”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tack! :)

Bidrar med ett par själv, det var en bra ide!

8eeb528c.jpg

Bild021.jpg

Uuuuuuuuuuuuuunderbart!!!!!!!!!!!!!!!!

S.

Nä,jag vet inte mer än innan:).Det var i stort sett bara en formalitet att bilda en förening så bidrag kunde sökas innan årets slut.Vi var så få där så jag höll på att hamna i styrelsen:eek:.

Hihi:)!Har du inte hängt med?Tant Kat gör en kalender,bakdel(ryttarens alltså) och ev.pall ska vara med.

Vilka färger dina hästar har:love:

Hihi:)!Har du inte hängt med?Tant Kat gör en kalender,bakdel(ryttarens alltså) och ev.pall ska vara med.
Min första bild jag la in är det närmaste man kan komma om pallen ska vara med, annars har jag många söta bilder på Poppis lilla söta bak :love:
Fat det stod ev pall, då har jag nog en...letar..återkommer..nej, det var bara Poppis bakdel som syntes.
Dottern får försöka ta något häftigt i helgen. Ska fundera ut något. Vad säjs om bakifrån när vi hoppar över pallen? bara det att den förb...snön är väl ivägen så man inte ser pallen.

Senast ändrad av en moderator:

Fina hästar! Och vad härligt det ser ut med sommar:) Längtar...

Pinto, fina pållar hos dig också!

Här blev det bara lite longering/rastning i ridhuset idag. Det har kommit 15 cm snö, kände inte alls för ayy rida den laddade stollen. Skickar upp dottern i morgon i stället;)

Härliga pållar!! Vilken underbar uppsyn han har den lille!:love:

Äsch vad tråkigt:( När man står å velar vill man ju gärna ha lite mer fakta så man lättare kan väga för o nackdelar:confused:

Calendar: Detta ar vad jag vill ha om ni vill vara med i den illustra, mkt enkla (photocopies typ fastsatt med paperclips ) calendar..

Namn riktigt och bukenamn (kanske jag kan lara mig da haha)
Hastens namn och eve namn pa pallen.
Photo av er sjalva och pallen och pallen (ev om sadan finns) taget fran BAKSIDAN, om mojligt.. annars gar det med baksida av folket endast men antingen pall eller palle..
Allt detta sandes sa med email till moholmarabs@yahoo.com
Om ni vill ha en copy, som jag hoppas ni vill, speciellt om ni ar med i calender, bor ni ocksa inkludera snail mail address..
So far har jag kanske 6 bilder totalt.. Det ar inte nog, visst kan vi fa ihop 12 bilder eller mer?? Och ar det mer bilder and manader, ja da far man bara dela pa utrymmet.. tva per sida eller sa.
Saknas annu ar en massa folk, tant brimmis tex. eller tant elcamelo, lilla grodan och andra ingen namnd, ingen glomd.. Sa satt igang och lat era kara ta bilder..
Herr Gubbe vagrar att vara med, han har ingen kamera sager han.. Eller, katten skall inte blanda sig med hermelinerna.. eller ngt sadant.. Oh well, han vet inte vad han kommer att missa..
Calender kommer nog att bli sen, men under january blir det utskick, sa satt igang och ta bilder.. Note igen!!! Detta ar en valdigt enkel sak, inga glossiga sidor etc, utan vanligtpapper x12 med vara andor (andar?).. en kul grej helt enkelt.. Vi ar ju sa bra att skratta at oss sjalva, sa varfor inte...

KL

Måste bara få gnälla av mig lite, idag var en dag när jag inte borde ha gått upp ur sängen :o

Morgonen började med att jag mötte timmerbilen på den lilla skogsvägen, han höll inte ut speciellt mycket men det gjorde jag:grin: Så jag slutade i diket, försökte ta mig upp med påföljd att jag riktigt körde fast, liggande på sidan. Fick vänta i två timmar på bärgaren, tog under tiden en riktigt lång promenad på 300 meter fram och tillbaka för att inte frysa. Ingen skada på något annat än mitt ego:p

På jobbet fick vi en vattenskada så jag blev utkörd ur mitt kontor. Den lånedator som jag har sedan 2 dagar för att min ordinarie la av gick sönder den också:angel:

Efter ridturen idag (där prinsessan var riktigt i gasen, hon hade kul) när jag skulle ta av mig hjälmen så insåg jag att jag nog glömt att ta på den, den var i alla fall inte på huvudet på mig:rofl:

Men ridturen var kanon:love:

kl.
Skäcken är dotterns och unghästen har vi ihop.
Detta är min pålla (fast inte jag som hoppar)
huh.jpg

Candy-1.jpg

lol later som du har tappat huvet ngnstans dar.. men glad inget allvarligt hande med dig nar du var ute med froken princess.. trakigt med bilen dock.. och glad det ite var sa kallt idag som det var tidigare dagar..

och med detta skall jag ga och ha en date med herrn Blunder, och svava ivag till never never land...nitenite

Annars är ju detta en klockren rumpbild.
31942098.jpg

Inte lille utan lilla:)
Hmm fast numera har hon växt om morsan sin med hästlängder:D

Stackare:cry: Men dagen slutade ju bra iallafall:laugh: trots bortglömd hjälm! Min dag började igår kl 7.30 och jag tänkte faktiskt avsluta den nu,innan jag somnar med tangentbordet som kudde:D

Du kan ju trösta dej med att du inte skadade dej, bättre att hamna i diket än under timmerbilen. Fast det va ett jäkla sätt att inte stanna och se hur det gick och ev dra upp dej, det hade väl en timmerbil klarat.:devil:
Själv tappade jag hjälmen i vattenhinken:D så det bara droppade om den, då var det bra med iskyla för snart frös det till is och slutade droppa.:D

Låter som en underbar ridtur, jag får nog inte tid att pulsa fram med mina detta året, måste ju gräva mej ut ur den h......s håla. :mad:
Ikväll fick vi i alla fall en (vad någon säkert tyckte vi behövde) lång promenad
För att hämta matvarorna från lastbilen som gubben satte i en driva.
Detta tog oss över en timme i knähöga snödrivor. Men nu står äntligen maten i ugnen och snart ska jag få lite mat innan vi ska gräva lite till, sen sova för att fortsätta i ottan igen. :crazy:

F´låt.....iaf en härlig utstrålning:love: att det är en hon gör ju inte saken sämre:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar