”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tack! Visst är det vackert, men så mycket jobbigare:crazy:

Bara innan man kommer ut i stallet och få på sig overall, yllestrumpor, halsduk, mössa, vantar o kängor. Sen är torven frusen, så man får planera och ta in balen i stallet två dar innan man tänker strö. Vatten att bära, även om jag inte har speciellt långt. Brodda, om man ska ut med hästen (och säg inte att jag ska ha brodd hela tiden, han har redan trampat sig två gånger) täcken som ska av och på...

Jaja, det är ändå ett härligt liv, och jag skulle inte vilja byta. Bara ibland när det är så här kallt, och vissa mornar...

Om hästar gick i ide, och kom fram nån gång i mars;)

Hastar gar inte i ide.. det ar tant kamels nallar det.. men vi kan ju leka att el camelo ar en nalle lol..

Har ar det nu 24C minus alltsa. Jag forsokte att mocka men det gick inte.. fingrar fros.. jag fros, och drog mig tillbaka in till varmen.. Nu skall jag ut och lagga ut foder for kvallen innan det ar jattemorkt och sen fa in pallarna fore 830pm.. det har blivit lite sent pa sista tiden.. vatten gor jag just innan de kommer in..
jag har istallet agnat eftermiidagen till att packa upp en lada och stalla ivag saker. yep, jag flyttade in september av 09 och har ett helt vardagsrum fullt med lador.. Brande ut mig sjalv med flytten och spenderade forra vintern i ett miserabelt tillstand.. Men jag maste fa i ordning, just om ngn kommer och halsar pa..

Har ju lovat sen tidigare att sätta in en bild på Kelly innan hon föll ur hull. Denna bild är tagen ca 1 tim efter fölningen och här är hon rätt fin i kroppen för att vara en 18-årig tant som knappt blivit riden alls på ett år. Inte den bästa bild, jag vet. Hoppas att ha henne i denna kondis minus magen i vår.

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31580000-31589999/640x480/31582955.jpg?0

Nä jag håller med dig gubbtjyv...varför bry sig. Tyvärr får jag dagligen pikar ifrån henne via sms och facebook som gör det svårt att ignorera. Hon är 35 men beter sig som 12 jusst nu. Hon borde kunna ha lite större empati jusst nu men jag har bestämt mig för att vara den större personen. Mår mitt samvete bra mår jag bra :)

Jaha...nu blev det så :( Kan någon se bilden??

Kl
Fick ett tråkigt besked från granne/kompis.Deras föl,3/4arab,hade fått avlivas idag.Ett av bakbenen var skadat,troligen av.Och de som var så glada att de kunde rida turer på stoet igen,de red förbi här häromdagen.

Här är hon,alldeles nyfödd
31955989.jpg

Nu kära vänner ska jag berätta en sak för er! Kan inte hålla mig längre, har köpt en (h)julklapp till maken och mig...

... en Thule Prestige -11!!

Svart/grå med diverse tillbehör. Äntligen! Som jag har väntat på det detta, slipper nu låna/hyra när vi ska någonstans.

Är fånigt glad!:p

S.

Kan se bilden, och man får en uppfattning om hur hon kommer att se ut när du "tankat" upp henne med mat och muskler:)

Mirameja - Så tråkigt:cry:

Dijej - Gratttis!, VILL OCKSÅ HA:banana: Men e-körkort först;)

KL
Här har vattnet frusit i stallet (har en gammal mjölkkammare som bonden sköter där vi får ta vatten annars är det kallstall och bara vatten i stallet på den varma årstiden), så vi bär hemifrån :crazy:

Och sedan frös vattnet till huset, vi har fått igång delar, men också här är det draget separat till badkar, dusch och tvättmaskin, och där har vi bara varmvatten:eek: Blir väldigt hett om man skall försöka duscha:rofl: Men jag försöker nu värma upp så att vi återfår även kallvatten, och jag som tänkte tvätta idag.

-22 grader ute och ridturen frös inne:cool: Prinsessan har inga problem men det har jag:rofl:

KL

Voff: vilken fin gammal dam!

Mirameja: vad himla ledsamt :(

Dijej: vilken underbar julklapp till sig själv, avis!!!!

KL igen:
Här är det -27 nu och jag har varit ute och ridit :devil: Helt underbart underlag, knarrade under hovarna och underlaget är fast och bärigt. Pålle var superpigg, som en showig gummiboll. Helt vit i håret i öronen var han, samt i ögonfransar och skägg. Var helt varm och go över hela kroppen jag med lager på lager i kläder - men satan vad jag frös om fingrarna, har skitdåliga vantar som jag behövt byta sen länge :eek: Höll på att skrika högt på väg hem då de värkte så man nästan fick tårar i ögonen och jag knappt kunde känna om jag höll i tygeln eller inte.

sen åkte jag hem och öppnade julklapp från medryttaren och det visade sig vara ett par nya Mountinhorse vinterhandskar :love: Underbart!

Ska satsa på E-kort nästa år, det är inte särskilt dyrt och dessutom bra att ha.

Mirameja, tråkigt att höra, synd på sådan fin liten pålle.

S.

Åh vilken fin julklapp. Själv ska jag få en bok av gubbe. Så uppenbart när han låter buriken slå in paketet. Säkert en kokbok för han sa att han själv skulle gilla julklappen och det är väl det enda jag kan tänka mig oss båda läsa om:crazy: Kul att få en kokbok i julklapp när man är kock och har hundra kokböcker redan :angel: Byter gärna min bok mot din transport.

Tack Mackan för komplimangen. Kelly blev jättemallig ;)

jaha, sa skall jag ge mig ut pa stora staden sunne i morgon for hamtning av foder och paket fran tant pinto och sanda paket till tant brimmis, och lamna marzipangris (pa 1/2kg) till kompis och fa lite mat sa jag klarar mig under helgen..
22 minus ute, 18 inne, jag eldar och forsoker att hitta den dar julstamningen.. vet inte var den har tagit vagen dock.. Jag har INGEN julstamning alls och mar faktiskt illa nar jag tanker pa all rush och sant.. Det kommer nog att vara packat i coop i morgon och folk slass om skinkorna som ar kvar.. Tankte jag skulle ge mig ivag till systembolaget och fa en flaska vin att ha med min kalkonsmorgas men det ar val fullt med folk dar med..
Men jag hoppas ni som skall fira jul far en underbar sadan och de presenter som ni har onskat. och far lite rest och ro mitt i alltihop..
Har skall baras vatten.. kommer val tillbaks hoppas jag efter nagra dagar..
tant kat som skall forsoka ta sig ut och inte frysa ihjal...

Vi ses härinne under julen om du vill Kat!
Jag är hemma och firar med 3 stora barn som inte bryr sig om jul så mkt, en gubbe som äter på 10 minuter och sen somnar på soffan och 2 små som inte vet att det är jul knappt, så jag lär kunna sitta här en del :)

Vet du, jag älskar kokböcker, har mååånga! När mamma frågade om vad jag önskade mig i julklapp så sa jag "en ny kokbok"! Hon tittade på mig som om jag inte vore riktigt klok!! Nädu, sa hon, välj något annat! Så jag valde Ödehus i Sverige. Mor nöjd...

Byte transport-bok blir dyyyyrt. ;)

S.

Här har du en som inte firar så mycket jul.Om jag pyntar något beror på lust och ork.Förutom elljustakar och utegran finns i år inget juligt i huset.Jag bor ju här ensam och har inga barn så ingen behöver bry sig.

Jobbar julafton,på kvällen kommer särbon.På juldagen blir det middag med föräldrar och syskon.Jag ska stå för ris a la malta och ägghalvor.Inte allt för betungande,inköpen är redan gjorda för jag är allergisk mot stress och köer i affären.

Enda julklapparna är till syskonbarnen,klart,köpte parfym av en på jobbet för en månad sedan.

vinkar lite försynt.....:o även gubbtjyven kommer o kika här i jul .

jobbar julens alla 3 dagar från 7-19 o ensam därtill så kommer inte o se en skäl på hela julen.:o ja förutom om jag möter någon på väg till eller från jobbet då.

har inte ens en julgran och julmat , tja är man hemma vid 20 tiden o ska skotta boxar o sköta hästar så blir de inte många timmar över när de börjar om vis 05.30 dagen efter .

så ni kan fira jul i lugn o ro , har full koll på fosterlandet samt fostervattnet :)

så hoppas byta något ord med någon här under jul ....... ni är ju i alla fall mina alldeles särskilt goa tanter :bow::banana::rofl:

Men självklart kommer vi att "ses" härinne fast det är jul! Man glömmer väl inte bort sina vänner heller.

Det är fortfarande kallt här -22 och man får väl va glad att det inte är 30,4 som i morse. Jag hoppas att rundbalsnätet kommer i morron för rundbalen som vi ställde in har dom raserat totalt och trampat runt i hagen. Hade ju räknat med att den skulle räcka i 2 veckor men nu är det som det är. Jag har ju som tur är höburen kvar inne i hagen så jag får väl fylla på den igen. Har inte lust att förstöra en till boll innan nätet kommer.

Vi ska nog hålla dig sällskap - inte likt dig att komma med så många o snälla ord på några rader ;).

Vi är snälla tanter - om å när vi vill! Tja, som märrar helt enkelt. :D

Kanske ska jag bara tala för mig själv...:angel:

Knarriga gubbtjyvar kan vara lite kärva och direkta men alltid snälla mot de snälla.:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar