. Ponnytant, du är jätteduktig, keep up the good work!

Tack alla för uppskattning! Vi byggde ju gården för åtta år sen, det är klart att det är nytt och fräscht.

Lite interiörer
IMG_5230.jpg

IMG_5233.jpg
IMG_5236.jpg

Åhhhhhh Piraja.. vilken snygg häst du har :love:

Tajger... skulle gärna äga ett så fint stall :D :bow:

Här får jag hålla tillgoda med uteboxar.. inte riktigt samma sak.
Ladugård finns men takhöjden..och en massa annat måste fixas först :/

Saknar ett riktigt stall.. :(

Senast ändrad:

20080511.jpg
[/IMG]

Mor och son, Summer och Dandee .. visst kan man längta efter sommaren ;)

Bild030.jpg
[/IMG]

Summer, som jag fick för 9 år sedan (och ett av barnbarnen) :love:

SNIFF013-1.jpg
[/IMG]

Dandee hennes son.

Bägge rids och körs när andan faller på :D

alla finapallar.. och vackra sommarbilder.. man blir ju lite sjuk... och tanker pa skagern och hoppas ni allvarligt tanker pa det.. hittills ar det 3 som ar helt sakra, det finns alltsa rum for 3 till, plus chauffor/kokerska personen. det enda trakiga for min del ar ju att valdemar kommer att vara i jarlasa over sommaren sa det blir en void i flocken har.. men sen blir det desto mer underbart att hamta upp honom i augusti igen. med mig i canada/usa for en manad har han det ju battre pa camp an hemma...
jagkom bara upp for en kortis, nu ar det tebaks till sanghalmen..

Dit har jag bara 2 mil så nästa gång du ska dit kan höra av dej så kan vi ta en fika om det passar :laugh: Va jobbar du med eftersom du ränner och far så väldigt?

Jag ränner och far inte SÅ mycket som det kanske låter. Det blir en tripp till Västerås eller Ludvika då och då och till några andra ställen där min kära firma har verksamheter. Det är nog inte så svårt för dig att lista ut vem min arbetsgivare är. Tre bokstäver och röd logga :laugh:

Hmm, nej det finns ju en del sådana skyltar i Västerås... Själv är jag 38-årig tant som när min mamma dog i våras bestämde mig för att sluta längta tillbaka till uppväxten med henne och hästarna vi hade då - och göra slag i saken! Så jag provade med en foderhäst, bröt ett finger o två revben men fick blodad tand (bokstavligen...:crazy:) och bestämde mig för att jag skulle ha min drömhäst och göra allt själv, från början, som jag gjort när jag var yngre. Resultatet blev TS Cinthos, arab på 2,5 år! :banana: Den bästa, mest underbara killen i hela världen! Han och min hund (Vinnie 1,5 år, Cane corso) är lika nyfikna, lydiga, snälla och busiga när tillfälle ges! Gotta love them! :love:

valkommen cinthos.. till den basta traden pa buke dar bananas och grona jumpers anvands ofta och mkt..
vi har alla sorters hastar, dock verkar det som flingor (haflinger) ar den dominanta rasen.. annars finns allt fran rabarbers till kallbloods, med en och annan ponny in emellan..och vi alskar vara hastar, och har du pall ar det aven battre.. posta garna bilder av din palle och din pall och vovven med..
Din lilla kille ar tydligen jamngammal med mitt spoke. Rabarber pojkar ar helskona, mkt smarta men o sana busar.. Mirri haller pa att byta tander nu och det kliar sa forstas skall allting vara i munnen..
Skriv mer, kann dig valkommen och ha en bra lordag i snon...

Välkommen till i mina ögon bukes bästa tråd.Här är det bara glada miner och inga sura påhopp men visa gärna kort oxå;)

..// - och göra slag i saken! Så jag provade med en foderhäst, bröt ett finger o två revben men fick blodad tand (bokstavligen...:crazy:) och bestämde mig..//

Vassego - här får du din första banan för det! :banana: ...och så välkommen hit förstås!!! Tipsar om att även läsa igenom tidigare trådar. Det ska jag förresten ta och göra ikväll. Man glömmer lite....

tant ponny skall du med pa intresselistan for skagern?? skall snart sanda ut mer info...

Varmt välkommen i vinterkylan :D (nu var jag väl fyndig :angel:) Som sagt, här himlar vi inte med ögonen om nån gör nåt tokigt eller mindre bra utan här kör vi med vilda hejja rop och gröna hoppande bumlingar istället. Det är mycket trevligare. Nu vill vi se underverket på bild oxå. Förresten så heter min ena flinga Winnie, fast med W då :laugh:

Här har lördagen börjat så smått. När jag klev upp var det grått och minus 4 men nu faller snön och det har sjunkit till minus 6.
Har varit ute och pysslat om mina gullefjun och JIPPI, i natt har dom inte skitit en enda kotte i ligghallen :bow: I bland får man va glad för det lilla!

Tant Brimmis, du ar lycklig.. kanske de har lart sig att om de gar till "ut"huset sa blir det mkt battre i ligghallen.. hehehe, rumsrena hastar, inte daligt..
Jag maste fa ut mina, de har statt inne och atit hela morgonen och nu skall de ut och ata.. medans jag med hjalp av presenning skall forsoka fa ut shit..wheelbarrow har punka, och kan knappt komma upp i skogen/dyngstaden.. Sen blir det farska baddar, kor med halm just nu och forsoker inte att tanka pa varen nar allt skall ut..
Det snoar har igen, och det skall skottas. Jag mar ok, trott forstas men far bara ta ett tag och kora igang.. ha en bra dag..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar