”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Nyfiken- vad jobbar du med? Själv är jag uska.

Kul att veta vad ni andra också jobbar med.

S.

hjälper till att piraja har jobb o Anders Borg har några pengar att spendera :)

se där en liten julgåta inför uppesittarkvällen :laugh:

Jag pluggar till webbproducent på distans, går inget vidare :)
Har pluggat 2,5 år i sträck nu med de små hemma. Lite mycket nu.

Gick restaurangskolan, jobbade som kallskänka i 4 år. Fick 2 barn tätt.
Började sen på Pågen och jobbade där i 9 år.
Flyttade hit och började plugga kärnämnen, blev gravid 3 ggr men det blev
bara 2 barn av det, vilket räcker gott och väl och blir över.
Vård och omsorg 1 år och sen Datakörkort.

Tänkte plugga matte till våren, hjälpa sambon med hans jobb och sen läsa Psykologi på högskolan om jag kommer in.

Jag säger som gubbtjyv - jag är i den branschen också. Iaf om han menar den branschen som Piraja skolar om sig till. :grin:

ja ny här men jo jag är en gammal distansryttare får man va med här tycker ni låter så goa

Välkommen Emmy! Så roligt att träffa nya bukare som vill leka med oss!:)

Voff - Hon ser fin ut, det blir nog bra till våren igen, lite gräs brukar göra susen:)

Dijej - Grattis, vad skönt med eget!

Mirameja - Vad trist med den lille:( Vet de vad som hänt?

Kat - jag kommer säkert att titta in, om än inte på julaftons kväll, för då är jag inte hemma.

Annars, tittar på finfina hästar på Eurosport, 1,60-hoppning. Tyvärr är inte Rolf-Göran med till omhoppning.

jag vet jag vet!!!!! gubbelandet ar vaktare!!! och sa spanner han ut brostet och spatserar omkring och tror han ar bast i hela varlden nar han forsvarar alla sina tanter.. Vanta, jag skulle prata om gubben, inte min tupp Hubert.....OK han ar en tupp, var gubbtjuv, med vackra skjartfjadrar...

Senast ändrad:

Säger som gubbtjyv: Det där fixar du galant!! Efter ett tag sitter det som smäck,man nöter liksom in det iom att man jobbar med det vareviga dag! Å från att inte riktigt greppa o förstå så blir det till slut liksom ganska självklart oxå! Vet iofs inte hur länge du jobbat,men efter 30 år sitter det iaf:D

tant tajger, vem ar den dar rolf-goran?? skall man veta vem det ar for allmanbildningen??

och velcome emmy.. har ar alla trevliga, och ingen kritik utan massor av :bump: och:banana: till varandra..
vi trivs med vad vi har, allt fran flingor till fjordisbullar.. och vad du sjalv kan tanka dig in emellan det..

de flesta av oss ar tanter, reste ar tanter i traning, och de flesta av oss anvander pall nar vi skall up pa pallen... Du HAR val pall?? Annars finns utmarkt sadan pa furniturebutiken fran Smaland.. Heter Bekvam. Var egna adopterade symbol for sakerhet.. Men som vi alla sager, vi spar pa hastens rygg och utrustningen...

Sa tala om vad du gor, vad du har i hastvag, och garna bild av pallen..och pallen..

Senast ändrad:

Å det ska jag säga dej,gubbtjyv,att el kabel har jag minsan bökat in i ledningen:laugh: Från pumphuset till kranen i stallet!!! MEN den där :devil: elektrikern kommer ju aldrig o kopplar in!!!!:confused:

Bugar o tackar för att du isf även håller mej med jobb:bow:

Alla ni som sitter här på julafton,inte slipper ni mej heller:p
Jobbar hela julen,sådeså

Härligt med barn! Spännande att läsa pyskologi - det är jätteroligt och givande. Det bidrar dessutom till lite egenterapi - det får man liksom på köpet... På gott å ont ;)

Kul att höra sedan vad du gillar mest inom pyskologin.

Hoppsan Lilla Grodan: Då är vi iaf minst tre i samma bransch!:D

Fast jag jobbar inte helger eller nätter... Jag liksom hjälper till i veckorna. Man kan kalla det skrivbordsprodukt kanske?

Jag försöker däremot att få mina barn att tänka på polisbanan. Det tror jag skulle passa dem.

Nyfiken- vad jobbar du med?

Jag jobbar deltid som församlingsvärdinna, alltså ungefär som husmor i en kyrka. Och så har jag ett extra städjobb, lite extra pengar, när man nu valt en lite kostsam hobby...

ar du den som satter fram kaffekopparna i socken stugan tant tajger, nar det ar begravningar och sant.. eller kyrkkaffe???och sen gar du runt och far alla gubbar att gora diskarna efterat...

Hej o välkommen hit till vårat glada goa gäng som blir större och större för varje dag som går :D

Jag jobbar som uska på ett äldreboende men skulle såååååå himla gärna vilja göra nåt annat. Jag har tröttnat efter 15 års slit och släp. Kroppen börjar säja i från nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar