”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ohh, han som körde timmer bilen stannade och kollade medans jag försökte komma upp när det inte gick så kom han fram och undrade hur det var. Att han skulle dra upp mig kom inte på tal, men han stannade ;) Att jag höll för långt åt sidan kunde ju inte han hjälpa, även om han kanske kunde ha försökt hålla sig lite mer åt sidan. Å andra sidan så är det lättare att få upp en vanlig bil ur ett dike än en timmerbil:p

Alla har lagt in så mycket fina bilder, och sommarbilderna bara älskar jag, är vi inte där snart ?:angel:

Idag snöar det som sjutton här, det vräker ner just nu. Jag tror inte vi ska vara jätteoroliga för att inte få en vit jul :)

Igår var det julavslutning på ridklubben med (saft)glögg, saffransbröd och pepparkakor. Mysigt och trevligt, jag tycker så om alla mina ridkamrater. Jag har sagt upp min plats på lektionsridningen, tyvärr. Just nu känner jag mig för stressad och att Lucas (10-åriga sonen) inte hinns med riktigt. Men helt sliter jag mig inte, jag har tänkt rida lite då och då när jag känner att tiden finns. Det blir bra det tror jag.

Just ja, jag snodde Kat's knapp ;)

God morgon! Jaså har ni fått nedrebörden till er nu? Eller kanske det snöade hos er igår oxå? Det var en av anledningarna till att jag flyttade söderut,snö o framförallt is! Men vad hjälpte det?:confused: Du bor ju i mina hemtrakter,jag bodde oxå vid mälarens strand tills för ca 8 år sedan,fast i strömsholmstrakten.

Idag är här kallt,brrr! Men det ser ut att kunna bli en fin vinterdag med sol o gnistrande rimfrost på träden.Synd bara att jag inte gillar den :devil: vintern!

Blandad vinterbildbomb:

Uppsittningsstenen
153.jpg

Plan B - Bänken
154.jpg

Räddningen
155-1.jpg

Stallet
156.jpg

Nya uterummet (kanske inte så hästrelaterat, men jag går ju förbi på väg mot hagen)
157.jpg

158.jpg

Nöjda pållar
162.jpg

Min sötis
161.jpg

15 veckor eller sa till var(dagjamningen)...

Detta gillar jag, låter ju inte så vansinnigt länge. blev sååå sugen på vår när jag plockade fram vårbilderna på Jane och la ut här. De var tagna den 9 maj.

Jag kikade på solens upp och nedgång 10-dagarsprognosen på SMHIs sida nyss. Det händer inte värst mycket med ljuset de första dagarna, men man ser ändå att att det blir någon minut sådär varannan dag från och med på tisdag :bump:

Vårdagjämningen längtar jag efter, BIG TIME, vi har isbanor överallt och ingen stans att rida! :mad:
Men Otto tycker väl lite vintervila är helt ok för hans del. :banana:
Och hagkompisen har inte heller några problem med att lägga upp hovarna på soffbordet. :bump:

Fina hästar du har Pinto!! Både dotterns och din egen. Svag för skäckar!

Taiger, ditt stall och hus! :love: Smart att ta gamla traktor däck till fodret, har letat efter något till våra två vildar, så nu ska jag terra maken tills jag får ett!!

Du har såå fint. Vill oxå ha matchat hus med stall :)
Har oxå tagit några vinterkort här, men mitt bredband är så segt sen igår kväll, så det kommer nog inte att funka.

här är 0 grader och snöö..

*Insnöad*:cool:

Fick sovmorgon i morse, drog mig mellan lakanen till halv 11 :o men det var välbehövligt!!! Maken tog hand om morgonsysslorna, tack tack!

Det snöar...det snöar nåt in i...ja det vräker ner och tung snö är det. Temperaturen ligger kring nollan och allt känns blött. Lär bli en attans halka när det kyler på igen sen. Hästarna häckar i lä och ser fram mot nästa högiva. Med tanke på deras pälssammansättning är det lite väl tufft att jobba med dom ordentligt idag så jag hoppas det blir lite kallare till kvällen så jag kan jobba lite på lina iallafall alt. tömkörning.

Har ägnat dagen åt tvätt, städ och lite annat upplock från kartonger som fortfarande inte gåtts igenom sen flytten hit. Nu tar jag mig en kopp kaffe och surfar runt lite...:idea:

Ååååhhh.... Rackarns vilket fint stall du har.... Blir lite avis... Skulle vilja ha ett nytt fint stall...:D Det vore nått annat än min gamla ombygda ladugård ...:angel:

Resten av bilderna gick inte av för hackor de heller.....

Inte riktigt insnöad ännu....

Men visst har vi mycket snö.... I går fick jag ut Husse att hjälpa till lite... Han fick hjälpa mig att få undan snö framför stalldörren på framsidan av stallet. Så nu går den att öppna igen....:D

Skotta upp vid baksidan fick jag göra själv... I dag har det fortsatt att snöa så allt jobbet är väl ogort nu när jag kommer hem i kväll....

Tur att stallet även har en direkt förbindelse med lösdriften.... Kniper det får jag ta hästarna den vägen... Det måste ju komma åtskilliga meter med snö om jag inte skall komma in i lösdriften utifrån...:D

Ja där har du det bra ju. Som har flera ingångar så att säga ;) . Lovar, det är något jag har med i planeringen när jag ska bygga det nya stallet till våren. ;)

Hej!
Kat - jag vill också vara med! Gärna i Juni - denna bild togs då (på min 50-årsdag - för er som inte var med i tråden då, med dream-boyen). Vet inte vad det är för kvalitetskrav eller "kulhetsfaktor-krav" dock.

Fast..... om det inte är för bråttom kan jag leta rätt på någon som kan ta en ny (roligare) bild. Jag vet inte om jag hinner till stallet förrän i mitten av nästa vecka (jobbar i helgen). Vi och pållen är särbos och det är några mil till stallet.

26689_1406776604314_1079388511_2710144_5674468_n.jpg

vad fint du har det! Har du inga bilder från stallet också att visa? :)

McMarco: är det sant?! Vänder det nu alltså? Underbart, precis rätta peppet att skriva i tråden, hurra!

Här har det busyrt snö hela långa dagen, vägarna är så smala nu i stan att det knappt går att köra tvåfiligt, pga snövallarna. Är spyless!

Pålle har dock motionerats tre dagar på raken, vilade i måndags, så idag blev det vila igen, det blåser isvindar ute, så han var himla nöjd att bara få komma in till melliset i boxen!

Tajger vilket kanonsnyggt stall:)
Brr här var det -19 imorse men nu på eftermiddagen snöade det lätt och var "bara" 7 grader så båda tanterna fick varsin sväng i snön,var härligt:D

tant ponny, det ar tva andor, du are qualifierad.. kulhetsfaktor ar alltid skoj men inte nodvandigt..har du fatt ditt far annu? jag sitter har och ar radd att du inte tycker om det, eller ratthal ar for stora eller ngt sadant.. vill du inte ha far du sanda tillbaks och pengar kommer tillbaks forstas..lat mig veta

idag jobbig dag, har vantat pa att en viss summa pengar skulle bli inforda pa mitt konto men det kom aldrig och nu far jag vanta till monday innan jag ka fa reda pa vad har hant.. hade lite losa planer att gora de fa julklappar som skall inkopas under helgen, med trip till stan (karlstad) men sa blir det da inte.. oh well, det finns alltid att gora har pa torpet..
och nu skall jag ut i stallet sa pallar kommer in i decent tid for en gangs skull.. jag ar trott, orken har forsvunnit for tillfallet..Men i morgon ar en ny dag...
Hoppas alla far skottat och en bra weekend..

Här skottades det i backar och framför stall i 1,5 timme igår kväll. Och idag fick jag skotta framför stallet i en timme.
Vi använder stallplan som parkering när det snöat i backarna, och den kändes enklast att ta :)

Och eftersom nåt slutat funka på snöslungan, så räknar jag med mer snö :)

31943063.jpg

Vad fina dom är!Ser ut att trivas utomhus lika bra som mina:).

Kl
Nu är vaccinationerna avklarade,vet var här i em,skönt!

Här har varit uppehåll hela dagen,temp -14 i morse och nu-5.Har äntligen fått upp fågelbordet.Tänkte strunta i det i år för det känns ofta stressigt att fylla på,alltid är det tomt när man kommer hem.Men nu känns det bra att det blev gjort.Såg dock inte till någon alls som åt idag,de kommer väl så småningom.

Har även lagt ut lite mat till vad jag antar är rådjur.Iallafall är det någon som har skrapat fram gammalt ensilage som jag kasserat på gödselstacken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar