”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KL
Nu har jag fått bananer för att jag vågat hoppa. Nästa mål är att våga sitta upp/av utan assist (med bara pall). Visar några bilder för att ni ska förstå att det faktiskt är allvar (vilket även mitt hopp-fobi var). Det värsta är att sitta av - så jag SKA sitta upp själv före 1/2...... :eek:

SKIT OCKSÅ. NU MÅSTE JAG BE NÅGON ATT HJÄLPA MIG.... :crazy:
73105_1532944398430_1079388511_3024340_7039666_n.jpg

TACK FÖR PALL. HMMM NU TROR HON ATT UTRUSTNING MÅSTE CHECKAS..:o
65862_1603889372010_1079388511_3159653_2580123_n.jpg

Jahepp. UPP UPP UPP
165151_1603897052202_1079388511_3159673_300915_n.jpg

NU HJÄLPER HON MIG MED STIGLÄDREN! SÅ FÖRNEDRANDE! :eek:
166409_1603892212081_1079388511_3159672_1554586_n.jpg

Lobell: Tycker du att denna häst (Dancing Moon) påminner om någon annan häst........? Eller misstar jag mig? Jag har inga fler bilder just nu.......
163037_1603932653092_1079388511_3159700_2783905_n.jpg

Det här blir spännande att följa:)!Vad är det som är problemet,flyttar hon på sig när du ska upp eller vad?

Jag har själv rädsla för att fastna med en fot i stigbygeln om min går fram innan jag kravlat mig över,det har hänt någon gång,mycket obehagligt:(.Blir liksom värre när man står på pallen också om man måste hoppa ner med foten kvar.Jag är ju i stort sett alltid ensam här så måste ju klara det själv.

Det här fixar du, jag vet att du fixar det :bump:. Tordes du hoppa då baske mej klarar du det här oxå! Go girl :bump:

Tjusig flinga förresten :love:

Inga problem att hästar ska stå still - men det är SKIT att vara beroende av att någon annan finns till hans att hjälpa mig att komma AV och PÅ häst! :o

Long story...... Jag är en ganska hyfsad ryttare - så det är många som inte förstår att mina "spöken" är på riktigt. Spökena kommer sig utav att jag har HAFT lite incidenter och fys-problem och därför anser min kropp att jag inte ska göra vissa saker som den vet gör ONT. Men IRL är jag i stort sett helt återställd... det är bara TRAMS.

Jag lovar, det är ganska pinsamt att ha gått igenom ett helt OK dressyrpass - och så fixar man inte att komma av hästen på egen hand! Ja, det är faktiskt avsittningen som är värst - de sista 20 cm innan man tar mark: Vill. Jag. Inte. Vara. Med. Om. - säger kroppen som vägrar samarbeta :crazy:

Men nu har jag ju hoppat - så nu vore det väl själva f-n om jag inte skulle kunna sitta av också!

Åhhhh va jag är trött! Har knatat runt på x antal affärer i Västerås i dag så nu är jag rätt nöjd men tyvärr långt i från klar med klapparna. Det har snöat hela dan och vägen var vidrigt moddig, det fanns bara 2 spår i varje riktining så det var bara att hålla tungan rätt i mun så man inte kom ur dom och in i snön så det var bra skönt när jag svängde in på gården här hemma.

ohh en flinga:love:

Flingor är ganska egna men när de själva inser att de har en fördel så köper dem allt:rofl:

Det här fixar du, jag vet att du fixar det :bump:. Tordes du hoppa då baske mej klarar du det här oxå! Go girl :bump:

Tjusig flinga förresten :love:

Ja - det är Napoleon som jag kärade ner mig i i höstas. Han var till salu - men tingad. Och senare såld. Skit! En 5-årig valack med fina gångarter och talang för dressyr (lyssnar och svarar)..... den första flinga jag träffat som varit så "lyssnande". Fast jag har ju sett din - som verkar vara hur anpassningsbar och all-round som helst! Vet inte om det är fördomar - men jag tror inte att sådana haflingers är jättevanliga - och om man stöter på dem så ska man försöka se till att få med sig dem hem! Fast det gick ju inte :cry:

Jag är i v-ås ganska ofta. Jobbar på ett företag som bl a finns där. Jag PM:ar när jag ska dit nästa gång. Kanske ses? :)

.......fast du BOr ju inte där. Vad DUM jag är!

Senast ändrad:

De där med Haflinger måste vara något speciellt för västra delen av svedala ,

har aldrig sett så många flingor som i den här tråden:) o någon enstaka på den här sidan svedala :laugh: varav en är den märren jag hade för många år sedan på foder.

Finns de Haflingerstuterier eller är de bara en slump att alla flingor är på den sidan :laugh:

japp har lite långtråkigt så jag måste spekulera i något ju :angel:

fråga vad ägaren vill ha för å sälja den , allt är en prisfråga nästan :laugh:

Är väl för bövelen inte pinsamt när de är kroppen som säger nej , även om du är nästan frisk så finns ju minnet kvar ett tag till ,

svälj du stoltheten o låt kroppen bestämma när den tycker de är dags . man ska vara rädd om sig även om man tycker de är trams .:)

tant ponny ditt problem ar ju delad av yours truly.. dock AV hasten har jag inget problem med.. det ar sitt upp fasen som jag inte klarar.. Dock med valdemar sa liten som han ar (139cm) kan jag sta pa pallen och komma pa utan att anvanda stiglader over huvud taget.. Dock ar jag radd att han skall trava ivag medans jag forsoker fa benet over sadeln.. Han gor inte det, det ar jag som ar radd. Val i sadeln ar det inga problem.. Men jag kampar... Och om det hander iar eller nasta bryr jag mig inte om..

Tankte pa en annan sak, kanske de folk som fodde upp/avlade Napoleon har en yngre sibling eller ngn av de andra pallarna pa ridstallet har ngt som ar lika napoleon? Om du nu ar intresserad.. Eller som jag sagt forut, en foderflinga?? Jag vet du vill ha en Lusitano men flingor och bullar ar ju skona ocksa.. Plus pris ar bra mkt battre..
Kampa pa (grona bumpar i massor ) du skall klara det..

Jag ar insnoad.. Det borjar i eftermiddag och nu har det snoat en bra 10 cm.. Tala om pallar som var redo att komma in.. De fick extra ho och sover gott nu.. Vilket jag ocksa skall gora.. natti

Förstår helt och hållet dina spöken för dom har jag med, efter en ryggoperation har jag ganska stora problem med framför allt avstigningen.
Nu är mina hästar trots deras unga ålder vana vid mej och mina konstigheter så dom hjälper till så gott dom kan vid mina avstigningar. De står helt stilla medan jag sakta får ta ena benet över deras hals för att sedan sakta glida ner längs sadeln. :crazy:
Vet och får höra hela tiden hur livsfarligt mitt sätt är och tränar för fullt för att kunna få benet över på rätt håll vid avstigning men inte så lätt när hela kroppen skriker att den inte vill mer och gör ont.
Men gudarna skall veta att mina hästar har hjälpt mej tillbaka och dom är den bästa sjukgymnastik jag haft. Dom är helt och hållet mitt liv. :love:

fråga vad ägaren vill ha för å sälja den , allt är en prisfråga nästan :laugh:

Nja. Jag vill ju EGENTLIGEN har en lusitano.....
Och de där flingorna finns i närheten av Kivik - INTE här i Western alltså.

Nej jag bor ju 15 mil från Västerås men om du har vägarna förbi Sunnansjö ska du absolut höra av dej :laugh:.

Min första flinga, Vanilja, köpte jag av min jobbarkompis, hon som äger världens bästa nordis Arvid. Hann bara ha henne i ett halvår innan jag var tvungen att ta bort henne, efter det köpte jag Winnie av en flinguppfödare som bor ca 1 mil härifrån och när jag tog hem Winnie på försomaren så fick vi låna Ina som sällskap av uppfödaren och vi föll pladask för henne så vi köpte henne med :laugh:

Va skönt att gå och lägga sej! Det ska jag oxå göra snart men först ska jag ut och natta kusarna :)

Snarka gott och extra länge ;)

Förstår helt och hållet dina spöken för dom har jag med, efter en ryggoperation har jag ganska stora problem med framför allt avstigningen.
..//
..//men inte så lätt när hela kroppen skriker att den inte vill mer och gör ont.
Men gudarna skall veta att mina hästar har hjälpt mej tillbaka och dom är den bästa sjukgymnastik jag haft. Dom är helt och hållet mitt liv. :love:

Alltså - det jag har varit med om är bagateller jämförelsevis! Men jag förstår att du förstår :) Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar