”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Välkommen:)!
Låter som du snart kommer att sitta till häst igen på något sätt...

kl
Jag tog sovmorgon idag,blev väckt av snöröjning vid sjutiden,gick ut och gav hästarna mat,sedan somnade jag om.Kom inte upp förrän elva.

Har nu skottat,gjort iordning ensilage för ett dygn och burit vatten.
Händer väl inte så mycket mer här hemma för jag ska jobba ikväll.

Har idag haft ganska många besök vid fågelbordet,
entita,domherre,nötväcka,talgoxe och ett gäng blåmesar är vad jag sett hitills:).

Det var den jag menade också,försvann visst någon rad i mitt inlägg.Vill tillägga att den för 85 kr är 70% ull,icke tvättbar.

Om jag hinner kan jag kolla idag,gäller bara tiden .Dottern jobbar så jag har allihopa.
Blir nog lite bus i snön tror jag:D

Tack *bugar*, det känns jättebra här:)

hoppar till surplus.se

jag har skotta, lagt i mat for afon och har bara vatten nkvar.. nu ar det matdats...;laters peeps

Hänger väl på resten av gänget och hälsar välkommen..

Är precis inkommen.. Har tillbringat ett antal timmar i stallet.. Städat.. och plockat med sånt som blivit liggande allt för länge.

Grannen har varit här och skyfflat undan de värsta snömassorna.. Sen har jag skottat utan för alla dörrar..

La ut rätt rejäla mängder med hö i hagen. Vi har nu rätt gott om matgästar så det blir att lägga ut lite mer. Sprider dessutom högarna rätt långt bort från stallet/lösdriften. Så nu är jag rätt slut efter att pulsat upp och ner i hagen i djupsnö... Tjejerna hängde på och gjorde sitt bästa för att vara i vägen, vilket de lyckades väldigt bra med...

Men vi har haft en riktigt trevlig stund i hagen .... Jag har fått stallet städat och nu skall jag bara slappa en stund så inte förkylningen får övertaget..

Va skönt för er alla att det är över och att hon fick ett värdigt slut med de sina runt omkring sej.

Välkommen, hälsar även jag :D Det är ett skönt gäng!

Så får jag väl hälsa dej välkommen hit där inga sura miner och hårda ord finnes, bara glada bananer och gröna bumlingar. Här har vi kul och delar tokigheter, glädje och även, som nu, sorg tillsammans.

Snön bara vräker ner och det ser inte ut att mattas av. Hundarna är iaf lyckliga och bara avskyr att va inne nu när man kan va ute i snön och böka runt :laugh:. Hästarna står som vanligt mitt ute i hagen med sina breda rövar mot vinden och snön.

Åhhh va bra det gick i dag när hovis var här och verkade hovarna :bump: Winnie skötte sej i det närmaste exemplariskt och jag är så glad så! Ina hon är som vanligt duktig. Hovis hade en tjej med sej som är kanonduktig på Nh så hon körde lite med båda hästarna och även där skötte sej båda två bra. Dom är baske mej värd en banana mina flickor :banana:

KL
Voff. Känner med dig....

Tilla lla nya: välkomna!

Själv är jag just hemkommen från en 26 timmars långt arbetspass och snön ligger i drivor. Hästarna har dock pappsen matat och släppt ut (hoppas jag:D)
Så nu funderar jag på om jag ska ta och baka lite och sticka ut i vädret lite senare..

Och du är värd en:banana:också!Är väl du som tränat sedan sist?(om det nu var din ena som trixade lite sist,ber om ursäkt om jag minns fel).

Japp det var Winnie som betedde sej som en hjärnbefriad galning sist men i dag gick det galant! Vi har väl inte tränat direkt utan kört på som vanligt men man kan ju hoppas att hon börjar mogna så smått :angel: Tjejen som körde Nh med Winnie i dag tyckte att hon blivit en annan häst sen i somras när vi var på kurs och hon betedde sej som en rabiat vettvilling :grin: så det finns hopp även för mitt lilla gullefjun :laugh:

Förresten, vart hittade du den där yllefilten för 85 kr? Jag hittade bara en för 245 kr inne på det där surplus.se

militärt överskott i rolstad har armens hästfiltar säljer ut nu finns en annons om de på blocket

de är de riktiga stora som fan o de sålde jag tror de var 9 för inte 400 kronor .

har 5 stycken av dem o de är skitbra när hästarna är blöta , värmer o torkar på samma gång , de räcler från öronen till röva på stora Sprigare som drar 165 i täcken .

Tackar för allt välkommnande :love:

Ja, välkommen Bruzare :)

Då har vi hämtat hem lite halm. Vi har väl fått en 30 cm snö så vi vågade inte ta kärran, så fick trycka ner i sopsäckar och fylla bilen :)
Nu väntar jag på att pizzan ska bli klar i ugnen.

Kanske jag och sonen tar en liten tur i snön sen med hästarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar