”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Piraja: Fick man längtan efter "skogsmulleliv" nu, eller???? Skulle du kunna lägga in en bild utan ryttare? Hästen på min bild är vår hyresvärd/tränares. Trevlig, personlig och otroligt social.

2009 i Småland
090518Lilly_6.jpg

...och så en sämre bild från i somras ;)
100919Lilly1.jpg

Men det glömde jag ju!

I natt när en jobbarkompis skulle gå och lägga sej så tittade hon ut genom fönstret och fick se en varg som gick över vägen och hon bor bara en liten bit i från mej inne i byn :eek:

Förra helgen hittades spår efter 3 vargar en halv km ifrån oss på isen och tydligen så har det börjats med revirpinkande ca 5 km upp i skogen.

Har du ingen däckfirma i närheten som kan laga punkan på skottkärrshjulet?

Hm, av någon anledning finns min bild i profilen när jag tittar själv men ingen annan ser den? Kanske måste godkännas först?

Vacker som en dag :love:

Tack :) Jag tycker ju lika men kan väl räknas som "partisk" :o . Hon har dock inte varit så social och trevlig för andra än mig. Det är på nåder hon accepterar husse, inte stygg men...en liten snorkfröken :D

jag far inte in skottkarra i bilen och hjulet har rostat fast.. den gula pulkan ar spisved om den hade varit i tra.. den hade gjort sin tjanst forra vintern.. i ar kor vi med rod pulka haha. och dyr var den ocksa.. 200 bucks for en san sak.. Varsta med pulkan jag har nu ar den har "saten" i sig, den ar inte en plan yta och det far inte plats sa mkt godsel i den.. jag forsokte men har ingen lust att springa 15 ganger genom snon..
Alternativet ar att spanna for sladen och kora hast och slade till dack shopen.. och ta med de andra 2 punkade skottkarrorna ocksa.. Men under tiden blir det nog presenning .. det glider ju pa snon i alla fall.. ngt som kommer ner just nu.. nu skall jag gora ngt.. toots.

Här snöar det oxå,dessvärre så yr det en massa så får väl se hur småvägarna är till stallet:crazy:
Ska strax iväg och ta en dust med pållarna som jag misstänker kan vara ganska busiga.
Ha en bra dag allihopa.

Snälla! Ponnytant - hjälp!

Jag tänkte försöka lägga upp bilder från Pixbox, men va fanken det fixar jag inte... :devil:

Du är ju en fena på det - hittar dock inte din tidigare beskrivning.

Kanske någon annan kan hjälpa mig - annars får jag helt enkelt bara länka, men det är ju lite fusk.

Tjabba tjena halloj...... Här är jag igen, tillbaka från staden sent igårkväll och totalt slut i kroppen... sablar i gatan vad det var taskigt bilföre.... vi tog oss hela hem men stötte på 2 st som tagit ett rejält dopp i snöhavet:eek:

Jaja, El Camelo myser med polerz kring höbollen, vi väntar rejäla köldgrader så nån kameltur lär det inte bli om jag inte hinner iväg en svängare i eftermiddag...

Välkommen du nya hit till vårt gäng...Hoppas du ska trivas med oss andra "galningar":love:

Ni har då lagt in jättefina pållebilder... skäms nästan att jag inte hunnit med lite vinterbilder men det kanske kommer tillfälle nån dag.... Jag älskar ju egentligen vintern som den nu är men gillar inte att det är ett evigt hattendatt på vädret, skulle uppskatta om det kunde stabilisera sig lite iaf....:angel:

Snälla! Ponnytant - hjälp!

Jag tänkte försöka lägga upp bilder från Pixbox, men va fanken det fixar jag inte... :devil:

Du är ju en fena på det - hittar dock inte din tidigare beskrivning.

Kanske någon annan kan hjälpa mig - annars får jag helt enkelt bara länka, men det är ju lite fusk.

Hej!
Jag hade gjort en kortvariant - men hittar inte den i hast. Hjälp hittar du här:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=654197

@Piraja
Jättefin :love:

Senast ändrad:

Har kollat på den... är nog ett hopplöst fall. (Tycker synd om mig själv ;-))

Hjälper denna instruktion?
(du har bilden i pixbox du vill lägga in öppen när du börjar)

1. Högerklicka på bilden.
  2. Välj egenskaper/properties i rutan som kommer upp.
  3. Markera URL-adressen i rutan som öppnas. OBS! Var noga med att markera HELA adressen (alla rader).
  4. Högerklicka och välj ”kopiera/copy”
  5. Starta ett inlägg här i tråden.
  6. Klicka på den gula ikonen med ett berg på.
  7. Högerklicka på http: (blåmarkerat).
  8. Välj klistra in / paste. Vänsterklicka på OK. Länken ska nu ligga i inläggets meddelandefält med
    efter.
  9. Klicka på ”förhandsgranska inlägg” – gula knappen under inlägget brevid ”skicka svar”. Då ser du om det fungerat.
  10. Klicka på ”skicka svar”

annars finns det en annan losning..
1. oppna ditt mail.
2. sand bild till ponnytant
3.be henne posta den
4. voila du are fardigt..

sorry tant ponny jag har forsokt men det fungerar bara inte for mig.. sa sa lange du orkar far du vara mellanhand....

Jag testade själv att följa instruktionen jag skrev ovan för att kolla så att jag inte skrev fel - tänkte att jag lika gärna kunde visa de fina bilderna här också :) Det är Villes far och morfar.. Jo, Ville ÄR all-round!
41160_1467430440622_1079388511_2881285_8156915_n.jpg

45217_1466962428922_1079388511_2880287_5219218_n.jpg

Fast det går inte Kat (att mejla). Bilden måste ligga på nätet från början. Jag plockar dina bilder från FB. Ju. :)
Och det går VISST. Det är bara att göra exakt så........ ;)

31944616.jpg

Här är min favoritbild! De är så vackra tillsammans å så är det vårsommar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4