”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ja jag har oxå den uppfattningen.Att de som var med från början fick superpriser som senare höjts o höjts för att sedan vara lika dyrt som alla andra alternativ..dessutom har det varit en del barnsjukdommar här,vad jag förstår,och flera har tröttnat.

tja bara att räkna :)

de jag har kostar 220 i månaden o jag ser på tv i datan men har en tv o parabol.

så vad är skillnaden i kostnad på de bredband du har idag o de mobila ??

säg 50 kr i mänaden eller en 1000 lapp om året , då har du mobilt bredband i 25 år för den kostnaden

tv licens får du ju lösa i alla fall .

låter som mycket pengar för väldigt lite , alternativ fins ju men valet är fritt som alltid:)

Ja,TV licens,operatör till TV,operatör till bredbandet o IP telefonin kostar ju oxå,även om det kanske inte kostar lika mkt,iallafall inte i början.(Heter det operatör?)

precis så länge du har en tv i huset så ska man ha tv licens oavsett om man använder datorn til de så den kostnaden blir den samma .

enda som skiljer är om bredbandet kostar något mindre än avgiften för de mobila men kan inte skilja mycket .

så är skillnaden på den kostnaden säg 1000 / år så kan du ju ha mobilt i 25 år för de pengarna .

Fy bubblan vad jag är trött på denna underbart vackra snön.
Hade önskat att man kunde ha den på enbart vykort eller nått. :crazy:
Jag vill verkligen ha vår nu så man kan rida när man vill.
Idag släppte jag ut hästarna i hagen som vanligt och traskar sen glatt iväg för att börja skotta gångar mellan hus och stall, då ringer gubben och har kört fast med lastbil på vägen hem och min bil står under snö, jaha, kan inget göra, han får gå hem.
På väg in i huset möter jag en liten frusen pålle:confused:, jaja får väl ta in henne då och går till stallet med den lilla tjejen.
Men vad sjutton, :eek: Det står 5 hästar inne i stallet, ingen ville tydligen vara ute idag och tog sej in på egen hand. :love:
nej nu väntar vi på att bonden ska komma hem och gräva ut oss ur denna hålan. :angel:

KL

Hehehe.....jag har varit lite klurig. Merparten av mina saker är nu i nya stallet :D

Saknas gör hästen, fodret, två täcken, två hinkar och ett grimskaft!

Undra om hon märker något? Nu ska jag njuta av kvällen. Yiiha.....:banana:

Haha!:laugh: Samma här,inga hästar ville vara ute!Bestämde mej för att vara välvilligt inställd till deras begäran och ta in dem tidigare idag o det var tur! Småslynglarna hade rivit staketet så det låg:devil:två avbrutna stolpar:mad: De hade iallafall inte vågat sej över tråden,tack o lov! Glad i hågen släpade jag nya stolp,en trädgårdsstol av plast och gummiklubban uppför backen i halvmeter snö:crazy:Tänker att slår jag utav h-te så går det nog......inte! Slog några slag men det hände inte ett smack så jag tog i.....och stolen sprack i x-antal bitar:mad:Där låg jag sprattlandes,svärandes spottandeso fräsandes! Fick fundera ut en annan kreativ nödlösning,hoppas det håller tills tjälen släpper!
Förbenade småglin!

ja benskörhet är ju ett besvär för den feminina delen :o sorry kunde inte låta bli , ber om ursäkt :laugh:

Hörru - det är ju fölis ben som också behöver kalken ;)

fan vad ni skottar, spottar och svär :D Jag är också less på den fantastiskt vackra snön. Igår kväll var jag ute och galoppade och travade med pålle i det underbara vinterlandet - sånt är fantastiskt. Men en dag som idag, med isvindar på tvären, yrsnö, samt frusna bromsar på bilen som måste till verkstaden i morgon, är bara BLÄ.

Go kväll...

Hugger sista knappen som vanligt.
Busväder idag... men det har väl de flesta andra också haft...
Blev vittne till en otäck trafikolycka idag... Jag och arbetskamraterna skulle ta oss till Huseby bruk för julbord. En mötande bil tappade väggreppet och sen sladdade den runt lite för att sen fronta kraftigt med bilen framför oss.... Det kunde lika gärna varit vår bil...:eek:

Det blev till att snabbt.. få undan vår bil och sen hjälpa till på olycksplatsen tills polis och räddningstjänst kom till platsen...
Båda förarna klämdes fast i sina bilar men bara en av dem var allvarligt skadad.

Jag kan meddela att jag körde försiktigt resten av dagen och på vägen hem.

Väl hemma så var det som vanligt ... mycket att stå i innan jag kunde slå mig ner framför datorn... Damerna var blöta och isiga efter en dag ute i ruskvädret. I natt blir det stallet för dem så de får möjlighet att torka upp.

Nu skall jag glutta på tv en stund och sen är det bingen tidigt i kväll

Åhh huvva va otäckt :eek: Hoppas det inte blev alltför illa med folket i bilarna! Hur gick det för dej och kompisen, jag menar sånt där sätter nog sina spår!

Aj ingen rolig situation,hoppas att du kan flytta snart så att ni får lite lugn och ro.
Det ska gudarna veta att det inte är billigt att föda upp föl,blev sentimental nu och kollade på gamla bilder när vår fölis var 6 månader.Kan inte låta bli att sätta ut kort på i mina ögon sötnosen:love:
6mn.jpg

6mnader.jpg

Kat: Tusen tack för underhållningen i kväll :D Hade mer än gärna varit där och sett dej komma farande på din gula pulka :rofl:

Voff: Din stallkompis skulle ha en uppåtluv bak i nackhåren och en undervisning i vanligt folkvett!

Annars har det snöat mest hela dan här men inga mängder. Vi har varit iväg i kväll på luciafirande på 2 av våra barnbarns dagis och jösses va duktiga dom var. Dom sjöng för full hals så man fick tårar i ögonen!

Det är lungt... Men det tog lite udden av nöjet med att äta julbord.. det skall erkännas...;)

Återhämtat dej efter olyckan?
Tack alltid skoj att höra att de är fina:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar